Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Nu har jag pratat med mvcoch ska få en bm som kommer ringa upp mig om några dagar först. Några dagar hallå!! Jag måste ju få prata med henne nu och få remiss ang blodprover så jag får kolla upp om levaxinet måste höjas, det är ju viktigt ju.

Får hoppas hon bm ringer idag. Har så väldigt ont i huvudet och sköterskan som jag pratade med frågade om jag åt och dricker ordentligt, kan ju säga att det inte blev så bra med det igår men jag vill ändå kolla upp mina värden då man ska kolla det vid graviditetens början och sedan regelbundet under graviditetens gång.

Någon annan här som äter levaxin?

Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-01 09:44:12 följande:
    Telge;

Jag äter levaxin..
    vilken dos står du på och hade du hypothyreos innan du blev gravid? Hade du också ont i skallen ibörjan av graviditeten?
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo

ska sova en stund och se om huvudvärken ger sig

Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo

Jag har känt på mig i ca 1-1,5 vecka att något kommer att hända den 2 mars, alltså imorgon. Inte bara nåt negativt utan något kommer att hända...och vet ni vad????

Jo jag ska göra VUL imorgon!!!! BM förstod min oro så hon bokad om min tid till imorgon istället för nästa onsdag. Är så glad men samtidigt vettskrämd.

Håll alla tur tummar för mig imorgon kl 09.50

Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-01 10:35:10 följande:
    Hej mina vänner, hoppas ni alla har det bra med era magar och bebisar! Om jag missat något så snälla uppdatera mig?

Jag har inte varit inne på ett tag nu (massa privata anledningar jag inte vill skriva om här) och som vanligt finns det ingen chans att läsa ifatt alla sidor som har skrivit sedan senast! Ni är flitiga.

Bebis mår bra, ligger kvar i magen, suck.... Verkar som om en av bricanyl- sprutorna jag fick i v22 istället var superlim eller något! envis liten kille som inte alls gör som mamma och pappa vill just nu. Min mage är ett konstant blåmärke med oerhört mycket SD som blivit mycket mer onda men som tyvärr inte gör mer än tränar min livmoder.
    Fan  jag var säker på att du hade fött vid detta laget.
    Jag fick också massa bricanyl sprutor under min luckade graviditet från v 30 ca och sedab ville hon j knappt komma ut men var liksom på gång ändå med pinvärkaralltså stormvärkar utan att öppna mig, men 2 veckor innan då passade det sig.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-01 11:49:45 följande:
    Ja jag har haft diagnosen 6 år. Äter 100 om dagen. Nje, till o från, berodde dock inte på mina värden för dom har varit klockrena, bättre gravid än när ja inte är de.
    Så dina värden är bättre nu alltså? Jag fick det första gången när jag var gravid för att sedan gå över när barnet var förr för att sedan komma tillbaka drygt 2 år senare och bli kroniskt.
    Jag äter 50 mg nu, var uppe i 75 mg när jag väntade barn.
    needtobreathe skrev 2011-03-01 11:57:29 följande:
    Hemma! De tog liiite längre tid för Devin ville inte samarbeta, han låg bara o sparkade o härjade omkring haha! Men tillslut så, o han växer EXAKT på sin kurva! 2104 g idag! + på tillväxten fortfarande alltså, o flöde kunde dom inte mäta, fick ingen bra kurva då han sparkade bort navelsträngen hela tiden hahaha! Kunde inte sett bättre ut! :)

Huvudet låångt ner (jotack!!), men nu ryggrad på höger sida o ben på vänster, rumpa under revbenet..
    Skönt att allt gick bra.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-03-01 13:11:43 följande:
    Det där med kläder är jättesvårt!

Nu letar jag iofs snygg klänning och inte 90-talskläder... vad hade man på sig på 90-talet?

Tar gärna emot tips på snygga klänningar, igen. Kanske inte behöver vara gravidklänning heller!
    ja vad hade man på sig på 90-talet ha ha. 94 vad det poppis med långa knästrumpor, kort kjol tröja som visade magen...snyggt på en gravid ...inte så vidare kanske

Annars var det ju typ jazztight, byxor och kjol samtidigt
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    Pancakes skrev 2011-03-01 13:36:41 följande:
    Telgebo, underbart att du får göra VUL imorn! Skönt att de tog dig på allvar. Det är jätteläskigt så klart men skönt att få veta och att slippa gå runt och vara orolig.
    Tack, jo det är sköt. BM sa när jag sa att jag var så jätteorolig att du har väl inte haft tråkiga MF och sånt. Jo ett MA ojdå och då var inget snack att boka in mig direkt imorgon. Är så glad att jag ringde och att jag fick en tid redan imorgon.

Är ju dock supernervös så jag vet inte om det komme rbli vidare mycket sömn inatt, men jag har iaf laddat upp med sömn på dagen idag

Ser allt bra ut imorgon så ska jag även lmna massa blod på sjukhuset imorgon inför inskrivningen samt då thyreodea prover så hör BM av sig imorgon eftermiddag igen och bokar en tid för inskrivning.

Jag frågade henne även om upprepade VUL pga oro och hon sa att man kan ju inte göra det hela tiden men visst kan du får göra det inga problem det fixar vi, prata med din läkare om det imorgon tycker jag och sedan så har du ju KUB om du vill göra det eller moderkaks eller fostervattensprov.

Hon verkar väldigt gullig min BM.

Idag är jag glad trots att jag känner mig nada gravid och hade vrålont i huvudet imorse, ont i magen som fasen och trött.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-03-01 13:31:18 följande:
    Nix ingen gammal klänning, är ingen klänningmännsika. Skulle hellre ha jeans och snygg top, typ
    Tunika då?Empire klänning?
    needtobreathe skrev 2011-03-01 13:48:03 följande:
    Haha, vi kan byta! Gud va härligt de låter! Förstår att de kanske inte är det, men jag vill hellre ha de så ;) Vill du bli min PT efter förlossningen? :D

Skrev en lista o de är en del kvar ändå.. men de e ju bara kul, något o fördriva tiden med!
    Du kan ju komma hit och packa upp mina kartonger som stått här sedan flytten i september
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-03-01 13:57:53 följande:
    Typ denna gillar jag, men då är den svart.. kanske inte så skoj: www.bubbleroom.se/tjej/klanningar/klanning-sv...

och har man samma storlek som innan man blev gravid trots 10 kilo plus.... nja?!
    jag skulle på dop höggravid och jag hade på mig fin mammablus typ tunika vit med knytband runt magen precis nedanför bysten och en kjol, dock gick inga skor på då mina finskor var 3 nr för små kändes det som så jag frågade om det var okej att komma kanske i opassande skor och självklart bara jag kom ha ha.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma