• sofy

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2010-10-08 13:01:15 följande:
    Där är du ju! Har förstått att du är väldigt duktig på skidor så jag förstår att du åker. Jag vurpar väldigt sällan för att jag är ganska försiktig av mig typ gillar röda breda backar. Jag hänger nog med så får vi se vad jag gör. Det finns ju spa och längdskidor och våfflor och sånt i alla fall :)

Åh, vad underbart med en sån läkare! Jag försökte boka tid på ultragyn men det gick inte. De tar inte emot några nya patienter som inte har remiss just nu. Däremot blir RUL där om jag kommer så långt. Nu har jag bokat mitt VUL om två veckor på Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen. Kostar 600 kr men har hört väldigt bra saker om dem så det får det vara värt.
    Mm tävlade i mina yngre dar, haha.. va gammal ja lät nu! ;) Näe men de spelar ingen roll om man är proffs eller nybörjare, man kan ramla ändå. Och de är inte alltid man själv som är problemet, de är för de mesta små gulliganer (huliganer i miniatyr, oftast 2-4 år gamla) Skrattande som åker rakt ner o svänger lite vartsom när dom har lust. Sen kan ju skidan skära eller något annat oförutsett, så man vet ju aldrig. Jag är ju inte heller säker men min läkare som jag litar fullt på säger ju att barnet är skyddat i magen, så om jag skulle åka lugnt o försiktigt o ramla så är de inte hela världen.

Jaa, jag e så glad så glaaad för henne!! Va synd att du inte kunde boka där än :( Jo, UL barnmorskorna har jag också hört bra om, så de trorja absolut :)

Och ang värken i magen. Jag hade ONT i början, värre än vid mens. Men de växte väl som sjutton då också, sen lugnade de ner sig o nu kommer de ibland..
  • sofy
    färnik skrev 2010-10-08 15:16:25 följande:
    Sofy: Vilka underbara läkare du har turen att träffa! Jag blir så avundsjuk, för sådana existerar uppenbarligen inte här... Har de flesta på gyn, och ärligt talat så gillar jag ingen av dem, oförstående och oengagerade. Obestämd Att därtill få se lilla bebisen så ofta som du har fått, åh, det skulle jag också vilja!  *avundsjuk och gnällig idag*
    Jaa, jag är väldigt tacksam för de måste jag säga! :) Den här läkaren är ju hon som gjorde utredningen och hon är då alltså med. dr inom obstetrik/gyn. RIKTIGT bra! Massa saker som BM sagt som hon nästan skrattade åt och sa att de inte alls va så. Skönt! Känner mig SÅ trygg där. Hon vill fortsätta träffa mig så 10 december nästa gång, för o se hur ja mår osv. Och ja, att få se bebisen har ju inte alltid varit av roliga anledningar, blod, UVI osv. Men jo, jag har ju ändå sett den så de e ja glad för. Idag va de dock så mycke roligare då hennes maskin va aaaaaningen bättre än den på sjukhuset ;) Så man såg allt tydligare, så kul!

Du får flytta till Sthlm o gå på Ultragyn, världens bästa ställe utan tvekan!!

Ang hur du mår, fyfan!! :( Jag har börjat må illa igen men men.. de gör inget. Tänker på dig dock!! Massa kramar!
  • sofy

Happiness;

TACK för ditt fina inlägg! Jag va inte på humör o svara just då bara. Så förbannat jävla pissless på min mans själviska äckliga pappa! Eller va man nu ska kalla honom. Usch, ingen av oss är speciellt sugen på att berätta om graviditeten för honom då han är väldigt speciell. Vill inte ha honom som farfar till mitt barn då han tycker dom är jobbiga, äckliga me blöjor osv. Hemska jävla människa! Hade ett ytterst otrevligt samtal med honom idag, sen satt jag och grinade i en timme. Min man och han har INGEN bra relation och har aldrig haft heller egentligen, han sa till min man över en middag för några år sen; "Hoppas du aldrig får barn. De skulle bli äckliga skitungar allihop!" GAAAAAAAH!!!!! Demon

Nä usch slutar prata om honom blir bara mer arg!

För att återgå till de du skrev.. Jag känner igen mig SÅÅÅ väl. Jag har alltid kommit överens bättre me killar, är också en pojkflicka, och har haft de lite sådär me kärleken i livet också. Lite som dig trorjag faktist. Tills jag träffade min man, vi kompletterar varann så bra och de är min pusselbit i livet jag alltid saknat. Så glad för det! Men de här me o knyta an, va gör man om man som du skrev bara stänger av o inte orkar? Jag är så jävla rädd. Hur fungerar min ADHD och skrikande bebis? Och leksaker överallt? Återigen svårt o få ner hur jag känner i text, men hon lugnade mig och sa att de finns grupper för sånt, där man kan få stöd o bara prata av sig. Hon skulle fixa de o ringa mig, känns iallafall skönt. Jag vill inte stänga av, tröttna på att den lille skriker eller stökar ner, även om jag inte tror de så finns rädslan där.

Men jag tror nog de är som du säger.. åh de va så fint skrivet.

KRAM till dig, och tack igen för ditt inlägg. Hjärta

Hoppas inte på UVI för dig, usch :( Krya på dig!!

