Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

kajsalisa skrev 2010-12-28 18:55:00 följande:
    Näe, vi har inte heller bestämt namn. Eller jo, om det blir en tjej så blir det med största sannolikhet Abbey Linnea eller Abbey Elizabeth, men killnamn är ju så fruktansvärt svårt. Just nu ligger nog Ted och Adam i topp, men det lär ju hinna ändras... ;)
    Skönt att du mår bra. Jag får ont i fogarna om jag varit ute och gått lite, men annars inget.
    Är ni färdiga med alla förberedelser? Vi har lite tvätt av bebiskläder kvar att göra och så ska jag packa bb-väskan, men annars är det mesta klart.
    Var på Babyproffsen idag och hämtade ut Pampers gratisbox och så köpte jag underlägg till skötbordet och en skötväska. 
    Sen råkade jag slinka in på HM och köpte två pyjamasar och tre amningstoppar till mig... Drömmer
    Pyjamasarna var till bebben alltså... Fantastiskt med syftningsfel... ;)
  • kajsalisa

Näe Påväg, nu gjorde du mig alldeles nervös. Som jag skrev i andra tråden; Jag? Föda barn? Pyttsan heller... ;)

• kajsalisa

Cat; gillar verkligen både Lovis och Ville. Min systers son heter Wille... Här är det ont i halsen och tråkigt idag igen. Jag hade ju tänkt förbereda några matlådor och slänga in i frysen och ev baka lite muffins men lär väl tillbringa dagen på soffan idag igen. Bara tanken på att behöva gå till affären gör mig helt trött. Morr!! Ska nog försöka sy om ett örngott så det passar kudden i vagnen iaf. Det tar nog inte så lång tid... Å bb-väskan kan man ju gå och fixa lite med under dagen.... När jag vaknade vid sju imorse trodde jag nästan att nåt var på g. Typ mensvärk, men sen somnade jag om och när jag vaknade igen var det borta... :o

• kajsalisa

Ja, hur var det nu med det där med kudde. Läste härom dagen att man rekommenderar en mjukare kudde i början för att motverka att barnets huvud blir missformat (!) och att man kan byta till en plattare kudde senare. Finns säkert 100 olika rön om det där, precis som med allt annat...

• kajsalisa

Såhär står det i Vi föräldrar ang kudde i vagnen... "Spädbarn ska sova i ryggläge, men Socialstyrelsen säger samtidigt att "För att förhindra att bakhuvudet blir platt när barnet sover på rygg bör en mjuk kudde användas. (...) När barnet sen kan vända sig självt tar du bort kudden och ersätter den med en fast platt kudde."

• kajsalisa

2barnsmamma; har sagt det förut och jag säger det igen... Elias är absolut bedååårande!!

• kajsalisa

Jag håller på och packar bb-väskan och läser förslag på packningslistor på lite olika sajter och blir lite fundersam. Ni som har gjort det här förut, behöver jag packa ner blöjor till bebisen, och handduk till mig? Fanns med på en av listorna, men det förutsatte jag nästan att dom har där... I övrigt, vad har varit det mest värdefulla ni packat med, bortsett från mobil och kamera+laddare förstås...???

• kajsalisa

Tack tjejer. Libresses megabindor är redan nedpackade, liksom ombyte, filt och pyjamas till bebis. Några chokladbitar, dextrosol, ombyte, amningsplagg, bok och iPod till mig. Toalettartiklar får åka ner i väskan innan vi åker. Så inga bindor alltså 2barnsmamma?! Kanske ska packa ur dom igen då... :o

• kajsalisa

Åh vad spännande Gemigsinnesro. Hur känns det? Nervöst eller bara skönt att det kanske äntligen är på g?

• kajsalisa

Läste också någonstans att man skulle ha med sig gammal t-shirt eller nattlinne att ha på sig under förlossningen. Får man inte sånt där? Hihihi, känner mig verkligen som en nybörjare. Vet ju ingenting...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma