• Odetta

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2010-12-05 20:16:08 följande:
    Toksnippa:
    Stort grattis woohoooo gud vad jag e sugen och avis på dig !!

Nu börjar det rinna från näsan och jag kan andras och känner mig friskare.
    Men nu lider jag av kraftig fogglossning kan inte gå längre om jag nu går för mig själv rammlar jag bara ihop på golvet utan att benen håller mig upp
    Sambon skulle åka i väg och lämnade hans mobil nummer han e jätte orolig nu och ville ta mig till sjukhhuset.
    Nu e han hemma och var jag än ska så hjälper han mig.
    TACK först förskylning sen detta ska det blir värre nu ???

Hoppas ni alla handra har det MYCKET bättre.
    Håll ut gumman, nu är det inte långt kvar alls!!!

***bamsekram***
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-12-05 20:46:07 följande:
    Ja nu börjar jag också längta på allvar . Köper alldeles för mycket gulliga rosa flickkläder på Tradera. mannen försöker bromsa detta frosseri...men ack nej. Har just ropat in denna.
    H&M Hello Kitty rosa klänning julklapp stl 62 med Tags Helt ny med tags.
    Sen älskar jag sjuttio-tal så nu är det denna som gäller. Ung tjej som har ett eget barnklädesmärke och allt i 70-tals stil.
    UNIK RETRO KLÄNNING I dorabellastil, John Blund
    Åh vad fiiiiint!!!!! Och 70-tals plagget är ju bara SÅ sött!!!! Gör hon pojkkläder också? Har du någon länk?

Jag vill också frossa i bebiskläder, men jag är lite återhållsam. Vi har ju så himla fina kläder sedan lilleman så egentligen behövs ju absolut ingenting...men något liiiiiiitet skadar ju inte

*bamsekram*
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-06 22:12:02 följande:

Flickor nu säger jag godnatt och sov gott nu hehe det kommer inte jag göra herregud haha kl 7 ska vi upp i morgon och lämna barnen på dagiset kl 8 och sen ÅKER vi !! puss o kram hör av mig sen jag kommer hem igen

Lycka till gumman!!!! Snart har ni er lille prins hos her...åh, jag är så avis!!!!

***bamsemegakramisar***
  • Odetta

God morgon vänner.

Eller god och god...jag känner mig lite ur balans idag. Är grinig och trött och känner mig bara så otroligt ofantligt OBEKVÄM. Det liksom kryper i kroppen, i benen och ryggen och ja...obekväm är nog bästa beskrivningen. Spelar ingen roll om jag sitter eller ligger ner...känner mig bara blä

Jaja, slutgnällt. Lillebror lever rövare därinne och det är ju i alla fall mysigt...fast jag kännet hickan under mina revben...har han vänt på sig tror ni?

Hoppas ni andra har en bättre dag idag än vad min började som!

*kram på er därute*

• Odetta

Titta vad jag har köpt nu!!!! En mjuklift som kan göras om till åkpåse Jag hittade den på nätet på en tysk babybutik och slog till...hihi, nu känner jag mig lite gladare igen Och gissa hur mycket jag fick ge för den inklusive frakten???

• Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-12-07 11:01:19 följande:
    Han ligger kanske bara högt upp. Jag kände alltid hicka på sidan innan, hyfsat högt. Nu när hon hickar så känns det neråt underlivet. Känns jäkligt knepigt när det är där nere hahahaa... I mellanåt har vi alla dåliga dagar. Jag hade ju min iförrgår natt. Vi måste ju få klaga lite eller hur ;P

Jag har haft så mycket sammandragningar inatt, Typ hela natten och nu när jag är uppe och sitter vid datorn inget alls. Konstigt att man får dem just när man ska sova och vila. Ines får vara en snäll flicka och inte komma allt för tidigt, vill gärna komma ner till Malmö igen efter julen i Jönköping och föda här nere.

Kanske ska börja packa min väska förresten, det glömde jag ju bort att göra härromdagen.
    Visst är det typiskt. Men då är det ju "bara" kroppen som tränar lite, så du hinner nog ner till Malmö igen Fast det skadar ju inte att packa väskan redan...det är faktiskt jul om 16 dagar

*kramisar*
  • Odetta
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-07 11:23:43 följande:
    men vännen då. inte ska du känna dig det.. fast alla har ju sina dåliga dagar, o under mina dåliga dagar så skrev du till mig o muntra upp mig. Du får lyda dina egna goa råd =)

Min bebis hickar långt ner till vänster på sidan. Han ligger med huvudet neråt fixerad. Men bökar en del under höger sida av revbenen när man ligger på rygg... märklig känsla då jag bär så långt ner, så har ja inte upplevt de allt för ofta. =)

KOppla av med en te i soffan och mys ner dig ett tag o känn på lillbebis, för snart kommer han ut till er

*Kram*

Åh gulle dig! Ja...jag borde lyssna på mina egna råd ibland Ska fika snart och faktiskt bara vara lat idag...ja....det är väl inte så långt kvar nu egentligen...typ 49 dagar bara. ÅH jag LÄÄÄÄNGTAR!!!!! Men jo, jag borde njuta lite av magen också, detta kommer vara vår sista bebis vilket ju innebär att detta kommer vara sista gången jag kommer vara gravid i hela mitt liv!

*bamsekramisar*

• Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-12-07 11:26:08 följande:
    Nu är projektet packa förlossningsväska igång :D Lägger fram allt jag ska ha med mig i barnrummet, så är det bara att hitta en lagom väska till det sen när jag lyckats få fram allt .

Skitsnygg Odd, antar att det var hyfsat billigt när du säger så, men vågar mig inte på nån gissning.
    jooo. gissa!

Angående förlossningsväskan: tänk på att inte packa för mycket Jag tror nog att jag vartendaste gång har lyckats packa ner för mycket...och då har jag packat mindre och mindre för varje förlossning 
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-12-07 11:37:13 följande:
    hahahaa...kan jag tänka mig att man gör. Har tänkt att lägga min fokus på godsaker, ex burk med julmust och chokladkaka och sånt hahahahaaa....Än så länge, en Kent-skiva, 2 par trosor, 1 par mjukisbyxor, 3 par strumpor, bebisoverall i fleece, en bebispyjamas.

Jag är kass på att gissa pris. Totalt värdelös. Men kostar inte en mjuklift runt 2000 ??
    medelpris på en mjuklift ligger väl runt 800 kr tror jag...och så uppåt så klart om det är nått extra bra märke eller så. Men Phil & Teds kostar dryga 800 spänn i alla fall.

det här är en Rock Star Baby mjuklift som orginalpriset låg på 89 Euro....men den var utread för......35 Euro!!!! Haha, så med frakten från tyskland till sverige har det gått på 433 kronor bara! Hihihi, jag är så grymt nöjd! 2 veckor ska frakten ta (kanske längre nu när det är jultider) så jag räknar med att få den till mellandagarna

Låter som lagom i väskan nu förresten. En tröja till dig också och så kan jag rekomendera att ta med egen duschtvål och schampoo för det är så skönt att duscha med eget efteråt
  • Odetta

Nu ska vi äta lite lunch och sedan får vi fikabesök....syns sen kära vänner!

*bamsekram*

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma