Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

kajsalisa skrev 2010-12-08 16:25:31 följande:
    Tvättar bebiskläder... :)
    Det är så mysigt att vika dem och lägga ner dem i lådan. Blir så prydligt och fint, mycket finare än i sin egenb garderob.

Havsklippan: Håller med happiness att du kan ju ringa och söka dem. Det borde ju vara klart tycker man. Vet någon annan som också genomförde det de fick svar efter 1 vecka. Det var ett bra besked och hon fick sin alldeles perfekta bebis i höstas.

3 barns mamman: Just nu ligger du nog och snusar på lilla Elias. Så mysigt! Har så svårt fortfarande att förstå att jag ska ha en egen bebis att snusa på :)
  • rontgensyrran
    Dag och natt skrev 2010-12-08 17:37:55 följande:
    Hmm ja det var en bra idé, nu har de inte telefontid längre. Men imorgon ska vi UL och då träffar vi ändå läkaren så då får jag veta om det är klart eller inte... Håll tummarna!! 

Jag håller både tummar och tår. Då får ni ett besked imorgon då iaf, skönt.

Åhhhh Lallan, så söta de är. Tänk att man har en sån i magen. Det hela känns mer verkligt nu när man ser en bild på dina två :D Stort gráttis igen! Och glöm inte att fylla i namn och sånt i våran BF tråd :)

• rontgensyrran

Grattis Soffan till nya jobbet. Är det som ssk då eller? Är du färdig utbildad nu då? Och vilkenj avdelning isf? Är ju nyfiken :)

Grattis till lyckat vul och Ul också förresten till er som varit på dem.

Hoppas havsklippan hör av sig snart med ett bra besked.

En annan sitter och funderar på vad man ska välja för barnvårdscentral. Den absolut närmsta eller nån som ligger lite längre bort men har flashigare hemsida hahahaha....

• rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-12-09 17:24:52 följande:
    Hahahaha, gillar smeknamnet.. Soffan ;) Nej gud nej! Jag har låååångt kvar, blir på hemtjänsten.. jag gav de bara en chansning o ringde, vill ju göra NÅNTING om dagarna nu när jag e piggare (för de mesta) o ja, de gick ju undan. Som USK blir de då iallafall, helt ok lön! 135 kr timmen, kan icke klaga! De e ju nånting iallafall dom få månader som är kvar innan de är dags..

Såg förresten att Ines pappa ska vara med vid förlossningen? Vad roligt!

(Ska ta mitt sega arsle o svara på ditt mail..)
    hahahaha...ditt arsle är definitivt inte segare än mitt. Hur länge fick du vänta på mitt mejl??? hahahaahaa..jodå det ska han. Han har ju sagt det från början. men verkar mycket mer intresserad av det nu. Han ska förresten antagligen komma hit och käka pizza och glo på film på lördag. Hade vart bra om man kunde behålla en vänskapsrelation, för jag vill ju trots att jag ska ha ensamvårdnad att han ska ha god relation till sitt barn. Om nån undrar så är vi INTE på väg att bli tillsammans igen. Kommer inte bli vi två igen.

Men även bästa vänninan som är gravid ska ju vara med under förlossningen. Funderar på att videofilma det för att sedan i ensamhet kunna titta på det, är ju på tok för nyfiken för att inte se vad som händer där nere, och är rädd att man med tiden glömmer bort vissa delar.
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-12-09 17:24:52 följande:
    Hahahaha, gillar smeknamnet.. Soffan ;) Nej gud nej! Jag har låååångt kvar, blir på hemtjänsten.. jag gav de bara en chansning o ringde, vill ju göra NÅNTING om dagarna nu när jag e piggare (för de mesta) o ja, de gick ju undan. Som USK blir de då iallafall, helt ok lön! 135 kr timmen, kan icke klaga! De e ju nånting iallafall dom få månader som är kvar innan de är dags..

Såg förresten att Ines pappa ska vara med vid förlossningen? Vad roligt!

(Ska ta mitt sega arsle o svara på ditt mail..)
    Du förresten, hur blir det med in SGI om du går in och börja jobba nu? Jobbade du fulltid innan du började skolan?
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-12-09 17:33:28 följande:
    Den baseras fortfarande på mitt gamla heltidsjobb innan studier, tack o lov. Inga jobb under 6 mån räknas men om jag jobbar mer än 6 mån så blir de ny SGI..
    Vad skönt! Det sista man vill är ju att börja strula med försäkringskassan. Så roliga är de inte att ha att göra med :)
  • rontgensyrran
    maria204 skrev 2010-12-09 18:20:13 följande:
    Det är så härligt att komma in här efter en skitdag på jobbet och läsa alla positiva saker. Idel glädje! 

Jag behöver verkligen jullov nu. Är inne i supertröttperioden och dessutom nolltålamodsperioden. För att trösta mig själv klickade jag snabbt hem tre(!) klänningar och två(!) underklänningar från Ellos. Undrar om mannen blir glad... 

Om en vecka ska jag på mitt förhoppningsvis sista VUL. Är då i v.10+5. Om allt ser bra ut ska jag luta mig tillbaka och njuta! 
    Det tycker jag du gör rätt i! Man ska försöka njuta så mycket det går. Usch jag har förträngt min supertrötta period, därför är det så roligt när man går in i sin gravdagbok och läser hur det var de första veckorna :D Så länge du är glad så borde mannen vara glad eller hur??? ahhahahaa
  • rontgensyrran
    Dag och natt skrev 2010-12-09 21:37:51 följande:
    Har tyvärr inga positiva besked att ge efter dagens besök hos läkaren. Det mesta såg bra ut på UL förutom:
    - att bebisen nu ligger 18 dagar efter i tillväxten (tidigare 15 dagar fick vi veta)
    - att fostervattnet är inom det normala intervallet men ändå i underkant (5,8 cm)
    - magsäcken var tom och fylldes inte under den halvtimmen ultraljudet tog, dvs bebisen sväljer inte fostervattnet så ofta - vilket kan leda till att i vecka 26-28 kan det bli för mycket fostervatten och värkar kan sätta igång...
    - att läkaren tyckte urinblåsan såg förskjuten ut.

Läkaren sa en massa och jag är både för ledsen och saknar ork att skriva allt, men han verkade mest oroad över urinblåsan kan man säga, sa att det var livsviktigt organ och att det måste fungera osv. Han rekommenderade att vi skulle besöka en kollega till honom för undersökning också så det ska vi göra och det blir UL nästa vecka som det verkar. 

Jag orkar inte skriva mer men jag ville ändå uppdatera er litegrann. Jag känner bara att mitt hjärta håller på att brista.

Usch, här sitter vi alla som på helspänn med våra tummar hållda för eran del. Känns för jäkligt att du inte fick några bra nyheter. Jag hoppas ändå att nästa läkare inte delar denna läkarens åsikt. Utan att hoppet ser ljusare ut nästa gång. Hoppas den andra läkaren kan ta emot er i början av veckan, för ju längre tid att gå runt i ovisshet ju värre blir det. Jag önskar att det var nåt man kunde säga/göra för att få dig att må bättre.

*styrkekram*
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-12-10 11:36:58 följande:

Va 17 är det för fel på min dator idag....försöker igen då.

Upppdatering: Har precis kommit från MVC. Är i vecka 26+2 och SF-måttet låg på 27. Kurvan ser fin ut fast för hög i min smak . Blodtryck 110/75. Sa att jag höjt TSH till 100. BM tyckte väl det var sisådär eftersom läkaren sagt att jag ska fortsätta med 75...menmen. Jag vill ner till 0,6 igen. Lämnade kiss för odling så vi får se hur det ser ut. Inget särskilt upphetsande med andra ord.

Igår var jag hos Aurora BM. Hon är så snäll. Vi skrev i min förlossningsjournal. Ska väl träffa henne 3 gånger till ca.

Det står så här nu ungefär:
    1. Pat ska ha kontinuerligt BM stöd under förlossningen. (alltså tar jag ingen doula)
    2. Maximal EDA med smärtlindring så fort som möjligt (ej Synthocinon)
    3. Endast ta hinnorna vid full bedövning.
    4. Pat vill ha information, stöd och kommunikation under förlossningen.
    5. Tillväxtultraljud om barnet är stort/ökar i vikt
    6. Om förlsssningen stannar av eller smärtan blir för svår lovat Kejsarsnitt.
    7. Pat ska ej gå över tiden

Detta är första utkasten eller grovjournalen så att säga. Vi har ju några gånger till på oss att finslipa på önskemålen. Längtar till Annas profylax kurs ska bli spännande. BM kommer också vara införstådd med att vi gått där.

KRAMAR FRÅN MIG OCH SOFIA

Låter bra i mina öron. Idag har jag enbart en månad kvar!!!! En MÅNAD! Känns sjukt overkligt! Men nu är jag fysiskt redo, med förlossningsväska packad, skötväska packad. Sängen bäddad, skötbordet i ordning, kläder tvättade osv.

Bara vissa grejer kvar, som hämta bilbarnstol från kompis, köpa bindor till mig. Lägga i något sött och gott i förlossningsväskan och flytta in spjälsäng till mitt sovrum.

Hahahahaa...jag trodde ju att det skulle räcka med "nattbindor". Men från erfarna kompisar har jag hört att inget annat duger förrutom stora bindor från apoteket den första tiden :/ Vad har jag gett mig in på????!!!! *usch*

Mår du och Sofia bra annars???
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-12-10 12:00:44 följande:
    Du är så himla noggran och duktig Rontgen. En riktig pedant som inte lämnar något åt slumpen. Tänk en månad bara sen har du din lilla flicka hos dig. Du är så himla stark. Du arebtar ju inom vården och jag tror du kommer känna dig rikigt trygg och "hemma" när du kommer in. Du känner ju till det mesta bakom kulisserna och det kommer ge dig stöd.

De där bauta blöjorna hade jag på BB sen körde jag nattbindor hemma. Det kommer räcka gått och väl. Men det är klart när väninnnor drar sina rövarhistorier vet man ju inte  vilket ben man ska stå på.

Jag och Sofia mår bra. Känns så gött nu att få kommit igång med den där förlossningsjournalen. Sen att hon förstår hon förstår så himla bra gör att jag är mindre rädd. Förra gången hade jag svårt att be om hjälp men denna gången ska jag gapa, skrika, hänga i gardinerna och vara allmänt otrevlig. Haha! Nä jag kommer vara livrädd....harig. Ser framemot att få se din lilla bebis sen. Kamar om dig duktiga Rontgen!
    hahahaha...jo ett riktigt kontrollfreak! Just nu är jag faktiskt inte orolig. Känns rätt bra faktiskt. Hoppas det räcker med nattbindor till mig med libresse eller nåt som är tunna och bra. Det där avslaget låter som en unken och långdragen mens.

Det kommer nog att gå bra ska du se. Jag vet ju inte vad jag ska förvänta mig så jag är lyckligt ovetandes. Jag kommer inte skriva någon förlossningsönskemål. Det som händer det händer. Däremot tycker jag det är viktigt att kemin stämmer mellan mig och barnmorskan. Gör det inte det så vill jag definitivt byta! Annars så känns det som jag kan inte påverka detta på något sätt mer än att ta det lugnt, slappna av, andas och försöka sitta upp eller stå. Och bara försöka lyssna på deras råd och tips och göra som de säger...

Kram
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma