• SoMa72

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2012-01-16 13:19:45 följande:
    Det där låter inget vidare alls.... :((

Ego:
    Hemma från BM precis, allt såg toppen ut... men jag passade på att demonstrera en svimning/kräkning i väntrummet... Skäms
    Hon blev lite bekymrad och frågade om jag hade det så ofta hemma... å ja... ett par ggr om dan iaf.. Men det går ju inte att göra något åt.. annat än förlösa mig.. så det är väl bara härda ut.. Hon var helt öppen för diskussion kring igångsättning/snitt men sa att det är jättebra om jag orkar 2 veckor till till 36+0... TUL i morgon är dock avgörande... sackar pojken ännu mer kanske man inte vill vänta så länge. Vi får se.

Annars såg allt bra ut...
    BT 130/80
    HB och socker kollades inte idag då det låg så bra sist.
    SF måttet hade ökat från 35 i mellandagarna till 39 idag...hehe...

Däremot blev det cirkus vid hjärtlyssningen...IGEN! haha,,, jag bär tydligen min mage väldigt långt in...så de har svårt att hitta hjärtljuden, har känt båda idag så jag var inte orolig men ändå.
    Slutade med kollega och ultraljud igen...så de SÅG hjärtana slå och kunde höra dem tillslut också.

I morgon TUL!
    Men stackare, låter så jobbigt!  Det där är ju min värsta mardröm - att kräkas offentligt. Undrar hur det går på förlossningen, men gör man det, så är det väl inte jordens undergång. Skönt att övrigt såg bra ut! 

Jag tror pysen har växt på sig till TUL imorgon!    
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72

Var förresten oxå till BM imorse.

BT: 133/64 (måste vara världsrekord för mig, blir alltid så stressad att jag får högre, men mätning nr 2 blev bra)
    HB: 120 (var 119 sist), trots ett visst slarv med tabletterna, jag SKA skärpa mig.
    Socker: 6,4
    SF: 32 cm
    Hjärtljuden var fina, däremot trodde hon att bebben ev. låg i tvärläge nu, hon kallade in en kollega som inte vågade säga alls. Vi får väl se hur det ser ut nästa gång, då är jag i v 35.   

♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    FruW skrev 2012-01-16 16:27:49 följande:
    MCT vilken dramaqueen du är, allt för lite uppmärksamhet va? ;) (puss gumman!)

SoMa vilken v är du i nu? Tvärläge låter inte så skönt. Är den på väg att lägga sig med huvudet neråt?

Kram fina tjejer!

Hur har det gått för dig, gumman? Är du hemma igen? Kom det igång eller blir det en ny dos?

Jag är i v 33 nu, när jag var där för två veckor sen så låg ju ungrackaren med huvudet nedåt, men har ev. (de är ju inte helt säkra) vänt sig i tvärläge nu. 

Tusen kramar till dig! Hjärta   
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2012-01-17 11:05:20 följande:
    Tul gick bra... men det tog tid och gjorde ont när hon skulle mäta pojken... han ligger ju mer eller mindre under mina revben så hon hade svårt att få bra bilder på honom och fick trycka som tusan med ul-proben... *aj*

TV 1 2271 gram (-4,6%)
    TV2 2029 gram (-14,7%)

Så han har hämtat igen sig lite. Om nu måtten stämmer. Hon var inte helt nöjd.
    Skönt iaf, känner mig lugnare.. :)
    Vad skönt att det gick bra!!! Och bra att ettan låg med huvudet nedåt igen..
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Mamma till W skrev 2012-01-17 12:26:27 följande:
    Dunderkula fram men rumpa och lår försvinner! Underligt fenomen det där. ;) fick ett par brallor av min syrra i höstas. Då var de egentligen för små i rumpa och lår. Och nu halkar de ner ett par våningar av motsatt orsak. :)

Testade skärp idag. Byxorna satt kvar! Men fick ju kramp i benen så funkade inte ändå. Haha

Lyllos dig ändå! Vore ju kul om man inte svällde upp som en ballong överallt
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Mamma till W skrev 2012-01-17 13:21:36 följande:
    Soma: det är lite roligt faktiskt. Jag har dock tendens till "pensionärsvader" på kvällarna när smalben och vader är lika tjocka. :)
    Hehe, uj... En synd för gudar kan jag tänka
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2012-01-17 13:47:55 följande:
    plutten02 skrev 2012-01-17 13:25:23 följande:
    Vad har du för bakmaskin?
    Denna fick jag! www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/matlagnin.../ finns ju huuuur många olika som helst....

Hmm, jag vill oxå ha en sån... Tycker du att receptboken är krånglig? Läste några recensioner och då klagade folk på just den.
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2012-01-17 14:50:49 följande:
    Krånglig vet jag inte.. men jag är ju himla smart också...................................  Cool

Alltså receptboken är ett häfte med text, inga bilder eller något sånt. Alla ingredienser anges i vikt, vilket kan tyckas vara lite störigt.
    Du kan ju räkna om vilket brödrecept du vill. Bara man inte överskrider mängden vätska som är i grundreceptet... då gissar jag att det kan jäsa över bunken och då blir det mycket att diska sen....

En normaldeg här verkar vara på knappt 4 dl vätska.
    Sen kan du välja mellan ett stort eller ett mindre bröd.

Men dåså, då är det ju inga problem för mig heller! Tungan uteCool 
    Tack!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2012-01-17 14:57:19 följande:
    Menar det! Plättlätt! ;)
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2012-01-18 08:31:53 följande:
    Oooookej.... I natt sparkade jag min sambo hårt... Och vrålade att det var hans tur att slakta grisen... (!)

Tyck inte synd om honom. Jag har fått mitt straff i form av helt kass framfog från start idag. :)

Hahaha,  underbart!
    Såklart vi INTE tycker synd om honom utan om dig!   
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma