Plus igen efter mf/ma
Jo vi försökte ju igen med tvillingar som resultat, men det blev MA som upptäcktes 13 april-10. Men på nästa försök så gick det bättre åtminstone!
Det är skönt!
Jo vi försökte ju igen med tvillingar som resultat, men det blev MA som upptäcktes 13 april-10. Men på nästa försök så gick det bättre åtminstone!
Det är skönt!
BM-besök idag. Sf-mått 30 cm i v 33 (strax under medel), hjärtljud 148, viktuppgång 4kg, hb 117, blodtryck 110/60.
Allt såg iaf bra ut med lillan!
: "Onödigt!".
Det är visst min allmäna inställning till det mesta i barnpryls-väg. 'he he* Det mesta handlar inte om faktiskt behov, utan om skapade sådana...
Dessutom vet man ju inte om man kan amma, eller hur länge, så att lgga en massa tusenlappar på en fotölj att amma i... Nej för mig känns det ganska... vansinnigt! (fast jag minns att jag provsatt ngn dyr sådan där i en babyaffär när jag var gravid med första barnet, och den var väldigt skön.
)
JÄTTEGRATTIS sugarrush till ditt lyckad VUL! Nu håller vi alla tmmar för dig! 
Idag går jag in i v 34 ochså har vi gjort TUL igen, bebis
väger ca 2340g, vilket är + 7,3%. Så hon växer, om än lite långsammare än tidigare (för två veckor sedan var hon +11%)
Pratade även lite mer med läkaren om igångsättningen, om vad som krävs för att det ska vara möjligt att sätta igång förlossningen. För är det alldeles hårt och stängt, så går det tydligen inte... Åh, hoppas verkligen att det ska fungera... för isf är det bara 5 veckor kvar tills det är dax! Det är min livlina liksom.
Jag är verkligen trött på att vara gravid nu, fast det egentligen inte är så fysiskt tungt den här gången. Jag är ganska smidig, magen är inte direkt ivägen eller ngt faktiskt. Stor skillnad mot barn nr ett när magen var stor och jag hade gått upp 15kg. Nu med liten mage och bara + 4kg så känner jag mig rätt rörlig! Nu är det mest tungt psykiskt med all oro. Extrakontrollerna och psykologen varje vecka känns ju bra, men oron och ångesten är fortfarande väldigt jobbig.
Samtidigt så känns det sorgligt att det här med stor sannolikhet är sista gången jag är gravid. Vad hemskt att det är sista gången jag får känna sparkar, föda barn, ha spädbarn...
Det är liksom en epok i livet som snart går mot sitt slut, och därtill en väldigt stor och viktig del för mig. Jag är liksom en sådan där som tycker att barn är meningen med livet, typ... Hade det inte varit för att varken kropp eller psyke orkar mer påfrestningar av det här slaget, hade jag velat ha mååånga! Ett helt fotbollslag... Men så blir det inte, det blir "bara" två, men det är väl inte fy skam heller. Om lillasyster brås det allra minsta på storasyster, så kommer det ju vara världens två finaste barn iaf!
Men visst är det like skumt att tänka på det här nu, när bebis fortfarande är kvar i magen...
Skulle verkligen vilja ta tillvara på de här sista veckorna maximalt, men vet inte hur jag ska göra det. Hur har ni gjort/tänkt?
Jag tycker synd om mig själv! Det här har jag inte varit med om tidigare. Jag är så förbaskat förstoppad, att det blöder när jag försöker bajsa! 

)