Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Vad fina ni är 2barnsmamman! Kul att få ett ansikte på dig också :)

Stackars Sofy då! Jag tycker du har en beundransvärd inställning och är superduktig! Snart dags och tiden kommer gå jättefort nu när det blir vår och allt.

Telgebo, hoppas du inte har UVI. Har du några symtom på det?

Ego: det spänner och trycker som sjutton "bakom" naveln liksom och har gjort hela helgen fast idag är det ännu värre. Helt stenhårt är det där bakom. Är det en fot som trycks ut eller är det nån slags sammandragning, nån som vet?

• Pancakes

Godmorgon!

Oj, vad det hänt grejer! Läste ikapp och trodde ett tag att Devin var på gång och att Odd var gravid igen men inget av det är bekräftat ser jag nu. Odd, jag håller tummarna för att testet visar det du vill oavsett vad det är! Jag förstår precis "fnittrigheten" blandat med oron. Jag har bestämt mig för att jag INTE vill ha jättetätt mellan barnen (det enda som talar mot det är min ålder men det kan inte hjälpas) men tanken på att bli gravid igen bara hipp som happ är lite kittlande ändå.

Katja 83, välkommen och grattis! Jag minns dig från andra tråden! Vad kul att du snart ska på VUL. Då kommer du bli lugnare ska du se!

Maria, kul att höra från dig. Hur långt gången är du nu?

Mabaja, jag tänkte gå på SATS core och spinning på lunchen trots lite sammandragningar. Är det en dum idé? Hur gjorde du? Sammandragningarna är mycket lugnare idag än igår men är fortfarande lite spänd på nåt sätt. Barnmorskan trodde det var bebisen som vänt sig och ligger och trycker uppåt.

• Pancakes

Telgebo, förstår din frustration. Men hängde inte riktigt med. Vem är stödkontakten? Är det henne/honom du inte vill berätta för eller är det sjukgymnastens chef bara?

• Pancakes
    telgebo skrev 2011-03-22 09:41:56 följande:
    Stödkontakt är en kvinna som jag går och pratar om min rehab med 1 gång varannan vecka. Hon håller i alla trådar och är väldigt på att jag ska ut på jobb nu och enligt min sjukgymnast så måste jag berätta eftersom rehab måste läggas ner då man INTE får arbetsträna under graviditeten. Sjukgymnasten är så jädra dramatisk och pressar mig till att berätta berätta för typ hela världen att jag är gravid och jag vill inte gå ut med detta än då jag bara är i v.9+2 och det fortfarande känns för tidigt.
    Usch, vad tråkigt. Nej, strunta i att säga nåt om du inte vill det. Hon kanske är rädd för att få skit OM det skulle hända dig nåt och hon låtit dig rehabträna fastän man inte får göra det som gravid. Men hon borde ju kunna tala om ordentligt vad riskerna är ju!
  • Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2011-03-22 12:59:07 följande:
    haha odd, nu verkar du kunna testa som en gaaaalning :D
    Ja, vi väntar med spänning! Om det är nytt plus så får du starta en ny tråd som heter "Plus igen efter plus igen efter mf/ma". Här ska vi minsann följas åt genom allt :)
  • Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2011-03-22 13:44:51 följande:
    ha ha ha. ja jääädrar du :) där ska vi väl alla hamna tillslut =)
    Ja, förr eller senare i alla fall :) Man får hoppas att man slipper drabbas av ett till missfall där emellan bara. Man lär väl vara lika nojig nästa gång. Nej usch, sånt ska vi inte tänka på nu. Här är vi gravida och mår bra!

När är BF för dig? Om några veckor va?
  • Pancakes
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-22 16:12:17 följande:
    haha  förlåt att jag skrattar men moralkärrlingar finns de gott om här!
    Haha, så är det verkligen. Jag orkar nästan inte skriva i andra trådar. Håller mig mest här.
  • Pancakes
    telgebo skrev 2011-03-22 16:18:13 följande:
    Samma här, favorittråden i andra blir man ju kallad besserwisser om man skriver att illamående är vanligt under graviditet typ.
    Ja precis, man måste ha KÄLLOR till precis allt, annars blir man utskälld :)
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-22 16:21:21 följande:
    tjingeling... skitnatt och skitdag!  Morgondagen kan bara bli bättre!
    Jobbigt! Mår du illa och så?
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-22 16:33:41 följande:
    Näe jag kan inte sätta fingret på vad som är fel riktigt... sov jättedåligt, vaknade hela tiden, men utan anledning egentligen... inte kissnödig.. bara vaken... men sååååå trött....  Sen är det skitstruligt på jobbet och när man sovit typ två timmar är det inte roligt alls...

Massa gubbar som luktade kiss idag, en tant som kräktes... bara BLÄÄÄ!  :)

Tidig säng ikväll och sen toppendag i morgon! :)
    Fy vad trist! Stor eloge till er som har såna jobb, tur att det finns människor som ni! Själv sitter jag med massa siffror och kalkyler och hjälper inte en endaste människa på dagarna.

Åk hem och ta hand om dig själv och gör nåt mysigt så kanske det kan bli en trevlig kväll i alla fall!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma