kajsalisa skrev 2010-11-08 09:15:21 följande:
Dagens ego:
Nyss klar hos bm, v 32+3, och allt såg bra ut. Magen hade växt 3 cm på två och en halv vecka, så nu är måttet 31 cm. Inte konstigt att jag har börjat känna mig otymplig senaste veckorna...
10 kg upp i vikt sedan början av graviditeten, och det lär nog bli 2-3 kg till innan jag är klar så det är ungefär vad jag hade räknat med med en startvikt på 63 kg och längd 170 cm.
Hjärtljud 132, och det bekräftar mer och mer mina misstankar om att det är en liten kille därinne, men man vet ju aldrig. Liten ligger iaf med huvudet nedåt och förhoppningsvis stannar den så.
Ikväll är det dags för första föräldragruppsmötet. Får se hur det blir med tanke på att maken inte pratar svenska. Kanske slutar med att jag får gå resterande gånger själv...
Även jag har vart hos barnmorskan idag. Blodtrycket var bra. Hb som vanligt lågt, 108. Så det blir fortsatt plågan av dubbeldos järntabl :( Hjärtljuden varierade mellan 130-150. Även min lilla låg med huvudet neråt men ej fixerad. Min barnmorska sa att jag kommer troligvis att se att den lilla ligger med huvudet neråt på TUL på måndag nästa vecka. Innan v 35 så ville de att barnet skulle vara fixerat med huvudet neråt.
Vikten var +9,5 kg och idag är jag i v 31+3. Så antar att det är rätt normalt. SF-mått 29 så lite i underkant, men inte mig emot, jag tar tacksamt emot en lite mindre bebis. ;P
Min barnmorska är sååå go. Hon erbjöd mig oftare tid hos henne nu när jag berättade att mannen och jag låg i skiljsmässa och sa att det bara var att ringa om jag var minsta orolig och ville kolla hjärtljud eller så. När bebis har födits är tanken att jag kommer att bo lite här och lite i Jkpg, det gick och lösa smidigt tydligen med bvc. Så det känns jätteskönt. Gjorde dock misstaget att ringa fd mannen och prata lite praktiska grejer, han har ju inte gjort ett skit sen förra veckan, går inte att prata med normalt och jag känner mig ännu gladare efter vårat samtal att slippa nån som är så jävla dryg och otrevlig. Allt får jag lösa själv. Sen får han det dessutom som att låta att det är mitt fel att han är sån, han har ingen självinsikt!!! BLÄÄÄÄÄÄ för trista idioter till karlar!
Ska bli spännande sen Kajsalisa och se om du har rätt med att det är en liten påg som gömmer sig :)