• Evve81
    MCT79 skrev 2011-08-30 05:52:49 följande:
    Jag. orkar. inte. mer.... citodon verkar inte hjälpa mig ett sk*t....  Gråter Gråter Gråter
    MCT åh skickar en kram till dig och ring läkaren igen. Sjukskriv dig några dagar och ta det bara lungt!
  • Evve81
    Bellas7 skrev 2011-09-13 07:30:04 följande:
    SoMa jag har tid för tul kl 8.30 och läkaren kl 10 usch 4 timmar sömn blev det. Oj oj oj tänk om de lägger in mig .. Stackars winston
    lycka till!
  • Evve81
    MCT79 skrev 2011-09-17 16:44:40 följande:
    Telgebo, de kollade ordentligt ju. Men vissa saker måste förberedas innan man kan göra det. Laxera tarmen tex så det är inget man gör på en akutmottagning. Blodvärdet var bra.

Järn ges som dropp i droppnål eller som långsam injektion i droppnål. Inga grövre kanyler än de du förmodligen haft vid dina förlossningar.

Ego.
    Ikväll kommer amerikanska släkten... Trött redan...
    Exakt jag fick mina som långsam injektion 5 minuter tog det. Får man dem i dropp tar det  mycket längre tid tror jag. Första gångerna fick jag ligga kvar 30 min på förlossningen för att se om man reagerade. Sedan fick jag mina av bm på VC. Några av gångerna blev jag yr efteråt fast inte på förlossningen utan senare och även vansinnigt trött några gånger.... Var ingen hit att ta dem på morgonen och jobba sedan!
  • Evve81

Telgebo: Ja jag blev väldigt trött i alla fall. Inte varje gång utan ibland....... Jag hade ju inte särskillt dåligt HB som lägst var det på 120 men på slutet av graviditeten var det på 145 tror jag. Det var mitt Ferritin som var dåligt. Ska nog ringa min tarmdoktor och se om jag måste kolla det igen.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma