Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2011-03-07 07:50:46 följande:
    Jobbigt Sofy! Stackare! Hade du någon citodon hemma?

Själv sitter jag hos bilmekanikern, bilen pajade i fredags och nu sitter jag här och blir 2000 kr fattigare. Men mekanikern var snygg att titta på iaf! Man får vara glad för det lilla!
    Jepp, jag är ju lilla apoteket ;) Har de mesta, haha. Alvedon, tavegyl, citodon, dexofen, tradolan, hostmediciner, samarin, novalucol.. u name it! ;D

Nämen, va äre me bilen? :O
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-07 08:35:39 följande:
    Trist med bilen sugar!

Åh stackars Sofy, det låter verkligen som att det är på gång, tänk om du föder hemma??

Jag sitter mest och suckar på jobbet, magen är tung och det går inte att böja sig framåt, sitta nära skrivbordet eller andas.... pust! Jag vill ha bebis på utsidan nu. Nu räcker det!
    Det är inte synd om mig! Vi alla har gått igenom/ska gå igenom de här ;) Du också, hoho! :D Men nä, de är inge kul de kan ja hålla me om. Ligger i soffan me vetekudde nu efter ett varmt bad, så änsålänge håller de sig till vidrig mensvärk, hoppas de stannar så. Husvisning kl 11 idag ju.. tänker inte föda hemma o har inte tid me bebis än, han får vänta på sin tur! ;)

Fast igår trodde jag att ja skulle föda asså, fyfaaaaaaaaaan.. hyperventilerade, vaggade runt, hängde över en bänk, försökte andas lugn, grät.. nä usch!
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-07 08:48:52 följande:
    Sofy, har ni gått ngn föräldrautbildning? Har inte sett att du nämnt det nämligen.

Hahah, jag menar nu inte att jag tycker att ni borde gå, men tänkte på att vi sist lärde oss hur man ska andas, kollade på förlossningsfilm osv! men allt sånt finns ju på nätet nuförtiden.

I kväll det en bra tv-kväll: familjen annorlunda och en unge i minuten. Vilket avsnitt är Odd med i?
    Nope de har vi inte! :) De va en kurs på 2 timmar en förmiddag för nån månad sen, men vi hade inte möjlighet att gå då. Skitdåligt o lägga den på dagtid, och bara EN gång? Däremot tjatar min BM om förlossningsföreläsning på Huddinge sjkh men vi får se om vi går, troligen gör vi de o då äre om 2 veckor. Annars ska ja nog börja på profylaxen nu på torsda, hahaha.. känns som de e rätt viktigt o kunna andas rätt, för igår va de som sagt först hyperventilera som gällde, sen andas lugnare - men då va C bra, han som sa "andas lugnt.." haha! Hjälpte dock inte alls, men me rätt teknik så kanske :)

Jaaaa, en unge i minuten ska ja se! Vilken tid äre?
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-07 08:58:23 följande:
    kl 21 börjar det tror jag!

Min bm lärde oss sist att andas in genom näsan och ut genom munnen, snabbt eller långsamt beroende på värkens styrka, typ... testa det

Ja jättedåligt at det läggs dagtid under ett tillfälle.. vi har 4 tillfällen men alla under dagtid så jag får massa minustid på jobbet, inte riktigt det som man vill ha när man redan är trött som det är och måste jobba in detta innan jag slutar på ritkigt innan ledigheten!
    Haha, ska försöka komma ihåg de till nästa gång.. igår hade ja mest lust o hoppa från balkongen, slita av mig håret eller slänga grejer i väggen för de gjorde så ont ;)

Ja alltså, dom flesta jobbar ju, varför inte lägga de typ 17.30 nånstans o 1,5 timme typ 4 ggr isåfall.. helt värdelöst o ha de dagtid, o speciellt eftersom vi bara hade en gång! Nästa gång är nångång i mitten av april men då är de ju redan försent..
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-03-07 09:25:37 följande:
    Det kanske har med graviditeten att göra då, men jag ska se vad provsvaren visar ändå, men tack för ditt svar.
    Du kan ju höja levaxin själv om du är orolig tills du har provsvaren. Va står du på nu? Gå upp 25 mkg o se om de blir ngn skillnad..
  • needtobreathe

Nu sticker jag iväg några timmar för att hämta C och kolla på hus! :) Är väl hemma igen runt 13, strax före! Så no worries om bebis här! ;D

Pinklove och Smålands.. hur går det för er? (Tjat tjat..) Hoppas klådan gett med sig iallafall för dig Småland!

• needtobreathe

Ok, hemma igen.. vart ska jag börja..

Pinklove; Hoppas de sätter igång på riktigt snart! Håller tummarna!

Sugar; Jag sov skitdåligt i början, vaknade alltid tidigt också, runt kl 4 ;) Sover inte bättre nu heller.. blä!

Sötfilur; Jag sover fortfarande på mage, haha! Och ang matintag, jag äter typ 1 gång om dan, 2 kanske.. skitdåligt men men :)

Färnevik; Nje, jag hoppas de dröjer nån månad till men värkarna igår verkar ha påverkat tappen mer, den har sjunkit ner.. men jag väntar tills du är klar ;) Håller tummarna imorn!!

Telge; Nej de är inte farligt o höja me 25 mkg, prova det. De är ju ingen kraftig höjning om du skulle ha för låga värden nu. Jag har gjort det flera gånger, äter inget levaxin nu dock men innan ;)

• needtobreathe

Och självklart,

Småland; Gött me tavegyl!! :D Hoppas de hjälper och att din envisa bebis snart hälsar på i "vårvädret"!

• needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-07 14:48:50 följande:
    Nu är jag nyfiken sofy! Hur var huset!?
    Haha vill ni veta de också? ;)

Jadu.. jag hade ju C med som är snickare, och så drog ja me pappa som ironiskt nog jobbade i huset bredvid just då ;) Perfekt! Han är rörmokare (han som byggt vår villa på Ekerö.. han kan ALLT!) så de va vi som kollade då. Pappa o C gick runt o gnällde lite på tak, panel o skit.. även golvbrunn o panna osv.. så vi funderar på o lägga ett skambud på 1,5 o se va som händer.. för utgångspris på 1,8 är de inte värt eftersom de är så mycke som ska göras (dock under en lång period..) men ändå. Ingenting var egentligen gjort sen 70 talet men tomten var huuur fin o stor som helst o de är helt klart intressant! De har varit 2-3 visningar o inget bud än, så de kan ju gå.. vi får se.. avvaktar tills imorn dock o ser om ngn lägger efter idag, om inte slänger vi in vårt.. ;)

De rörarbeten osv som behöver göras kommer pappa göra isåfall, då sparar vi ju in sjukt mycke i arbetskostnader där, bara material då. C o pappa kan även göra alla snickerier o sånt som behövs, även där bara material då.. perfekt me hantverkare i familjen ;) Jag kan ju ingenting om sånt, haha..
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-07 15:01:23 följande:
    Härligt det låter sofy, egentligen är det ju så man ska göra, renovera upp ett hus så som man själv vill ha det eller bygga nytt. Dock jävligt dyrt att bygga nytt...
    Då får vi hålla tummarna på att ingen lägger något bud och att nu får det för vad ni vill ge! Men ska du verkligen överge vacka söderförort!?
    Jaa, faktiskt! Tråkigt på ett sätt o flytta in i ngt som är helt klart.. nu kan vi ju bestämma själva hur vi vill ha det osv, men vi får väl se.. kanske är ngn som nappar ändå o kör på utgångspriset.. hoppas dock inte de ;)

Haha jadu, de är me delade känslor.. är ju uppväxt därute men har alltid umgåtts me folk från södra sidan o gått skolan här.. o C kommer ju härifrån.. så de är svårt ;) Men nu va de hans idé o flytta ut o ja.. why not.. bra ställe o växa upp på iallafall! :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma