PåvägMotSyskon skrev 2011-01-03 14:08:05 följande:
Visst har man marginal om dem inte mätte helt åt skogen fel.. Ja vet inte va de lägger på sig efter bf o till bf, men de e ju som mest då iaf.. å somliga bebisar lägger ju på sig mer än andra, Man är lite rädd för o få stort barn sen första barnet.. å att mitt förra vägde 3410g vid 38+1 kändes skönt, tyckte han va sååååå liten
Haha imorgon kl 12, ja du ska få se att ja e här då *ler*
Ojdå, magsjuka är inge o lekam e, de har vi haft redan, SÅ drygt =((
Jo, jag vet hur de kan lukta när de e "sjuk-doft" urk, hoppas din mage blir bra igen snart så ni slipper,
Haha, men vilka typer som finner de roligt då, men åå att han våga röra runt henne, man vet ju liksom aldrig om de påverkar nått, som moderkakan i detta fall.. Ni får kolla allt så de ser ok ut å inget påverkats av "petningarna"
Åh va skönt med fritids. Så man får pusta ut lite och veta att dem har roligt där och får mat m.m. Så kan man koppla av ännu mera.
Mina små är hemma än.. börjar egentligen nästa tis (går tis-tor) på dagis men de fråga om vi skulle komma nått imorgon, men ja alla dessa regler för o få lämna dem.. tror nog vi tar en promenad me barnen istället imorgon så får de gå när de ska sen.
man börjar fundera hur skjutton man ska få de å gå ihop me barnen.. Har en pojke som blev 3½ i nov. En son på 21mån i slutet av dec. å sen få en liten bebis på det... äldsta kan man ju prata me som förstår. min yngre son hmm ja han är ju i den åldern att han inte förstår på samma sätt, o kan gallskrika för saker, ja du vet.. den värsta åldern typ =) känns som en kul utmaning haha =P
Ja det kommer bli ett himla pusslande med dagis tider osv för dig. Men om jag har fatta det hela rätt så är det lite olika från kommun till kommun på hur mycket man får ha dem på dagis när syskon kommer. vad är det som gäller i er kommun?
Min son går i skola till elva så då är det ju inget snack om saken..men sen. Som jag fattat det hela rätt så får jag inte ha honom 15 på fritids utan det är 0 som gäller, när mamman är mammaledig. Men vad tusan alltså...Alla hans kompisar är ju från 11 till 17 på fritids typ. Hur ska man lösa detta? jag kommer ju ha fullt upp med amning osv. Hur i fåglarna ska jag samtidigt kunna aktiver en 8 åring? Vet du vad som kommer hända ju han komme bli sittande framför TV. hur bra är det då...har försökt få tag i en kommunaltant här för att diskutera detta då det tydligen ändå finns undantag. Finns det skäl till att ge barnet dispens till fritids ja då kan man tydligen ansöka om det. So be it!
Ska dock gräva djupare i ämnet vart det lider.
Hur ska du göra? Kan du ha bägge dina 15 timmar på dagis? Eller bara den ena? Dels behöver du avlastning och dels så tycker jag de lär sig så mycket på dagis. det är bra för dem helt enkelt...Men ändå 15 timmar är ju egentligen ingenting...Skulle varit 5 timmar om dagen 5 dagar i veckan.