Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Hej på er!

Hinner inte läsa ikapp med förstår att det är bebisar på g :)

Pinklove, hur mår du??

Kajsa-lisa, instämmer med Pinklove, väldigt tappert kämpat!

Telgebo, jag tycker rostat vitt bröd och oboy eller te funkar som både frukost, lunch och middag när man mår illa.
    Prova små portioner åt gången så att du inte blir proppmätt.

MCT, vad lustigt! Jag har ju samma kommun och samma problem som du dvs vatten som rinner åt fel håll pga kommunens dåliga planering. Jäkla skitkommun alltså, grrr!

• Pancakes
    sugarrush skrev 2011-03-11 13:01:49 följande:
    Telgebo: för mig funkade ostmackor när jag mådde dåligt. Vitt bröd. Coca-cola var också effektivt mot illamåendet, kanske behövde jag bara få upp blodsockret...
    Nu 45 minuter kvar - NERVÖST! Hörs efteråt!
    Åh, vad spännande! Håller tummarna! Det kommer gå jättebra! Du har ju sett att den lever förut. Vilken vecka är du i nu?
  • Pancakes
    acure skrev 2011-03-11 13:10:32 följande:
    Det går trögt här, har haft regelbundna värkar sedan igår kväll med 5-15 minuters mellanrum, men det verkar inte bli mer än så. Lång Lantensfas verkar det som. Har ju haft sammandragningar sedan flera veckor tillbaka men inte regelbundet såhär länge så jag hoppas det drar igång snart. Ska ut och gå i lite trappor sen tror jag, men inte så jag blir allt för trött, vill ju orka med att föda också. :) Hur mår du?

Segt..förstår att du vill att det ska dra igång. Ja en promenad är nog skönt och sen ta det lugnt och ladda med kolhydrater eller vad är det man ska göra?

Jag mår fortfarande bra, peppar peppar. Känner mig lyckligt lottad när det finns så mycket jobbigt man kan drabbas av. Går in i vecka 30 nu och börjar nästan få förhoppningar om att det kanske inte blir några allvarliga krämpor för mig i den här graviditeten. Men det är klart, man lär ju blir drastiskt större framöver och det lär ju kännas.,

• Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-11 13:37:51 följande:
    Du hade inte så mkt symtom i början heller va? Jag har typ..inga... tröttheten är bättre, kissar 1 ggr/natt... lite ömma bröst emellanåt... men större... annars nada....  läskigt.. och inte får jag till ett till VUL nånstans heller. :(
    Nej, verkligen inte. Hade som lite mensvärk från och till ända fram tills vecka 18 typ men det lugnade mig inte alls eftersom jag hela tiden trodde det var missfall på gång. Annars mådde jag typ som vanligt och gör fortfarande. Lite trött kanske men det trodde jag ju berodde på att jag sov dåligt pga alla mardrömmar om missfall. Så oroa dig inte, alla MÅSTE inte ha massa symtom, det kan gå jättebra ändå.

Får du inte till nåt VUL till? Nu har du ju ändå gått så långt att du kan göra ett abdonmiellt väl? Från vecka 8 funkar det tror jag. Det kan man får göra hos Mama Mia som finns lite varstans i Stockholm och  Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen och kostar ca 300-400 kr. Har du kollat där?
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-11 14:21:05 följande:
    Näe där har jag inte kollat... tack för tipset! Jag är 9+5 idag så då kanske det funkar med ett vanliga vägen då. ;)
    Har inskrivning på torsdag.. ska se om jag orkar vänta till dess och hoppas att hon kan göra nått...
    Ja, be om en remiss på din inskrivning. Det fick jag för att jag sa att jag var orolig. Så det bästa är ju om du får det så slipper du betala. Går du i Kungsängen?

Annars så ring Ultraljudsbarnmorskorna, de var jättegulliga och man fick en tid snabbt.Jag var 8+3när jag var där och gjorde UL på magen så det funkar garanterat för dig också.

http://ultraljudsbarnmorskorna.se/
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-11 13:44:19 följande:
    Å vad jag hatar mammabyxor!!! de sitter ÅT HÅRT längst ned på magen!!
    Jaaa, jag känner likadant just nu när jag sitter ner. Det är bekvämt över mudden och så men själva linningen på jeansen där knappen sitter trycker på oskönt där nere och rakt på urinblåsan också :(
  • Pancakes

Åh, Sugarrush vad underbart att höra! Vilken perfekt bild också! Jaaa, det blir bebis i höst så klart! Nu är du i härliga vecka 12 och du har sett att du har en perfekt bebis i magen. Pusta ut!!

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-15 08:44:50 följande:
    Åh jag får panik. vi ska snart på 30-årsfest och jag har iiiiinget att ha på mig. har kollat runt lite i butiker, kollat på nätet men hittar inget!!

Kan man ha tighta ljusa/slitna jeans, höga stövlar men låg klack + ngt ovantill.... frågan är då vad man har till?
    Jag har en nyköpt skjorta från HM som är vit, lite längre och rätt vid. såna som finns överallt nu typ. Ingen mammaskjorta. Denna såg jag på HM med skärp under brösten och köpte detta men jag ser ju ut som en ko i detta när jag väl kom hem. Har liksom ingen midja att snöra in

Eller ska jag ha en jeanskjol som jag har, plus dessa stövlar med låg klack.... men frågan är då vad för ovandel, hittar ingen och har ingen.... suck.

Klänning hade varit kul men känns dumt att betala massa hundralappar för en som jag kommer använda en kväll och aldrig mer!

Hjälp mig gärna om ni är bra på kläder. Jag är kass!!
    H&M har en svart trikåklänning, jättebillig, som finns i massa färger och modeller. Låter lite tråkigt kanske men jag har köpt flera stycken och de går att variera i oändighet. Den är tajt och sitter snyggt upptill och har trekvartsärm och så är den skuren under bysten och går ut så det blir lite mammaklänning över det fastän det inte är det. Jag hade den svarta på fest för ett tag sen med svarta strympbyxor, festliga högklackade skor , clutchväska och glittriga armband och örhängen och det blev riktigt festligt tillsammans med festsminkning och lite löshår trots att det är en ganska "tråkig" klänning. Så partar jag till mig själv nu när man känner sig som en flodhäst :)
  • Pancakes

Stort grattis till Pinklove och Färnevik och era döttrar! Matlida och vad hette den andra??

Lycka till ni som ska på VUL!!!

Det var inte igår som Odd var med i tv va? Tyckte inte de som var med såg ut som Odd vad jag minns av bilden hon visade här i tråden.

• Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2011-03-15 09:58:55 följande:
    nej odd var inte med :)
    Nej, jag trodde inte det men blev tveksam eftersom det var en mamma med och vill minnas att Odds mamma var med på förlossningen.

Jag tycker det är så jobbigt att kolla på såna där program, blir inte peppad alls som man borde bli. Det är jättegulligt och så när ungen kommer men det verkar så jobbigt innan liksom..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma