Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Cat79 skrev 2010-11-07 19:44:25 följande:
    mallanis: Underbart med lyckat VUL, alltid skönt att se krabaten leva livet i magen.

Muffe80: Jag fyndade fina jeans på H&M i somras men vet inte vad de har i sitt sortiment nu. Har fått massor av fina kläder från syrran samt fyndat lite då o då :) Det är tråkigt att det inte finns mycket mammakläder att få tag på och som du skriver är det lite svårt att köpa på nätet. Tradera kan du ju fynda och ge man inte för mycket så får man chansa att kläderna passar någongång i graviditeten.

Imorgon ska jag på TUL, ska bli spännande att se vår krabat nu när jag gått 32 fulla veckor så är den ju rätt stor. Det är första UL jag inte är nervös inför då det inte går att missa att bebis är aktiv i magen och lever.

Kram på er alla!
    Spännande. Jag ska på mitt nästa måndag. Undrar vad de kommer att tro om bebsiens födelsevikt? Du får berätta sen vad din blev. :)
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-11-08 09:15:21 följande:
    Dagens ego:
    Nyss klar hos bm, v 32+3, och allt såg bra ut. Magen hade växt 3 cm på två och en halv vecka, så nu är måttet 31 cm. Inte konstigt att jag har börjat känna mig otymplig senaste veckorna...
    10 kg upp i vikt sedan början av graviditeten, och det lär nog bli 2-3 kg till innan jag är klar så det är ungefär vad jag hade räknat med med en startvikt på 63 kg och längd 170 cm.

Hjärtljud 132, och det bekräftar mer och mer mina misstankar om att det är en liten kille därinne, men man vet ju aldrig. Liten ligger iaf med huvudet nedåt och förhoppningsvis stannar den så.

Ikväll är det dags för första föräldragruppsmötet. Får se hur det blir med tanke på att maken inte pratar svenska. Kanske slutar med att jag får gå resterande gånger själv...
    Även jag har vart hos barnmorskan idag. Blodtrycket var bra. Hb som vanligt lågt, 108. Så det blir fortsatt plågan av dubbeldos järntabl :( Hjärtljuden varierade mellan 130-150. Även min lilla låg med huvudet neråt men ej fixerad. Min barnmorska sa att jag kommer troligvis att se att den lilla ligger med huvudet neråt på TUL på måndag nästa vecka. Innan v 35 så ville de att barnet skulle vara fixerat med huvudet neråt.

Vikten var +9,5 kg och idag är jag i v 31+3. Så antar att det är rätt normalt. SF-mått 29 så lite i underkant, men inte mig emot, jag tar tacksamt emot en lite mindre bebis. ;P

Min barnmorska är sååå go. Hon erbjöd mig oftare tid hos henne nu när jag berättade att mannen och jag låg i skiljsmässa och sa att det bara var att ringa om jag var minsta orolig och ville kolla hjärtljud eller så. När bebis har födits är tanken att jag kommer att bo lite här och lite i Jkpg, det gick och lösa smidigt tydligen med bvc. Så det känns jätteskönt. Gjorde dock misstaget att ringa fd mannen och prata lite praktiska grejer, han har ju inte gjort ett skit sen förra veckan, går inte att prata med normalt och jag känner mig ännu gladare efter vårat samtal att slippa nån som är så jävla dryg och otrevlig. Allt får jag lösa själv. Sen får han det dessutom som att låta att det är mitt fel att han är sån, han har ingen självinsikt!!! BLÄÄÄÄÄÄ för trista idioter till karlar!

Ska bli spännande sen Kajsalisa och se om du har rätt med att det är en liten påg som gömmer sig :)
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-11-08 15:36:38 följande:
    Rontgen;

Jag väntar o väntar på mail.. ;) Nejrå, förstår om du har mycke just nu!! :/ Va härligt med bra BM, ok värden och lite mindre bebis ;)

Energitjuvar är inge bra, usch! :(

Massa kram!
    Har helt glömt bort det! hahahaha...håller på just nu att försöka "städa" och "rensa" ut honom. Kollar igenom skåp och garderober efter hans grejer som jag kan plocka ihop som han kan ta med på onsdag då vi ska till banken.
    Bjornis skrev 2010-11-08 15:48:40 följande:

Röntgen: Så impad av din styrka! Skönt med bra bm också!!! Skitstövlar till karlar är ju bara onödig övervikt!
    Tack! Försöker hålla ihop allt så gott det går. Nu känner jag mig stark men efter förlossningen är jag nog inte lika stark, därför vill jag lösa allt nu som går att lösa. Sen har jag ju mina svackor, som igår kväll. Drömde att nån plingade på dörren, det var så verkligt att jag fick gå upp och kolla i nyckelhålet. Tänkte vad gör han här 02.00 :/ Men ingen där som tur var!
    mallanis skrev 2010-11-08 16:06:51 följande:

Röntgen_ Vilken gullig BM och skönt att allt såg bra ut. Håller med gör inget om den skulle vara lite liten ;)  Kämpa på du, du verkar vara en riktig kämpe! Tänk visst är det konstigt att en mäniska som man tror man känner så väl kan betee sig så konstigt! Var likadant med ett ex till mig man blir fundersam på om det är samma människa som man en gång var tillsammans med och älskade?  Men det är ju skönt sen när man fått distans till altihopa, men förstår att det inte känns så nu! Kämpa på gumman du e stark!!

Ja hon är verkligen super! Efter 9 år tillsammans så tror man inte sånt här ska hända bara. Förstår det om jagvar typ 17 år och slarvat med p-pillret och han inte ville behålla barnet typ. Men nu är är jag 30 år, gift och sambo med honom sen 8 år. Och vi blev inte gravida av misstag utan det var planerat.  Just nu undrar jag verkligen vad det är med honom som jag älskar/älskade?! Jag måste vara stark för att reda ut denna soppan, snart är det mesta löst iaf så jag kan fokusera på min älskling i magen. Inte rättvist mot henne att tvingas hålla på med detta när hon kommit till världen.
    kajsalisa skrev 2010-11-08 18:01:00 följande:
    Skönt att allt såg bra ut Röntgen å vilken bra bm det verkar vara...
    Du får berätta sen hur det gick på föräldragruppen :)
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-11-08 15:49:58 följande:
    De har inte gått bra alls me o äta sen jag kom hem från sjukan i lördags :( Fick knappt i mig något då, o igår fick ja i mig två rostmackor o nåra skedar nudlar, idag en kopp välling för vuxna.. blä! Mår skit igen.. ska upp o hämta ut näringsdryckerna nu, så ja hoppas på bättre mående + viktuppgång!!
    Usch för att må så som du gör! Vet inte vad jag hade tagit mig till. Du vet att det finns massa olika smaker i fortimel va? De smakar olika gott. Vissa är inga höjdare, så börja med att ta nån av varje för att sen bara betsälla dem du tycker om. Choklad är rätt gott om man gillar chokladmjölk.
  • rontgensyrran
    Odd: Tyvärr har du ingen hjälp av mig. Vet inte hur det funkar med CSN men du borde kolla med försäkringskassan som har hand om din sjukpenning. För när du pluggar skyddas din SGI om du pluggar fulltid och har CSN så då borde du får tillgodoräkna din inkomst innan du pluggade. Så det är de pengarna du borde få från försäkringskassan och inget CSN. Men ring FK som sakt.

Namnet..njae. Inget favorit namn direkt. Gillar de andra du har haft mer. Minns dock inte vilka namn du hade ;P Skyller på gravhormoner.

Cat: Grattis, så härligt att allt ser bra ut. Är nyfiken på dina 3d bilder, hoppas du lyckas få in dem snart :)
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-11-08 21:04:36 följande:
    VET ni vad jag har gjort nu????

HAHA!!!!

TV4 söker blivande mammor som ska föda i januari/februari i västmanland att ha med i en förlossningsdokumentär och nu har jag mailat till dem och anmält mitt intresse!!!! ASG!!!!!!

Anmälan om intresse är inte bindande och jag bad om mer info. Är det bara jag som får bestämma så är dem välkomna att vara med på förlossningen, men mannen min måste bearbetas liiiiiite till. Han delar inte helt min entusiasm och har inte insett det braiga med att vara med på tv

Haha, vi får se hur det går...kul kul

*kramisar*
    Tänk så mycket uppmärksamhet du får under förlossningen. Ni lär ju helt klart bli särbehandlade på ett bra sätt! Jag tycker det hade vart häftigt att se dig på tv. Hoppas verkligen du kommer med. Jag gillar Nils och Ivar btw. :)
  • rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-11-09 08:44:23 följande:
    Kul med en tv-kändis i tråden

Själv upplevde jag första morgonen där jag inte hann till toan för att spy, det var ju trevligt... Hann dock in på toan, men allt kom på toalocket

HAHA, detta är ju fan sjukt. NU kan det vända tycker jag!

Hoppas alla får en bra dag i snön.
    Ingen kul start på morgonen. Snö har vi ingen, bor ju i skåne, där brukar det vara ont om den varan :)
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-09 13:44:02 följande:
    Hej tjejer, läser dagligen men orkar inte kommentera i nuläget men en lite uppdatering från mig: mår okej, ligger mest vågar inget annat, sammandragningarna fortsätter och jag är rädd att det kommer påverka tappen snart igen. Ska till läkaren på måndag så jag hoppas på att slippa åka till förlossningen innan det. Dagarna går iaf och varje dag känns som en seger då bebis får fler dagar på sig att utvecklas.

Många kramar till alla blivande mammor!!
    Jag hoppas att det ser bra ut på läkarbesöket på måndag! Förstår att det måste vara tufft att ha sängläge, men vad gör man inte för sin älskade i magen. Helt rätt tänkt, varje dag som går blir bebisen en dag äldre och utvecklas. Fortsätt att tänka positivt. Jag vet verkligen hur svårt det kan vara, men imorgon är det dags för banken och överskrivning av lgh, sen är den bara MIN! :) *stor kram*
  • rontgensyrran
    Längtan efter liten skrev 2010-11-09 18:03:26 följande:
    röntgen: gött med överskrivningen :) då kan du ju pusta ut lite och bara njuta av bebisen och dig själv.
    Absolut det ska bli skönt. Fixa en massa praktiska saker i morgon, sen grav-vattenjympa på kvällen. Sen torsdag ska jag träffa kuratorn för första gången. Fredag träffa en jobbarkompis på lunch för att sedan på lördag umgås med en kompis och fixa lite middag här hemma. Sen måndag TUL och förlossningsutbildning och sen tisdag upp till familjen i Jönköping och slappa i ca 2 veckor. En massa planerat nu framöver det känns skönt! Jag är definitivt ingen ensamvarg, så måste hålla mig sysselsatt för att må bra ;P

Tänk vad tiden går snabbt nu egentligen. Jag är redan i v 31+4, heeeelt sjukt! Du är väl i v 20 eller nåt nu längtan?
  • rontgensyrran
    Längtan efter liten skrev 2010-11-09 18:11:52 följande:
    oj låter som ditt liv har tagit en heeelt annan vändning, otroooligt roligt att höra. det gör mig väldigt glad. :)
    Skönt att bara få komma till jönköping och slappa i 2 veckor.
    Oh ja tiden rullar verkligen fram. imorgon är det 19+0 så vecka 20. helt galet enligt mig. men skön samtidigt.,
    Ja man får ju försöka att göra det bästa av situationen. Det ska bli skönt, bli bortskämd med daglig lunch hos min mormor som lagar den bästa husmanskosten! Då har du ju kommit halvvägs nu. Underbart!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma