Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-11 13:09:38 följande:
    det gör inte ont alls utan känns bara konstigt, trycker jag på livmoderna just då så är den mycket hårdare än annars, sammandragningar då? det är inte farligt att ha det redan? v 20..
    Det låter som vanliga braxton-hicks sammandragningar... Odd stratade en tråd för ett tag sen om sina smmandragningar...Ska leta fram tråden till dig. Jag fick mina också rätt tidigt, men det är inte bra om du har dem för ofta eller att de blir smärtsamma, isf ska du söka vård. Så liten inte riskerar att komma för tidigt...
  • rontgensyrran
    mallanis skrev 2010-10-11 19:17:33 följande:
    Hej tråden, tillbaka efter lite semester, som var välbehövlig! Kopplat av rätt bra men fick en liten blödning (men hoppas att den berodde på en del sexande?) i söndags och har även blivit sjuk.... ska nog kolla upp i morgon om jag kanske har åkt på halsfluss =( 

Mabaja - grattis till er Wilda!  
    Jag fick en blödning häromdagen pga av sexande. Ser ju alltid mer ut än vad det är när man går på toa efter när allt hmmm är blandat för att säga det lite fint. Tvingade mannen att titta vart det kom ifrån och det var precis på väg in. Jag vet ju att jag ibland kan ha sköra slemhinnor, därav var sexande strängt förbjudet i min bok de första veckorna tills jag visste att allt var okej med bebis. För jag stod inte ut med tanken att jag skulle nojja i onödan!
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-12 09:54:12 följande:
    Av en slump ringde BM mig igår, passade då på och frågade om sammandragningar och vad jag känner, kan både vara bebis och sammandragningar, ingen fara ifall det inte blir jätteofta, gör ont eller börjar kännas som ett tryck neråt. Men om jag känner tryck är det inte för sent då?

Nej nu ska jag sluta fundera på det, ska njuta och klappa på min lilla bebis som gav mig första miiiini putt på utsidan magen igår:) *lycka*
    Åhhh grattis till den första buffen på utsidan! Njut det kommer att komma många mer :)
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-10-12 15:43:51 följande:

Sofy: Imorgon ska jag göra den där finnålspunktionen. Är nervös. Har varit och köpt Emla kräm. Får hoppas på att det funkar . Jag sa att jag inte hade höga TPO-värden va? Alltid något. Vet inte rikigt hur det funkar men man kan väl ha struma (förstorad sköldkörtel) utan förhöjda TPO-värden va? Ska se om jag hittar något om det.

Det kommer att gå kanon! Tänk på att nålen de sticker med är mycket tunnare än nålen som de normalt sätter i armen eller lägger bedövning med vid andra typer av punktioner. Har du dessutom emla så lär det ju ännu mindre kännas nåt. Tänk på att sätta på det i rätt tid så det får optimal värkan, köpte du bara kräm eller plåster också?  Ligg bara och slappna av och blunda. Om du är som mig som är på tok för nyfiken för att blunda utan glömmer bort sig och helt plötsligt tittar upp ändå, be om ett litet örngott eller handduk eller papper att lägga för så att du inte råkar se.
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-10-12 19:04:56 följande:
    Vilken fin liten pilutta!!!
    Hej odd..hur gick det med dina sammandragningar sen förresten? Gick du till läkaren?

Jag har mina sammandragningar kvar, men nu känns det som jag har mensvärk typ och börjar nojja lite. Mensvärken är där under några timmar oavsett sd. och sitter typ i mitten vid blåsan. Mensvärken kom igår....är det normalt att ha växtvärk så här sent?
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-10-12 19:20:08 följande:

Hj vännen Jodå, dem finns kvar med eftersom det blir bättre när jag vilar och BM inte hade någon förklaring mer än att det INTE var UVI (odlingen var ren) så har jag släppt det lite. Jag ser till att jag vilar mycket och lyssar på min kropp, sedan ska vi till SpecMVC om någon vecka och då tänkte jag fråga om hon kan kolla tappen. Men det känns rätt lugnt just nu.

Man kan ha växtvärk lite när som under hela graviditeten. Magen växer ju hela tiden och den blir tyngre och då känns det. Tror att det itne är någon fara så länge det liksom inte gör jätte ont eller kommer och går på ett regelbundet mönster. Blir det bättre om du vilar? Försvinner det om du tar en alvedon? Om svaret är "ja" på båda frågorna är det lugna gatan

*bamsekram*

Hahaha...inte riktigt lugna gatan då, för i natt hade jag mensvärk. Vet inte om det var det som jag vaknade av eller nåt annat. Men värk hade jag. Ska prova med en alvedon så får vi se. Ska till bm den 18 på glukosbelastning, kanske ska ta upp det med henne så får vi se. Kanske inte skadar att kolla så att tappen inte är inblandad i smärtan eller sd. Sd kommer och går och är inte regelbundna och vara inte länge. Kanske är det med växtvärk, för jag har återigen blivit en kisselisa. Springer på dass hela tiden ;P Kollade ju urinen för UVI för ca 2 veckor sen och det var blankt. Annars hade det vart att misstänka.
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-10-12 19:33:02 följande:

dags att se hur vi gissade och vilka som kom närmast

-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -----------------------------------------------
    MABAJA`S BEBIS GISSNING:Baby

Rontgensyrran:  Lite taskigt av mig men jag tror den lördagen den 9 oktober klockan 16.12. 50 cm lång och väger 3950 g. Och könet.....hmmmmm...pojke?!

Odd: Mabaja-bebisen kommer på LÖRDAG den 9/10, väger 3850 gram och är 52cm lång. Flicka 

Sofy: Söndag 10 oktober, 07.43. 51 cm och 4087 gram! POJKE!

Bjornis: Tror på en liten tjej på måndagen den 11 oktober kl 21:55. 3780 gram och 50 cm lång.

2 barns mamma84:  Torsdag 14 oktober, 02.55. Längd ca 55cm och vikt 4320g Flicka

Muffe80: Fredag den 8 oktober, kl. 23.20. En flicka Hon väger 3920 gram och är 51 lång!

Pancakes: Pojke, söndag 10 oktober klockan 06.15, 4250 gram, 54 cm.

Längtan efter liten: Pojke, fredagen den 8 okt 06:48, 3250 g och 51 cm lång.

Happiness: Söndag 10 okt. 23.40, 52 cm och 3995 gram. Flicka! {#emotions_dlg.flower}

toksnippa: Måndag 11 oktober, 18.23, 51 cm och 3760 g.

-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -----------------------------------------------

Sofy gissade rätt på datumet

Sofy, Muffe, Längtan och toksnippa gissade rätt på längden

Pancakes kom närmast tiden

Längtan kom närmast vikten

Odd, Bjornis, 2barns mamma, muffe och Happiness gissade rätt på flicka

sammanfattning: Sofy, Längtan och Muffe hade flest rätt bland sina gissningar (2 rätt var)

hAHAHAHAHAHHA....jag får nog verkligen ta och skärpa mig till nästa gissnings omgång! Fyyyy på mig! Kan man inte vinna tröstpris för sämst gissat?!
  • rontgensyrran
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-12 20:33:53 följande:
    Kommit hem från från sambon mor nyss men hos bm gick allt bra.
    stor bebis i magen nu igen
    Han väger 2000g nu såhan blir ca 5000g herrejävlar !!
    Men enligt bm så e det helt normalt för mig haha
    V 29+6 SF mått 32cm ligger på översta kurvan.
    Blodtryck 130/70 vikt 80,5 15 kg upp.
    Han liggernere med huvudet men ej fixerad och rumpan mot revbenen mot högersidan.
    Shit! Jag hade vart livrädd!!! Hur vet hon att han väger så mycket nu. Går hon efter SF kurvan eller gjorde de ett TUL?

Jag tycker att et hade vart rätt lagom med en 3500 g bebis. Så jag siktar in mig på det Oskyldig
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma