Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Plus igen efter mf/ma

Tack björnis! Det kändes mer som om det var BM som nojjade och ville boka in en tid så fort som möjligt, efter hon hade pratat om ifall jag får svår huvudvärk, ondare i magen, värre vita flugor som flyger förbi och allt måste jag ringa fl, då blev jag lite orolig. För ont i övre magen har jag och vita flugor flyger för bi lite då och då... MEN flugorna har jag haft innan oxå, innan graviditeten asså!

Är det någon nybliven mamma i tråden idag som kan svara på mina undringar/frågor??

Hur kändes era magar på slutet? Det spänner och drar något ******* i min, inte i huden så det går ej klia utan innuti. Typ mitten där hormonranden går och så är jag super öm där om jag tar på magen, även naveln är super öm!!

Ja hosta funkar inte alls tror magen ska spricka då! Får trycka händerna mot magen och typ hålla emot när jag måste hosta, men ändå skönt att höra att det inte är ovanligt!

Jag har en tendens att nojja över saker, framförallt nu mot slutet då det inte får hända min skatt något! Ska till BM på måndag igen och ska nog kolla detta med henna ändå.. Tack snälla ni för svar!!

Snabb uppdatering från mig efter extra BM besök idag:
    140/85 i tryck
    Sf ökat med 3 cm på 4 dagar!
    Hjärljud på 160 som vägrade gå ner! Lygn bebis, sedan några dagar så nu blir det till huddinge för ctg övervakning en stund.

Annat hon bokade in är:
    TUL imorgon
    Glukosbelastning på onsdag
    Läkaren på måndag
    BM på tisdag

Trodde allt skulle vara bra så nu är jag lite småchockad! Men bättre att hjärtat slår 160 än att det inte slår alls och skönt att bli kollad..

Sådär ja, nu kan jag fortsätta om besöket på huddinge, efter ctg fick vi träffa läkaren, klämde och kände och kollade sen med UL. Kollade läääääänge med dopplern tillslut frågade hon om vi undrade vad hon kollade; jo tack det undrar vi! Då visade hon med dopplern att här är ett huvud, flyttade dopplern till andra sidan magen och säger här är ett huvud, här är ett hjärta, flyttar dopplern och säger här är ett hjärta till!!! VA!? det är inte sant!? Hur skulle de kunna missa ett foster så länge med tanke på alla ul vi gjort!? 37+1 känns så himla sen att få veta att man väntar tvillingar!

Iaf så lämnar hon oss på rummet i ca 10 min, helt chockade, för att hämta en annan läkare som verkligen hade koll på maskinen. Läkaren kommer in och kollar och säger här är huvudET och här är rumpAN. Det är 1 bebis inte två! Han förklarade det hela med att när hon bytte sida vred hon på dopplern på något sätt så hon fick in hjärtat från båda hållen, fattar inte riktigt men TACK snälla för att det bara är 1, inget fel på att vänta två men liiite sent att få veta det nu tycker jag!

Hjärtformad livmoder sa han oxå, ja sned och bucklig är den iaf! Ingen fara på taket med det, bebisens hjärta såg bra ut och inga fel hittades. Nu är mamma lugn igen, TUL imorgon för att se hur stor denna pojk är! Puhhhh det var dagens!

Ja, behöver jag tillägga att första läkaren även hade en läkarstudent med sig!? De klämde båda två ordentligt på magen för att känna hur han låg innan UL oxå. Pinsamt att ta så fel tycker jag...

Ang. träning, ska egentligen inte vara någon fara säger de ju, men denna gången tog vi det säkra för det osäkra, dvs ingen träning mer än promenader, inte heller sex för v12!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma