Happiness skrev 2010-12-10 11:36:58 följande:
Va 17 är det för fel på min dator idag....försöker igen då.
Upppdatering: Har precis kommit från MVC. Är i vecka 26+2 och SF-måttet låg på 27. Kurvan ser fin ut fast för hög i min smak
. Blodtryck 110/75. Sa att jag höjt TSH till 100. BM tyckte väl det var sisådär eftersom läkaren sagt att jag ska fortsätta med 75...menmen. Jag vill ner till 0,6 igen. Lämnade kiss för odling så vi får se hur det ser ut. Inget särskilt upphetsande med andra ord.
Igår var jag hos Aurora BM. Hon är så snäll. Vi skrev i min förlossningsjournal. Ska väl träffa henne 3 gånger till ca.
Det står så här nu ungefär:
1. Pat ska ha kontinuerligt BM stöd under förlossningen. (alltså tar jag ingen doula)
2. Maximal EDA med smärtlindring så fort som möjligt (ej Synthocinon)
3. Endast ta hinnorna vid full bedövning.
4. Pat vill ha information, stöd och kommunikation under förlossningen.
5. Tillväxtultraljud om barnet är stort/ökar i vikt
6. Om förlsssningen stannar av eller smärtan blir för svår lovat Kejsarsnitt.
7. Pat ska ej gå över tiden
Detta är första utkasten eller grovjournalen så att säga. Vi har ju några gånger till på oss att finslipa på önskemålen. Längtar till Annas profylax kurs ska bli spännande. BM kommer också vara införstådd med att vi gått där.
KRAMAR FRÅN MIG OCH SOFIA
Låter bra i mina öron. Idag har jag enbart en månad kvar!!!! En MÅNAD! Känns sjukt overkligt! Men nu är jag fysiskt redo, med förlossningsväska packad, skötväska packad. Sängen bäddad, skötbordet i ordning, kläder tvättade osv.
Bara vissa grejer kvar, som hämta bilbarnstol från kompis, köpa bindor till mig. Lägga i något sött och gott i förlossningsväskan och flytta in spjälsäng till mitt sovrum.
Hahahahaa...jag trodde ju att det skulle räcka med "nattbindor". Men från erfarna kompisar har jag hört att inget annat duger förrutom stora bindor från apoteket den första tiden :/ Vad har jag gett mig in på????!!!! *usch*
Mår du och Sofia bra annars???