• sofy
    Bjornis skrev 2010-10-08 16:01:08 följande:
    Sofy: Han lät inte så rolig din svärfar. Han kan ju inte må särskilt bra. Han kan ju inte må särskilt bra om han säger såna saker?
    Han är hemsk, om jag får uttrycka mig så. Jag känner bara avsky för den mannen, likaså gör hans son (min man) de för honom. Tråkigt men sant. Som han behandlar, och HAR behandlat folk är fan inte ok nånstans. Blir så jävla arg!! De går inte ens me ord förklara hur han fungerar, men en självisk jävla apa är han, milt sagt!

Synd bara, men vi klarar oss bättre utan honom. Vill heller inte ha en "farfar" till våra barn som uttrycker sig på de där viset, och som absolut inte vill va barnvakt förrän dom är "rumsrena". De är väl fan ingen hund? Nä han slipper kan ja meddela.

Min familj + min mans mamma är iallafall vettiga!
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-08 16:14:31 följande:
    Sofy, fy sjutton vilket rötägg till svärfar! Förstår att du blir ledsen och trist att ert barn ska få en sån farfar. Hoppas farmor, mormor och morfar blir bättre i alla fall!

Tjejer, ni gör fin reklam för Göteborg nu. Man vill ju nästan bo där själv. Gillar att åka till er skärgård på sommaren och frossa i skaldjur :) Men jag blir fast i Stockholmsområdet. Håller på att bygga hus här nu. Men om man blir jätterik en dag ska jag ha en sommarstuga på västkusten!
    Han är ingen pappa den mannen, och långt ifrån att han ska få se sig som farfar. No way! Min man håller också avstånd från den gubben, me all rätt och förståelse. Min mamma ringde nyss när hon såg mitt sms om vad han sagt, hon flög i taket och sa att vi har iallafall dom på vår sida. Tacka gudarna för det.
  • sofy
    Bjornis skrev 2010-10-08 16:19:58 följande:
    Sofy: Det sköna är ju att ni kan välja att inte låta honom ta del av ert liv. Man kan ju välja bort folk som inte tillför en nåt. Jag valde bort min egen pappa när jag var 11 och idag är han död och ibland har jag tyckt att det var synd att vi aldrig fick rensat luften men han var inte värd det då och så gjorde inte han heller nån ansats att ens försöka heller så.  
    Precis, du har så rätt. Mamma sa också de, "Slösa inte din/er energi på såna människor. De är inte värt de" Och nej, de äre inte. Jag va skitglad  över vårt UL idag, min man också. Men sen raserades hela stämningen av ett samtal med den gubben och då handlar de inte ens om graviditeten som han inte vet om och inte heller kommer få veta.

Beklagar med din far men skönt att du ändå ser det så..
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-10-08 22:01:06 följande:
    guuuud så skönt :) hur många dagar blev du bakflyttad?=)
    Jag va på 11+2 egentligen, men blev daterad till 11+6 enligt storlek.. den va 5,1 cm nu :) Så 4 dgr framåt blir de va? Om ja inte tänker helt fel..
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-10-08 21:56:53 följande:
    nej men så är det nog. för det är sen jag blev gravid som hon blivit så här.
    De va inte min mening o "hoppa på" dig om du kände så, ber om ursäkt. Kan nog låta lite hård när jag skriver ibland! Men jag själv (du behöver inte tycka som mig o du känner DIN dotter bäst) men att söka diagnos direkt är kanske inte alltid de bästa. Situationen var extremt lik min väns som faktiskt sökte hjälp o utredning för ADHD men de hade hon inte, utan de va ngn uppmärksamhetsgrej under hennes graviditet bara, hon blev inte mycke lugnare då men senare.

Kram iallafall! :)
  • sofy
    färnik skrev 2010-10-09 18:22:33 följande:
    Hej mina vänner! Tempot här inne lugnar sig avsevärt när det blir helg alltså! Flört

Igår låg jag och kräktes hela dagen, men idag har varit lite bättre. Var på loppis med svärmor och dottern och fyndade lite till tösens rum. Hon är ju STOR TJEJ nu tycker hon, och stora tjejer har ett skrivbord, inte ett lågt lekbord. Hon föll för ett ganska litet bord, över 100år gammalt som hon fick långt under värdet, gav 100kr  och sedan sprang hon runt och berättade för alla att hon köpt ETT NYTT SKRIVBORD! (nytt och nytt... Flört)

Helt slut när vi kom hem vid lunch, så sedan dess har jag sovit. Resten av familjen fikar hos kompisar och väntas väl hem snart, men jag var inte i skick att förlja med tyvärr.
    Hahaha jaa toklugnt! ;)

Usch, fy va jobbigt! Bättre idag?

Kul me "nytt" skrivbord! :D Över 100 år, på riktigt? Ballt isåfall!

Jag mådde kasst på förmiddagen idag, sen blev de lite bättre. Vi va iväg på Älvsjömässan o knatade runt på Hem&Villa (min pappa stod där me sitt företag..) & passande nog är de ju Underbara barn mässa samtidigt så imorn får vi fribiljetter dit också! Åååh va kul! :D Nu lagar min man lasagne och efterätt blir chokladpudding, sen film! Mysig höstdag! :)

Ha en trevlig kväll med familjen sen!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma