Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 10:49:49 följande:
    Det du kan göra att vänta och se men det kommer vara ett Hjärta som slår gumman
    Kommer det vara det? Säker? Önskar jag kunde vara lika säker som du, men jag kan inte det *gråter*
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 10:53:10 följande:
    Gumman det kommer gå bra ska du se ja jag blir less och arg för du är så neg just nu
    Hade du aldrig negativa tankar när du väntade dina barn? Speciellt Elias?

Jag kan inte rå för det, jag är ledsen och gråtfärdig och vill bara hoppa över denna dag och gå direkt på den 9 mars så jag fan vet om jag väntar bebis eller på MA.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-28 10:57:00 följande:
    Nej men inget hjälper  ju för att man oroar sig. Du har ju inga tecken nu på att det är missfall på gång?
    Det är inte lätt för jag var likadan själv i början, men inget hjälper ju faktiskt av att man skriver, skriver och nojjar sig. Försök att jobba, sysselsätta dig med massa annat så kommer dagarna gå fort till VUL. Allt går ut på att vänta!
    Du gjorde ju samma sak själv ibörjan så vad är skillnaden med mig då? Jag har inget jobb så tyvärr kan jag inte jobba, har inget inplanerat förrän på tosrdag förmiddag och även om jag sysselsätter mig med nåt så töänker jag lika mycket så det hjälper ju inte.

Ja allt går ut på att vänta, för några veckor sedan så väntade jag på plus och nu på VUL sedan på nästa VUL och så på hälsomsamtal osv. man väntar ju alltid på nåt.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-28 10:58:14 följande:
    Dock sa faktiskt en läkare samt en barnmorska till mig under mitt missfall att stress visst kan påverka och då speciellt långvarig stress som kan ge missfall. Det är därifrån jag hört det.
    Det kanske itne stämmer, men jag tror ju både bebis och mamma mår BÄTTRE av att sitta i soffan och klappa magen än att kontrollera alla symtom hela tiden!
    Extrem stress är krig, svält tortyr inte fan detta.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 11:11:03 följande:
    Inte med elias för jag visste att jag skulle få en bebis.
    Jag var ju såklart rädd och hade i tankarna men varje dag var det mer och mer kännsla.

Jag fick mitt MA i vecka 8+ den hade redan dött i vecka 4 enligt läkaren men jag fick ett svagt + på stickan hos barnmorskan v 6 och BF var 4 aug 2010.
    Men v 8+ kom tyvärr händelsen
    Kommer aldrig att glömma.
    Mamma ringde mig och visse att något skulle hända och det var det oxå
    Hade massa symtomer v 4 och mådde illa osv vecka 6 avtog ALLT allt var borta..
    v 8+ fick jag en 5 kroners blödning på kvällen och på morgonen var det som vatten fall och åkte in till gyn akuten och sen skickade dom mig över till sjukhuset.

Med ebba var jag aldrig orolig ALDRIG inte med amadeus häller men som läkaren sa det var något som var fel bara.

Du kommer se ett hjärta slå gumman jag LOVAR dig!!
    När jag väntade elias av tog alla mina symtom v 6 inget var kvar men v 10 pang var allt framme och brösten var så tunga och ömma INGEN JÄVLEL fick ta på dom och halsbränna foglossning fyfan alltså
    Du var rädd när du väntade Elias men inte negativa tankar, imponerande alltså.

När jag väntade T 2007/2008 så var jag inte orolig på långa vägar, ma och mf osv fanns inte i mina tankar, jag hade en sjuk jobbig graviditet då men aldrig att jag tänkte på ma eller så och tempade och tog en massa tester för mig var det att jag skulle få barn punkt slut.

Sedan kom då nästa graviditet och jag hann inte ens plussa förrän alla symtom avtog och tempen sjönk, du minns nog den tråden gumman för vi hängde i samma tråd du och jag.

Och nu är det nåt liknande igen avtagande symtom och så låg temp så gissa om tankarna från  v.6 i min graviditet påminner mig oavsewtt om jag vill eller inte.

Mitt embryo i min förra graviditet dog också i v.4-5 som din och stöttes ut i v.7+116 dagar före dig, men jag kallar inte det sent.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 11:11:40 följande:
    telge: om du röker så skippa det nu
    Försöker men sover nada utan så och min oro. fan delade känslor men jag kämpar på och 9 mars och ett tickande hjärta så är det fimpat ingen bebis tar jag väl en överdos så man får dö också.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-28 11:31:48 följande:
    Jag tror nog inte att stress kan framkalla missfall egentligen, men däremot vet jag själv att jag fick mitt missfall mitt i en superstressig period! Kan finnas samband, eller inte, det får vi aldrig veta.

Ja allt handlar om att vänta
    jag fick ma av dåliga spermier inte av stress.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 11:52:57 följande:
    Nu säger vi så här hur många cigg har du kvar ?
    Du tar dom du har kvar nu och sen säger du till dig själv ''jag är gravid'' och jag ska inte röka mer det är inte bar för mig eller mitt barn jag vill ha i liv.
    Du minskar risk redan där gumman och slipper oroa dig.

Vad är viktigare för dig ?
    Att röka och kanske förlora den du har eller barnet du kämpat på i evigheter ?
    Har väl runt 3-5 kvar och jag tänker varena jävkla gång att detta är det sista paket jag köper till mig själv sedan är det slut, men sedan ligger jag sömnlös hela natten med klåda och världens jävla abstinens och sedan är det kört igen.

Fattar inte, innan T så hade jag rökt i 13 år runt 1 pkt om dagen och slutade bara rakt av itan problem ingen abstinens eller nåt. Nu har jag räkt i ca 2,5 år och har så svårt och rökt ett halvt paket om dagen.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-28 12:21:41 följande:
    Jag funderar på om jag skulle ta och hämta ut den där gratis babyboxen idag? Har övervägt att skita i den. men dottern har önskat att vi ska gå till en babyaffär i flera månader nu, och kanske kan i alla fall hon tycka det är roligt att kika på grejerna i boxen (har hört att innehållet inte är ngt att hurra för, dock?) Dessutom tycker hon nog det är spännande att titta på allt i butiken.

Dottern är jättenyfiken på det här med syskon, och har sista dagarna velat veta allt mer om hur det var när hon låg i magen, och föddes, och när hon var liten bebis. I går fick jag inte ens läsa saga till kvällen, utan hon ville hellre att jag skulle berätta om när hon var liten.
    Kan säga att min lilla är lika nyfiken och vill se kort när jag väntade höra hur det var när hon föddes och hur liten hon vr och vad hon gjorde. Det började för ca 2 veckor sedan, man undrar ju om hon känner på sig att mamma har en bebis i magen för senast sa hon till mig att bebis kan få min vagn mamma jag kan gå bredvid mamma. Jag blev helt paff kan jag säga.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-28 12:32:14 följande:
    Ja precis. Vi tar nog en tripp till stan efter dagis! Dottern vill gärna köpa napp till bebisen, för att sätta napp i munnen på ledsen bebis är ngt som hon ser som sin uppgift. Glad Kanske får hon köpa en napp nu äntligen då. *he he*
    vad söt hon är. Hur gammal är hon?
    Gravid v.6+1 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma