Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Oj, jag är i trimester tre såg jag precis när jag gick in och kollade FL:s gravidkalender. Så skumt det där. Hur kan man vara i sjunde månaden när det är tre månader kvar till BF liksom? En graviditet är ju 9 månader ju! :)

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-02-25 13:52:12 följande:
    en fråga: under dagen idag, framförallt när jag står upp, så "strålar" det ner i rumpan och lite ner på benen, som att det kittlas lite.
    Vad kan det vara? är lite obehagligt
    Antydan till foglossning kanske?
  • Pancakes
    Happiness skrev 2011-02-25 14:01:34 följande:
    Jag har handlar från boobs egenhemsida www.boob.se. Annars har Åhlens. Tycker de har så fina grejer . Ska gå in och kolla på Proud. HM tycker jag är bra på barnkläder men dåliga på amning och mamma kläder. De har inte luckan som boob har utan omlotten och den har jag hört ska vara krångligare att amma med då den ena bröste kläms ihop. Gillar bättre boob design. Visste inte att Mama. hade ska kolla där med. Tack så mycket!!
    Tack själv! Ska kolla in BOOB. Jo, på Mamaliciousavdelningen på Vero Moda i stan (Stockholm) låg det amningstoppar i olika färger på ett bord sist jag var där men jag köpte inga för jag tänkte att det är så tidigt. Men ska nog köpa på mig lite här och där framöver så man slipper springa runt om stresshoppa sen. Men tänk om man inte kan amma då??
  • Pancakes

Men vad gulligt Sugar!! Är det armar och ben man ser? En riktigt liten minibebis nu!

• Pancakes

Fru Johansson, välkommen och grattis till plusset! Det här är en riktig turtråd!

Sugar, vad roligt att ni såg så bra. Det var en väldigt gullig bild!

Sötfilur, det finns sköna och snygga mammastrumpbyxor på tex HM. Ett par svarta som är rätt tjocka tycker jag är fint så här på vintern. Fina klackar kan man ha till även som gravid, det lyfter en outfit. Jag har inte övergett mina klackar ännu och tänker hålla ut in i det sista. Om man tycker det är obekvämt kan man ju ha ganska bred klack. Du får se till att bli en klänningsmänniska nu! Det är så snyggt på gravida! :)

• Pancakes
    Frujohansson skrev 2011-02-25 15:35:35 följande:
    Tack, ja man blev rätt nere så ja hoppas denna lilla stannar nu =) de sägs ju att man oftast inte får 2 mf på raken men...
    Nej, det är faktiskt betydligt ovanligare med upprepade missfall men statistiken blir ju lite knasig så här på ett forum och vi representerar ju inte allmänheten alls. När man läser på FL ser det ju ut som var och varannan haft flera missfall men kollar du runt i din bekantskapskrets så är det säkert väldigt ovanligt. Jag har bara haft ett missfall men var jättenojig när jag plussade igen ändå, det kan man inte hjälpa.
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-02-25 15:58:57 följande:
    Googlade på klänningen och fick då upp den på denna sida nameit.bestsellershop.com/SE/mama/mama-liciou...

visst såg den snyggare ut på din länk?
    Ja, verkligen. Det är lite knepigt att kolla mammakläder på nätet. Jag har beställt och fått lämna tillbaka några gånger. Men Vero Moda-butiken i Gallerian i stan har bra Mamalicious-sortiment, du kan ju gå in och kika där?
  • Pancakes
    färnik skrev 2011-02-28 12:21:41 följande:
    Jag funderar på om jag skulle ta och hämta ut den där gratis babyboxen idag? Har övervägt att skita i den. men dottern har önskat att vi ska gå till en babyaffär i flera månader nu, och kanske kan i alla fall hon tycka det är roligt att kika på grejerna i boxen (har hört att innehållet inte är ngt att hurra för, dock?) Dessutom tycker hon nog det är spännande att titta på allt i butiken.

Dottern är jättenyfiken på det här med syskon, och har sista dagarna velat veta allt mer om hur det var när hon låg i magen, och föddes, och när hon var liten bebis. I går fick jag inte ens läsa saga till kvällen, utan hon ville hellre att jag skulle berätta om när hon var liten.
    Jag hämtade ut min häromdagen. Men vad jag förstår så är det refillen till blöjhinken som är svindyr så det är väl därför de ger bort den gratis.

Vad gullig hon är din dotter som är så intresserad :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma