Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Längtan efter liten skrev 2010-11-10 08:55:08 följande:
    Jag mår skit idag. Allt prat om vikt. Jag är så jävla onyttig och vet att jag måste skärpa mih. Enligt den sidan ska jag gå upp 12 kg ovh ligger redan 2 kg över förin månad, eller iaf 1 kg men hur lätt. Det när man jobbar på pizzeria ovh renoverar ett kök här hemma så här går det inte att laga bra mat
    Jag tror att det finns en utarbetad plan för oss när vi bli gravida. Jag har gett mig sjutton på att äta när jag kan och må bra. Äter jag en massa sallad och är sugen på det, då är det väl det bebisen behöver. Och är det en stor chokladkaka, ja då är det väl nåt i den bebisen behöver :) Finns dem som knappt äter nåt onyttigt och ändå slutar  på +20 kilo minst och dem som äter massa skräp och landar på 8 kilo. Så ha inte ångest över det!

Min mamma är ett utmärkt ex på detta. Med mig galen i chips med dipp och choklad under hela graviditeten var hon tvungen att ha detta varje dag, vilket slutade i +15 kilo. Med min bror så var det apelsiner som gällde och inte en massa onyttigt +18 kilo. 
    Odetta skrev 2010-11-10 00:05:12 följande:
    Usch...känner mig jätte nere just nu

såg en dokumetärfilm på tv nu och den var bara sååååååå deprimerande. Handlade om kvinnor i afrika som ägnar sitt liv åt att kämpa för barn som ingen har och så fick man följa deras vardag....det var så mycket elände... Framför allt ett fall gav mig en extrastor klump i magen...en liten pojke på kanske 2½ som hade blivit övergiven som dem här damerna hittade och tog in. Vid undersökning visade det sig att han hade blivit utnyttjad massor...stackars liten. Hur kan människor bara vara så grymma? Jag finner inga ord Man tappar ju nästan hoppet om mänskligheten, samtidigt... vilka fantastiska damer som ägnar sitt liv och hela sin själ till att finnas där och rädda dessa stackars barn....vilken tur att dem finns! Men fan att dem behövs altså...

...skulle jag ha massor med pengar skulle jag donera till dem.

*kram på er därute*
      Usch kan inte se sånt. Och speciellt inte nu. Jag såg däremot på nyheterna om zigenarnas situation i Grekland. De fick leva med barn på gatan. Och en natt hade deras barn försvunnit och de hade letat överallt i Aten och tillslut hittade de pojken. De hade tagit honom till läkaren, han klarade inte längre av att nån kom i närheten av honom utan fläktade med armarna och gallskrek. Inte ens hans egen pappa fick ta i honom. Ni kan ju själjva tänka på vad han har gått igenom. Tyckte det var sååå obehagligt.
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-11-09 22:51:00 följande:

Min Wilda fyra veckor gammal. Redo för en biltur!
    Såå söt :)
  • rontgensyrran

Idag har jag fått mycket gjort! Sååå skönt. Banken fixad, så konton uppdelade, lån övertagna, bilen överskriven, bilförsäkringen överlåten likaså ,com hem bredband och telefoni.  Lägenheten kommer att regristeras som överlåten från och med idag, vart även på hsb. Vinden tömd på hans grejer, även lgh. Finns enbart en tavla, en glasskål och cykel kvar. Nyklarna från honom har jag fått. Samt på banken såg jag till att en överföring görs till mig varje månad från och med januari för underhållet :)

Klantig som jag är så slog jag i huvudet och magen när den automatiska dörren i källaren öppnades.Det gick saktare än vad jag trodde hehehee...men bebis hickar för fullt nu, så den tog nog ingen skada av smällen som tur är :)

• rontgensyrran
    Bev skrev 2010-11-10 17:22:14 följande:
    Åhh vad skönt Röntgen! Jag blir så glad och lättade för din skull att allt praktsikt verkar lösa sig för dig! Kram igen till dig!

Ni som inte kan äta så mycket så fick jag näringsdryck utskrivet när jag vänta min 1:a för att jag inte kunde äta nått. Det gick trögt att dricka dem oxå eftersom de inte var så goda men en liten sipp ååt gången under hela dagen så fick man i alla fall i sig lite mineraler och vitaminer. Finns även receptfritt på apoteket. Allt för den lilla plutten.

Kram till er alla!!!
    kajsalisa skrev 2010-11-10 17:28:34 följande:
    Du är så duktig Röntgen. Fantastiskt så mycket du har fixat på så kort tid. Stor kram till dig!!
    Tack så mycket. Känner mig faktiskt lite stolt att jag lyckats lösa allt rätt bra, trots dåliga förutsättningar. Känns helt sjukt att säga men denna lgh är bara MIN och det är bara MINA saker i den. Jag är väldigt nöjd både med den och möblerna. Hela lgh inkl badrum och toa renoverade vi -09 och möblerna har vi ju köpt på oss under årens lopp och han ville inte ha några möbler. Bebis grejerna är ju också fixade. Så snart kan jag lägga upp benen och vänta på bebis ska anlända, det känns riktigt bra!
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-11-13 11:53:24 följande:
    Mitt sf-mått var på 36.5 när Wilda kom och hon vägde 3485 g, dvs väldigt nära 3.5 kg. och då var hon ändå 10 dagar överburen.
    Jag lägger mig också i diskussionen...men om man går längre tid än 2 veckor så barnet räknas som överburet . Så blir väl inte de barnen större utan börjar väl då gå ner i vikt då de inte får tillräckligt med nmäring från moderkakan. Så går man ändå över tiden så kanske är det att satsa på?? hahahahahahaa....

Mitt sf mått låg vid första mätningen 1 cm under kurvan för 3,5 kg bebis. Sen gången efter på linjen och nu sist var det återigen 1 cm mindre. Bm sa att hon trodde att det skulle visa sig på TUl vara aningens mindre än normalvärdet. Men bvi får väl se på måndag då det är dags! Ska bli riktigt kul att se den lilla igen och hoppas att hon visar sig med benen isär, så man kan få veta 100% vad det blir. Mitt sf mått mäter min barnmorska både över höger oh vänster sida då jag har en väldigt hjärtformad livmoder. Lite komiskt faktiskt :)
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-11-13 13:46:04 följande:

Är lite frånvarande här nu. Jag mår rent ut sagt SKIT! :( Förutom de vanliga me kräkningarna, noll matintag osv så har ja åkt på lunginflammation. Fyfan kroppen är helt paj. Huvudvärken is back och jag hoppas jag slipper läggas in igen alltså, försöker få i mig vätska iallafall, går bra ibland - o ibland inte.

Kram på er o hoppas ni mår bra o har en bra helg :)

Usch! Åk in! Inte bra om du inte ens får behålla medicinen. Det är bättre du får åka in och få det via dropp istället. Kan de passa på att ge dig lite näring samtidigt. Vet att det är dödens trist att ligga inlagd, men du kanske borde göra det ett tag och inte åka hem för tidigt, så din kropp får en chans att hämta sig lite. Tänker på dig. kram
  • rontgensyrran

rontgensyrran skrev 2010-11-14 20:02:59 följande:
    Min älskade Stig blev pappa den 11/11 (för er som glömt, min katt) Här kommer en bild på underverken :)
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-11-14 20:35:59 följande:
    röntgensyrran....det var det sööötaste! Åh, vill också ha katt, men mannen är tyvärr allergisk så det lär aldrig bli av. Söta små gryn det där...diggar bläsen på den understa bruna...ser ut som den har brun haka *jättesöt*
    Det sägs ju att denna rasen ska vara mer "allergivänlig", men tyvärr stämmer det inte. Enbart en av alla som jag känner som är pälsdjursallergiker som säger att han inte känner av Stig. De övriga känner av honom. Han fäller ju som tur är inte speciellt mycket då han har kort och lockig päls.

Hahhaaha..jag var så sugen på nåt. Så jag slängde ihop en halv sockerkaksdeg utan bakpulver och har kränkt i mig hela den skålen och mår inte ens illa. Har inget stopp verkar det som.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma