Muffe skrev 2011-03-15 08:44:50 följande:
Åh jag får panik. vi ska snart på 30-årsfest och jag har iiiiinget att ha på mig. har kollat runt lite i butiker, kollat på nätet men hittar inget!!
Kan man ha tighta ljusa/slitna jeans, höga stövlar men låg klack + ngt ovantill.... frågan är då vad man har till?
Jag har en nyköpt skjorta från HM som är vit, lite längre och rätt vid. såna som finns överallt nu typ. Ingen mammaskjorta. Denna såg jag på HM med skärp under brösten och köpte detta men jag ser ju ut som en ko i detta när jag väl kom hem. Har liksom ingen midja att snöra in
Eller ska jag ha en jeanskjol som jag har, plus dessa stövlar med låg klack.... men frågan är då vad för ovandel, hittar ingen och har ingen.... suck.
Klänning hade varit kul men känns dumt att betala massa hundralappar för en som jag kommer använda en kväll och aldrig mer!
Hjälp mig gärna om ni är bra på kläder. Jag är kass!!
H&M har en svart trikåklänning, jättebillig, som finns i massa färger och modeller. Låter lite tråkigt kanske men jag har köpt flera stycken och de går att variera i oändighet. Den är tajt och sitter snyggt upptill och har trekvartsärm och så är den skuren under bysten och går ut så det blir lite mammaklänning över det fastän det inte är det. Jag hade den svarta på fest för ett tag sen med svarta strympbyxor, festliga högklackade skor , clutchväska och glittriga armband och örhängen och det blev riktigt festligt tillsammans med festsminkning och lite löshår trots att det är en ganska "tråkig" klänning. Så partar jag till mig själv nu när man känner sig som en flodhäst :)