Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

PåvägMotSyskon skrev 2011-01-03 13:38:32 följande:
    *flinar stort* Ja, vi får hoppas detta gjorde susen, annar så sitter ja här imorgon igen kl 12 på första bänkraden ja nog är han envis.. riktig rackare, då märker man vem som bestämmer =)  haha, bb va planen oja, o alla gissningar rinner ut i sanden på datum, men vikten kan ju börja stämma mer o mer på era gissningar... ja tänkte SHIT alla gissar Över 4kg, why? om ja får ut han bra tag innan bf? men nu så börjar man bli nervös över vikt.. pga första barnet, men vi får väl se. han vägde ju 3252g för 2v sen idag.

Åh vill ha han här nuuuuu.

Hur mår du idag  Happi? =)
    vad bra att du har lite marginal där. vad är det de säger om vikt ökning efter BF nu igen? 50 g om dagen kan det avar så mycket? Men vad ska vi säga 4 kg. men det fixar du utan problem. men vad kan han ligga på idag måntro? 3600? vad tror du om det? Det innebär att du faktiskt inte ens kommer komma över 4 utan landa på 3800 typ. Me wish also. 3800 and i will be in heaven

Imorgon kl.12 säger jag bara...

Tack för att du frågar....vakande spyfärdig...det msåte vara vinterkräksjukan alltså. Min bajs (haha ursäkta) luktar du vet så där sjukt. Blä! Frågade BM om det var OK att min man försökte trycka rätt barnet i magen då jag inte alls mår bra av att den ligger på tvären. Hon började vrålskratta. Haha! Tänka sig..var det så roligt ..HAha! (det va inte ordinare BM). Nåväl hon sa att sånt skulle man inte pyssla med om man ville att moderkakan skulle sitta på plats. Förvånad . Så jag ska få Sofia runt tramad på fredag.

Annars är det lugnt och skönt här. Sonen är på fritids idag. Skönt att få pusta ut lite. Själv då? har du dina hemma idag?
  • Happiness
    PåvägMotSyskon skrev 2011-01-03 14:08:05 följande:
    Visst har man marginal om dem inte mätte helt åt skogen fel.. Ja vet inte va de lägger på sig efter bf o till bf, men de e ju som mest då iaf.. å somliga bebisar lägger ju på sig mer än andra,  Man är lite rädd för o få  stort barn sen första barnet.. å att mitt förra vägde 3410g vid 38+1 kändes skönt, tyckte han va sååååå liten

Haha imorgon kl 12, ja du ska få se att ja e här då *ler*

Ojdå, magsjuka är inge o lekam e, de har vi haft redan, SÅ drygt =((
    Jo, jag vet hur de kan lukta när de e "sjuk-doft" urk, hoppas din mage blir bra igen snart så ni slipper,

Haha, men vilka typer som finner de roligt då, men åå att han våga röra runt henne, man vet ju liksom aldrig om de påverkar nått, som moderkakan i detta fall.. Ni får kolla allt så de ser ok ut å inget påverkats av "petningarna"

Åh va skönt med fritids. Så man får pusta ut lite och veta att dem har roligt där och får mat m.m. Så kan man koppla av ännu mera.

Mina små är hemma än.. börjar egentligen nästa tis (går tis-tor) på dagis  men de fråga om vi skulle komma nått imorgon, men ja alla dessa regler för o få lämna dem.. tror nog vi tar en promenad me barnen istället imorgon så får de gå när de ska sen.

man börjar fundera hur skjutton man ska få de å gå ihop me barnen.. Har en pojke som blev 3½ i nov. En son på 21mån i slutet av dec. å sen få en liten bebis på det... äldsta kan man ju prata me som förstår. min yngre son hmm ja han är ju i den åldern att han inte förstår på samma sätt, o kan gallskrika för saker, ja du vet.. den värsta åldern typ =) känns som en kul utmaning haha =P
    Ja det kommer bli ett himla pusslande med dagis tider osv för dig. Men om jag har fatta det hela rätt så är det lite olika från kommun till kommun på hur mycket man får ha dem på dagis när syskon kommer. vad är det som gäller i er kommun?
    Min son går i skola till elva så då är det ju inget snack om saken..men sen. Som jag fattat det hela rätt så får jag inte ha honom 15 på fritids utan det är 0 som gäller, när mamman är mammaledig. Men vad tusan alltså...Alla hans kompisar är ju från 11 till 17 på fritids typ. Hur ska man lösa detta? jag kommer ju ha fullt upp med amning osv. Hur i fåglarna ska jag samtidigt kunna aktiver en 8 åring? Vet du vad som kommer hända ju han komme bli sittande framför TV. hur bra är det då...har försökt få tag i en kommunaltant här för att diskutera detta då det tydligen ändå finns undantag. Finns det skäl till att ge barnet dispens till fritids ja då kan man tydligen ansöka om det. So be it!
    Ska dock gräva djupare i ämnet vart det lider.

Hur ska du göra? Kan du ha bägge dina 15 timmar på dagis? Eller bara den ena? Dels behöver du avlastning och dels så tycker jag de lär sig så mycket på dagis. det är bra för dem helt enkelt...Men ändå 15 timmar är ju egentligen ingenting...Skulle varit 5 timmar om dagen 5 dagar i veckan. 
  • Happiness
    På väg.

Du som är duktig på hår smink osv. Behöver lite hjälp här med håret och graviditet. Jo jag har långt tjockt hår med slingor i. har slingat så mycket så det nästan ser helblonderat ut. jag blev så trött på det så jag har låtit min fula färg växa ut. Den är sådär vanlig ful-svensk färg. Råttfärgat med lite rött i. Så nu är halva mitt hår det ena och andra ljusare. Ingen krafig skarv då jag är ganska ljushårig i mig själv. Men nu har jag också tröttnat på mitt rått-jag och vill tillbaka till det blonda. Att det hela ska vara blont igen.

Problemet är att jag inte orkar bleka så många folieslingor igen då håret blir så jobbigt att hantera. Min frisör sa då att färga ljusare är bättre. men jag har ett minne av att jag gjorde det för några år sen och då blev det typ orange...hur snyggt är det då? har färgmedlen blivit bättre? klarar ett färgmedel att få bort mitt röda så det blir ljust ungefär så ljusa som slingor. Vågar jag verkligen detta? Vill inte bli så där fult orange igen. Kan du något i ämnet? Måste göra detta innan bebsien kommer. Vill inte vara råttig längre....
  • Happiness
    needtobreathe skrev 2011-01-03 18:51:00 följande:
    Gokväääll tjejer! ;) Fan va ni skriver.. puh!

Odd; Shiiit de är verkligen nära nu! Jag hänger inte me tiden känner jag.. snart dags! Skönt att få höra att hon tror du svarar bra på igångsättningen! Såg även att SD osv lugnat ner sig nu, skönt. Annars - ring!

Happi; Jag väntar fortfarande på bild på magen me grabben.. ett dygn senare.. ;) Att du va seg visste jag, men såhär seg? Grr ;D

Ego; Heeeelt slut! Sovit kasst, 4 tim max. Upp 05, köra mannen till jobbet, sen vidare till mitt jobb. Därefter ut till Ekerö för o tanka bilen o hämta hem mannen, fixa käk o nu är jag här. Fick ett relativt lugnt schema idag, inte mycke stress och inga tunga lyft eller städ, så de har gått ok. Hade dock gaanska ont lite längre ner i magen runt kl 12 o ökade flytningar. Dock lugnat ner sig nu, vad kan de bero på?
    Haha...det här går ju som tåget. Har idag lokaliserat vart korten ligger I en papplåda i garderoben. Inte illa... Men jag är en kvinna vid mitt ord. Imorgon kan vara en bra dag. Jasså du jobbar ändå din lilla rackartös Vila är ordinerad till dig
  • Happiness

Oj vad det hänt mycket. Vilken enda ska man börja i...jo den viktigaste och det är att

GRATULERA CAT79 OCH PÅVÄG. GRATTIS GRATTIS!{#emotions_dlg.flower}BabySkålNalle

Åh vad jag längtar efter att få höra deras förlossningshistorier. Massor av frågor poppar upp i mitt huvud dirket. Speciellt Påvägs pojke. Blev han nu stor tex, som hon befarat? Hoppas de skriver snart i tråden. Can´t wait. Tänk att det var på den 4 hinnsvepningen det blev av. Underbart!

Sofy: Tack för hårtips. Ska ha det du skrev i åtanke när jag springer iväg till frisören. Frisören ska man absolut inte lita på.Haha! De kan tuta i en vad som helst! Lägger in en bild sen när jag är blondare igen. Skit tråkigt med ditt mående. Men du sticker in ikväll eller? Sa hon vad det kunde vara? Du kan väl vara gullig och hälsa Havsklippan från mig?

färnevik: Snyggt jobbat! Nu låter du vänner och svärmor köra kytteltrafik OK? Mailade.

ODD: *KRAMAR OM*

Bjornis:
    Håller med Rontgen. Amningshjälpen är kanon! Ringt dem massor av gånger. Det är helt olika sugteknik flaska och mjölk men det vet du kanske...Skulle ge brösten 100 procent nu i början. Och man måste sitta dygnet runt i början. Ge inte upp men söh hjälp! Kram

• Happiness
    Ego: Har varit hos Aurora BM idag. Det har tagit hela dan . Varför kan inte allt bara finnas rakt utanför dörren så man slipper ta sig ut och runt överallt

Hon är ju så fruktansvärt bra den här damen. Vi gick igenom det hon skrivit in i min förlossningsjournal. Några saker jag ville ändra märkte jag. En sak är kanon och det är att så fort jag ringer till BB vid bf och säger mitt namn då får de upp en stor ruta direkt på skärmen Aurora patient och då får BM skärpa sig litegrann redan där

Ska begära en kopia av det vi skrev in på fredag då jag ska träffa min ordinare BM. Tror det är 6-8 punkter vi skrivt in. Ska visa er vilka. " stycken där är väldigt viktiga för mig.

1. Att om jag vill ska få EDA så fort jag kommer in redan vid 3 cm
    2. Om smärtlindring inte hjälper eller förlossningen drar ut på tiden då kan jag få KS.

Satt hemma med Sofias SF kurva och såg något lite mysko. Jag hade byte av dag sist jag vaar där. Så egentligen skulle kurvan inte ligga så högt utan närmare mitten. Hon skrev v 27, sf-mått 28 (21/12.)
    På fredag är jag hela 30 veckor bara 17 dagar sen jag var där sist och jag tror inte att jag kunnat hoppa upp så jätte mycket. Därmed ligger jag inte alls så högt. Utmärkt! Det blir ju så dumt när de mäter precis i skarven vid byte av vecka. Totalt missvisande.

Nu har jag gått hela julen och oroat mig för ett stort barn. Men i själva verket ligger jag ju bara strax över. Vad jag svammlar idag...Hoppas ni förstår mitt svammlande. Nu lämar vi detta. Får se på fredag vad som händer. Oro har blivit mitt mellan namn just nu. Puss på er alla från råttfröken

P.S Har inte glömt bilderna Sofy och kycka till nu ikväll D.S
  • Happiness
    Bjornis skrev 2011-01-04 19:02:21 följande:
    Happi: Tack för rådet! Ska ge det mer tid. Hade nog inte fattat att det verkade vettigt att amma timmar i sträck typ. 10 min mata, 10 min gosa, 5 minuter mata, 5 minuter byta blöja, 10 minuter mata, 1 timme sova osv osv. Det började så lugnt liksom så nu när det dragit igång har jag liksom inte fattat. Inte en själ pratar ju om amningen innan, bara att man SKA och att det är så bra. Och då tänker man att klart det kommer funka... Jag ger det en dag till imorn sen ringer jag amningshjälpen!
    Helt övertygad att det komer funka. man ska bara ge tid lite tid. Tog nog minst eb vecka innan jag fick kläm på det. Sen kommer ju spruckna bröstvårtor och svamp på de. Haha! Nä sitt lugnt i soffan med din bebis en heldag. mannen får passa upp dig nu och laga mat och så. De vill TUTTA TUTTA och åter TUTTA. Sonen satt som en klistermärke på mig i 1år och 9 månader. Pojkar har tydligen svårare att lämna tuttisarna. man blir som en levande napp.

Ett tips är ju faktiskt att prova med napp och se om det hjälper kan hända att han har ett väldigt stort sug behov och blir ledsen därför. Töm bägge brösten. Fortfarande erbjud napp. Min som vägrade napp så jag fick vackert sitta där i soffan under mycket lång tid. Men det var det värt alla gånger.

Det som är kass med napp är ju att man förstör gommen och tändernas ställning. Men ge inte flaska för som sagt de ska lära sig att suga ordentligt först och få in den tekniken. Så fick jag lära mig. Det här kommer gå suveränt Bjornis!!!!
  • Happiness
    Sofy: Hur gick det igår? Åkte du in till akuten? vad blev det av det hela?

kajsa: Nu får din bebis komma tycker jag.....vi väntar ju här i tråden ....Nåja du kanske väntar en aningens mer
  • Happiness

2barnsmamma: Du och din dotter är så himla lika. Häftigt att ha enkopia av sig själv

Ego:Imorse var en stor traktor här och skövlade snö på våran gata. Han är typ 18 år killen. han har fått för sig att det är helt OK att skotta in våran brevlåda. Satt i min skrik-rosa morgonrock och fick syn på hur han fullständigt begraver våran brevlåda i snö . Slänger på mig jackan och rusar ut..hoppar över snövallar och isklumar med morgonrocken fladdrandes .

Jag sträckte framsidan av bäckenet på något sätt. Något ligament,muskel eller nått efter mina gasell hopp. Fick så jä..la ont så jag gick och la mig. Har ju inte haft foglossning och dylikt så jag vet inte rikigt hur det ska kännas. Skulle bara vända mig i sängen. Då bara det brakade till i hela bäckenet. Haha! Det gjorde inte ont men jag b lev ju så jädra rädd....men nu har jag ont. Kan ju för tusan inte gå. Är lip-färdig. Ska det verkligen kännas så här? Hur känns riktig foglossning/bäckenuppluckring ni som haft det?

Tur att jag ska till BM på fredag för nu vill jag veta hur den här lilla skruttan ligger i magen. Jag är hundra på att hon ligger på tvären och det är därför jag mår så illa. Hon vägrar rotera eller flytta på sig. Även om jag ligger på sidan io sängen. Går ju in i v 31 imorgon och jag tycker hon gärna får börja rotera nu. Dels för att det är så fruktansvärt obehagligt poch dels för att så som sjukvården är uppbyggd här så kan det ta en herrans tid innan man får UL  för att inte prata om vändningsförsök. Det är ingen här i tråden som gjort det eller?

Har en massa frågor nu som jag känner att jag vill ha svar på. Ibland kan min BM vara väldigt seg av sig så jag hoppas hon skärper till sig imorgon. Hoppas hon kan snurra runt min lilla flicka

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma