• Odetta

Plus igen efter mf/ma

maria204 skrev 2010-11-30 20:40:44 följande:
    Hej igen! Här har det hänt grejer! Grattis till den stundande födseln tvåbarnsmamman!

Jag var på VUL idag och fick se mitt lilla pyre med ett tydligt tickande hjärta. En gång till får jag komma, den 16/12, men det var mest för att jag gärna ville det.  Fostret var i rätt storlek och tårarna rann på mig när jag åkte därifrån. Lycka!<3

Nu vågar jag hoppas på ett syskon till mina grabbar till av sommaren. 
    Wooohooooo vad BRA! NJUT nu vännen....du är gravid, har en bulle i ugnen, är på smällen och på tjocken!!!
     *bamsekramar*
    Muffe80 skrev 2010-11-30 17:34:32 följande:
    Åh alltså, det måste vara små sparkar jag känner! Det buffar till lite i magen, ofta på samma ställe. känns som någon petar mig i magen inifrån liksom Har känt samma sak i flera dagar men mer tydligt i går och idag... vilken lycka, vad häftigt, men ändå lite obehagligt
    Visst är det häftigt? Njut av dem små buffarna...innan du vet ordet av det så är det inga små buffar längre, då är det regerätta sparkar och vassa armbågar och du får ont i revbenen

*kramkram*
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-30 17:08:11 följande:
    3 barns mamma på ONSDAG NÄSTA VECKA !!!!!!
    Gå och göm dig...jag är inte alls avis (joooo...jag är avis, men även sååååååååå glad för er skull! Åh så snart...woohooo!)

*bamsekram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Jag vill också ha vår bebis snart juuuuuuu! Skrikandes Och inte tusan blev det bättre av att jag nu har tvättat alla små söta pluttenuttiga bebiskläder och vagnen står i nedre hallen och jag känner mig stor som ett hus!

Haha....ibland går tiden fruktansvärt långsamt, även när den springer fram. Vecka 31 i morgon 

*kram på er alla*

• Odetta
    miraclee skrev 2010-11-30 21:49:18 följande:
    Jag ocksååå! ;) Dock "bara" v 20.. men fasen va tiden går fort ändå! Tycker jag nyss kom in här o började skriva i v 5.. herregud! Då va du i v 16.. men snaaart e du framme i mål också, jul & nyår ska förbi bara sen e de nedräkning på riktigt! :D

Men de va SÅ roligt o se honom på RUL, de va definitivt en grabb - ingen som helst tvekan haha ;) Han va ju så vild o så fin.. lång o smal..

Blir många grabbar nästa år, riktigt kul! :D

Grattis till sjukskrivningen förresten, tror jag missat o skriva de.. är lite smått förvirrad känns de som!

Kraaam!
    Grattis till lyckat rul tjejjen! Jag tänkte också på det att det verkar bli många pojkar nästa år Och egentligen går tiden i en rasande fart....men inte tillräkligt bara

*kram*
    Mamma till W skrev 2010-11-30 22:04:30 följande:
    din mmage är inte stor! bara jättefin!
    Haha, gulle dig Mabaja! Om det gick skulle jag låna ut den till dig i några dagar så slapp du sakna så mycket Men jag känner mig stor i magen...han ligger så himla högt upp att jag får fasiken halsbränna även om jag sitter spikrak och sträcker på mig...rackarns unge liksom

Hur mår ni annars? Hur mår världens finaste Wilda?

*bamsekram till er båda*
  • Odetta

altså vet ni, ibland är man ju lite knäpp!

Vet ni vad som slog mig häromdagen???

Jo...att jag har en levande människa i min mage! Det är ju egentligen hur groteskt som hellst! Inte ett litet frö eller liten räka längre....utan nu är det faktiskt en levande stor BEBIS med allt som hör till som lever därinne! En hel människa!!!!!

Jag MÅSTE sluta titta på naturprogram altså....inte bra för min stackars hjärna

• Odetta

en till grej....man blir ju faktiskt liiiite skum av alla hormoner.

Jag vill påstå att jag inte är särskild svartsjuk av mig....lite gråsjuk ibland, absolut, men inte svart men ibland...speciellt när jag är gravid, då blir jag sådär knäpp. Helt plötsligt blir det JÄTTE intressant att veta vem min man får sms ifrån till exempel....och jag frågar och när jag får svaret, som oftast är så himla spännande som "telenor" eller "kappahl" så är det bara jaja....men om jag inte kan fråga med det samma (som nu när han ligger och sover och jag hörde att han hade fått mess) då snurrar det runnt en massa och jag bara MÅSTE veta!

Varför blir man så???

Visst, säkert någon gammal inbygd naturlig förklaring som att man som gravid blir känslig och rädd att bli ensam....artens överlevnad bla bla....men hallå....det är faktiskt inte roligt!

Jaja...får fråga honom när han går upp klockan 17 och sedan skratta lite innombords åt mig själv hur löjlig jag är som är så nyfiken. Jag längtar efter att lillebror kommer ut....få min kropp för mig själv igen och även fast amningshormoner gör sitt med hjärnan också så föredrar jag nog dessa över gravidhormonstormarna man lever med nu

*kram*

• Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-01 11:27:46 följande:
    Hjälp mig flickor vad ska jag packa ner till mig bara det som e kvar då jag ''fördröjde min väska'' haha inte brottom än tänkte jag då ..

Jag har packat ner 2 tröjer jag TROR jag han ha på mig efter haha ja en iaf hmm magen försvinner ju
    Sen ett par strumpor men ska ha med 3 par iaf ..
    Trosor har jag packat ner som är sköna ej så det gör ont mot snittet ''aj aj'' Sen Byxor ja jag tar mina mamma byxor mjukisar och sen köper jag något idag med sambon hmm som är sköna och stora då ??
    Sen Bh 2 st eller ska jag ha mer ??
    Sen bindor men har bindor där då jag ligger inne men sen vill jag ha mina o ha det bra kännsla.
    Sen shampoo o balsam och hårtoffsar och lepsyl hårborste..
    Block o benne och mobil sambons så och kamera och hmmm Mp3 spelar o laddare och ska se om jag kan ta med laptopp det vill jag ju ha kan inte leva utan er i minst 4 dagar
    O godis hmm ja vi får se då jag inte får äta tills allt e över och när ajg fick sonen fick jag inte äta på 3 dagar !!! hade sond

Så e det något mer jag ska ha ??
    Men shit gumman, ska du resa bort i en månad eller?

Våran väska kommer enbart innehålla:

-lite godis och energidryck till förlossningen
    -kläder till lillebror (2 bodys + 2 byxor + 2 strumpor)
    -ombyte till mannen (ny t-shirt + byxor + 2 par strumpor + 2 par kallingar) 
    -ombyte till mig (ny tröja + byxor + 2 par stumpor + 2 par trosor + 1 amningsbh)
    -duschtvål och schampo, några bebisblöjjor, egna bindor + amningsinlägg (det där man stoppar i bhn så det inte läcker)
    -kamera + laddare
    -mobil + laddare

det där var nog allt faktiskt Hade med fler grejjer förra gången som aldrig användes, så bara det absolut nödvändigaste ska med denna gången. Fast i och för sig, går allt som det ska så kommer vi åka hem dagen därpå, så vi blir ju inte kvar lika länge som du (visst blir man kvar en vecka efter snitt?)

*kramkram*
  • Odetta
    Dag och natt skrev 2010-12-01 16:21:54 följande:
    färnevik: Vet inte men tror det ligger däromkring. Det verkade vara normalt iaf, han konstaterade mest bara att den hade vuxit sen senast och det tog vi som ett av de få bra tecknen vi fått på senaste tiden. 

Fick förresten veta att jag har moderkakan i framvägg så kanske därför jag mest känner bubbel och fladder och inte egentligen några kickar. Är det några fler som har det i tråden? 
    Vad skönt att det har gått så bra idag, jag har tänkt sååå på dig ska du veta!!! *kramar om*

Jag har också min moderkaka i framväggen och sparkarna kände jag tydligt runt v20 först mot tidigare v14-16. Men jag håller inte alls med om att bebis känns mindre nu bara för man har moderkakan som stötdämpare...tycker dem gör lika ont som med dem andra då jag haft den i bakväggen. Dem kom bara lite senare 

*kramkramkram*
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-12-01 18:11:51 följande:
    det var ju för din skull jag tog bilden... men alltså det varierar ju verkligen på olika bilder hur stor man ser ut haha.
    har en där magen ser större ut men vet inte vilken som är mest rättvis... aja På ett ungefär ser den ut så där nu
    fiiina söta lilla magen! Tack för titten
  • Odetta

Mabaja:

Vad bra hon har växt, lilltösen! Åh, vi måste snart ta en fika igen

• Odetta

SUCK på mig!!!

Nu har jag ätit upp nästan alla casheynötter som Älsklingen rostade och bad mig INTE äta för han skulle använda dem i bakning...men ÅH det var ju bara SÅÅÅÅÅ gott, jag kunde inte sluta! Måste klura ut nått så han tycker jag är söt som inte kunde låta bli...några förslag?

sedan vart jag akut sugen på apelsinjuice...så jag drack nästan upp all juice. Då kommer JAG inte vara glad i morgon bitti för då finns det ju ingen juice till mig till frukost. Typiskt.

Vaddå kunna behärska sig? Vad är det?

Jag hoppas att detta begär bara är ett engångsbegär...dyrt med casheynötter ju och juice är inte det bästa när man har halsbränna.

Men jag och mina konstiga nojjor och begär. Jag har under ALLA mina graviditeter haft en nojja för LUKTER! Med första kunde jag åka 40 minuter till speciella T-banestationer för jag tyckte det luktade gott när tågen kom...kunde sitta där och lukta i en timme, tåg efter tåg! Med mellantösen var det sköljmedel som jag var beroedne av att få lukta på och med minstingtösen var det ett badsalt som luktade eukaliptus. Där kunde jag hälla upp hett vatten i handfatet och hälla i en massa av badsaltet och sedan bara sitta där och lukta. Och bensinmacken....älskade lukten av bensin när jag väntade henne. Med lilleman kommer jag faktiskt inte ihåg, men tror att det även där var sköljmedlet och nu...nu älskar jag att köra stora bilen och kör då nästan slut på vindrutetvätten för jag tycker den luktar så gott. Och vårat sköljmedel igen då...ÅÅHHHHH....ja, jag kan stå i tvättstugan och sniffar på sköljmedelsflaskan

I matväg har jag inte haft så värst tokiga nojjor däremot. Persilja med ettan...åt en kruka färsk persilja om dagen och kände mig som en get. Tvåan ingen matnoja, men trean var jag beroende av walnötter och juice. Lilleman hade jag nog ingen speciell nojja heller, förutom mjölk i slutet...vi var tvugna att ha minst 2 liter mjölk i kylen annars fick jag panik....lite ironiskt att han nu är totalt allergiskt stackars barn...undra om det g finns samband...

Har ni några konstiga eller icke-konstiga nojjor???

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma