• Evve81

Plus igen efter mf/ma

Kjaam: Det blev Leilas kladdkakemuffins. JÄTTEGODA.

Känner liksom att jag borde göra nåt men jag orkar nog inte alls Passar på att vila nu när jag är hemma ensam istället. Eller jag sitter och surfar runt lite......

Jag är så himla sugen att åka på självplock för jordgubbar. Ska se om jag kan locka med mig maken och barnen så klart på det. Jag har ju svårt att åka och handla själv nu för jag klarar inte att lyfta påsarna och 10 kilo jordgubbar lär ju inte heller gå............

• Evve81

MCT: jag har också hört samma som Sugar och vi gjorde vårt VUL i v10 nu och då såg allt bra ut. Vår var då något mindre men då sa läkaren att det är svårt att mäta exakt tidigt. Precis som det är sent i graviditeten. Snart är du där!

• Evve81

Mabaja: Vi vill ju gärna vet hur det går för dig och att du ska vara kvar. Det är ju bara en som var så HIMLA taskig. Fast jag förstår att du både blir ledsen och förbannad det skulle vi alla bli! Jag önskar dig stort lycka till imorgon det kommer gå TOPPEN!!!!!!!

MCT: Jag väntade på glassbilen för ett tag sedan och kollade på nätet vilken tid den skulle komma hit ovh när jag bestämde att jag skulle börja kolla efter den så hade den redan varit här 10 minuter före utsatt tid...... Då var jag också besviken

• Evve81
    Mamma till W skrev 2011-07-13 18:26:35 följande:
    Det är vul kl 14 imorgon! Min man tror stenhårt på att det finns hjärta som slår. Jag är mer skeptisk. Jag mår ju så bra!
    Kanske är en pojke då om du mår bättre än förra gången??? Positiva tankar!
  • Evve81
    Mamma till W skrev 2011-07-13 18:33:17 följande:
    Det är det jag säger till min man att det måste vara en pojke om hjärtat slår. Förra gången kramade jag toastolen från v 6-30... Nu har jag spytt två ggr men det har varit för att det varit stopp i kanalen åt andra hållet. ;) Sen mår jag bara illa när jag är hungrig. Tröttheten har jag däremot! :)
    Du har ju symptomen och ingen graviditet är den andra lik! Jag har ju varit gravid 4 gånger och om jag bortser från MA så har symptomen varit olika alla gånger eller vissa saker har varit lika. När det blev MA mådde jag helt som vanligt eller symptomen försvann helt och håller när det stannade av.
  • Evve81

Mmmbop: Grattis till plusset!

Vi har lagt barnen nu och jag har städat dotterns rum och GISSES vad hon sparar skräp. UNdra vem hon ärvt det av??? Jag slänger ALLT som inte behövs. Jag har kommit in i en period av att BOA tror jag. Har ju itne gjort det och nu är jag ju i v 38. Har väl inte orkat förrän nu när jag slutat jobba. Jag städar och städar och slänger MASSOR med saker och bli så himla irriterad på att ingen (inklusive mig själv) verkar klara av att lägga saker där de ska vara. Tror det är liiite synd om min käre make nu för egentligen är han en klippa på att städa och hålla ordning på ytan liksom..... Finns nog ingen som dammsuger så ofta som honom. Flera gånger om dagen.   Jag skulle ju scrappa ikväll och istället har jag ägnat  kvällen till att städa dotterns rum...

• Evve81

Plutten: Har du testat neg sedan ditt mf? Kroppen spelar ju en ett spratt i bland. Jag och alla andra här inne förstår din frustration. Kroppen kommer att hämta sig och förmodligen kommer du snart bli gravid igen. Jag hålelr tummarna för dig. jag har aldrig testat ägglossningen så jag har inget råd att ge dig. Men jag kan säga att det tog 3 månader efter mitt MA innan jag blev gravid igen.

Mabaja: Jag håller tummarna för dig idag!!!

• Evve81
    plutten02 skrev 2011-07-14 07:42:09 följande:
    Ja jag testade negativt redan dagen efter jag hade börajar blöda, så det var inget sånt.
    Kroppen kanske inte är redo än helt enkelt även fast man helst skulle vilja köra på direkt.
  • Evve81

MCT: ÅH vad härligt med någon som var så tillmötes gående! Jag upplevde också när jag ringde om att jag ville ha ett VUL att den jag pratade med var VÄLDIGT förstående för hon ifrågasatte ingenting mer än att jag fick betala 300kr vilket jag gärna gjorde!

mmmbop. Försök tänka positivt för det blir så jobbigt att må dåligt över något man heller inte kan påverka även fast jag förstår din oro. Minns att jag i början var väldigt orolig.

• Evve81
    MCT79 skrev 2011-07-14 12:25:22 följande:
    Det är ju kul att man orkar vara vaken tre timmar i stöten!!! Demon Har precis sovit en timme igen! Å på måndag är semestern slut och man ska jobba igen! WOHO! NOT!!
    Passa på att vila när du är hemma. Jag har alltid funkat så att jag klarar av jobbet medan jag sover hemma

Mabaja: Hoppas allt går bra nu! Jag håller tummarna!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma