Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik
    Evve81 skrev 2011-02-16 17:15:13 följande:
    Angående TUL så gjorde jag det med sonen mindre än en vecka innan han föddes och han beräknades då väga 3700g ungefär. När han föddes vägde han 4315g....... MEN de han ju ibland fel åt andra hållet med!
    Ja det kan ju visa rätt mycket fel! Det var ju ngn annan här på forumet vars barn var typ 1kg större än TUL visade.

Framförallt om man bara gör ETT TUL, då kan det lättare bli fel, än om man gör flera stycken med lite tid emellan...
  • färnik
    Småland: har de gjort ngn bedömning av bebis storlek?

Hoppas du mår bättre snart... och att bebis behagar titta ut! (Lite taskigt av honom att annonsera sin födsel för typ 4 månader sedan tycker jag, och nu verkar ha ändrat sig och stannar kvar inne i värmen!? Flört)
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-02-17 11:46:23 följande:

TUL gick kanon! Han beräknas väga 1844 g nu! :D Yihooo! Han växer så de knakar, gått upp drygt 800 g på 3 veckor, hahaha! Låg + på tillväxten iallafall! Och flöde såg kanon ut också. Han ligger fortsatt med huvudet neråt, ryggraden på min vänster sida o fötterna vid mitt högra revben ;)

V 30+5 idag! :)

Kul att höra om tillväxten! Gisses vad han växer!!! Verkligen så det knakar! Skrattande Vid samma tidpunkt vägde våran bebis 2000g, lite större alltså, och hade då gått upp ca 800g på 4½ vecka.

Ser fram emot mitt TUL i morgon! Sist hade bebis vuxit ca 340g på 2 veckor, hoppas faktiskt på lite större ökning nu även om det var helt ok även sist. Men minst 2,7 måste hon allt väga i morgon! (om jag får bestämma, alltså. helst 1-2hg mer! Oskyldig)
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-02-17 11:53:30 följande:
    Njae, strax över ;) Dom går upp ca 150 g i veckan säger dom, men han har ju gått upp typ 260 g i veckan, hahaha! Jäkla tjockis! ;D Men blir ju igångsatt tidigare så han väger kanske runt 3300 eller ngt då..
    150g/vecka? Jag har fått höra 200-250g? (och ngn stans läst 300g) Sist hade våran ökat med 170g/vecka, och då dalat lite på tillväxtkurvan...? (från +11 till +7)
  • färnik

Ja just det, pratade ni mer om igångsättningen? Vad som händer om det inte är moget, hur de bedömmer och agerar och så där?

• färnik
    Happiness skrev 2011-02-17 12:04:12 följande:
    Lycka till imorgon på TUL:t. Detta ska bli kul! Om du får önska Färnevik.Vad skulle det vara då en liten flicka eller en stor flicka?

Åh detta är så himla roligt alltså. Vi ligger som ett pärlband i BF. Hade du fått tid för igångsättning. Som det är nu har vi ju ingen aning om vem som kommer föda först. Du,Smålnad...eftersom jag inte varit inne på länge vet jag inte hur det går för Pinklove. Någon som vet?
    Tack!

Jag vill numera ha en stor bebis. Oskyldig På ngt vis är min förstfödda ngt slags ideal för mig, och fast än jag vet att alla bebisar är olika, så tror jag ändå på ngt sätt att jag ska få en likadan till, eller önskar det iaf. En skallig kerub med stora blå ögon och ca 4,5kg tung... Flört Eller åtminstone 4kg. Men så kommer det ju inte att bli den här gången.

Om det är möjligt, dvs livmodertappen är tillräckligt mogen, så blir det igångsättning efter 38 fulla veckor. (datum för bedömning får jag förhoppningsvis i morgon, det borde bli runt 10:e mars... men när sedan själva igångsättningen isf blir beror på hur det ser ut med platser på förlossningen mm) Iaf, den här bebisen beräknas väga ca 3,5 vid bf, och eftersom hon förhoppningsvis föds 10-14 dagar tidigare, kanske vi pratar om runt 3,1-3,2kg... En pyttebebis ju, när man haft en 4,6:a tidigare!

Har inte hört ngt av pinklove på länge tror jag, jag är ändå inne och läser dagligen... Det finns ytterligare några högre upp på bf-listan som borde ha fått redan...?
  • färnik
    Happiness skrev 2011-02-17 12:10:30 följande:
    FÄRNEVIK: Har tänkt på dig mycket. Mår du bättre nu? Känns som att sjukvården har kunnat erbjuda dig en massa bra saker.
    Vad gullig du är! Tja, jag mår inte särskilt bra faktiskt... Obestämd oron är fortfarande väldigt, väldigt central i mitt liv... Jag hoppas verkligen att det ska gå att sätta igång förlossningen om 3 veckor, för jag orkar nog inte mkt längre än så...

Sjukvården är jag dock väldigt nöjd med, de är väldigt engagerade och goa allaihop, både på spec-mvc och psykologen. Även när jag bara är på SMVC för en CTG-kurva, så tar sig barnmorskorna tid om jag verkar behöva det, sist satt en av dem och pratade med mig i över 45 minuter trots att de hade jättemkt att göra, och jag egentligen bara skulle köra en kurva, som sagt... Så de är bra.
  • färnik
    Happiness skrev 2011-02-17 12:36:57 följande:
    Har också kollat BF-listan: Ska vi göra som i MF-tråden. " Tjejer vi inte hört något från" och sätta de underst? För att få lite bättre koll?
    Det tycker jag! Så kommer vi närmare toppen! Skrattande
  • färnik
    Happiness skrev 2011-02-17 12:36:57 följande:
    Är så glad för att du verkar så himla stark och fokuserad nu. Visst är vi taggade. 38 veckor är ju perfekt då är lungorna helt mogna och fina. Men jag tror ändå inte du får en pyttebebis. Din kropp gömmer den lite...Skulle våga gissa på 3500. Vem vet den kan ju hämta ikapp MYCKET på slutet. Den beöver ju inte nödvändigtvis följa statistiken menar jag, med ett visst exakt gram-antal i veckan.
    Tycker du att jag gör det? jag känner mig inte alls stark... Obestämd

Kanske blir det ingen pyttebebis, men som sagt så ser det ut så just nu. Pytte för mig alltså, annars rätt normal. Oskyldig
    Morgondagens ultraljud ska bli spännande som sagt, jag vill se siffror på minimum 2,7kg. Dottern vägde 3,3 i samma vecka...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma