• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Röntgensyrrans bebis:

Odd:
     Ines är född den 24/12 klockan 13:24, 3250 gram tung och 48 cm lång
    Bjornis: Ines är född den 24/12 klockan 19:37, 2890 gram och 48 cm.
    Mabaja: Ines är född 25/12 kl. 00.14, 2800g och 49 cm lång!
    3 barns mamma84: Ines är född 25/12 klockan 15.03, 3200 gram och 50 cm
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Bjornis skrev 2010-12-26 21:36:39 följande:
    Ja ni, ska inte få upp några förhoppningar men nu när jag var på toa var slemmet fullt med rosa och det blir rosa när jag torkar mig också. Läskigt att se blod för första ggn på 9 månader!!! Mina sammandragningar börjar kännas lite också. Mera som mensvärk nu men snarare emellan sammandragningarna än under?! Ja ni. Han ska ju stanna inne till 1 januari! Haha. 

Maken och jag ska se lite film nu och öva på dyktekniken ifall att. Värmt på vetekudden också. Gött.

Nu blir det bebis, det blir inte en 2011-bebis utan en 2010! Vad roligt! Hoppas att det drar igång ordentligt nu! Lycka till!
  • Mabaja
    Bjornis skrev 2010-12-26 21:48:27 följande:
    Mabaja och Pvms: jaja, vi får väl se. Nu ska jag slappa lite... Jag återkommer. 
    Wilda kom 6 timmar efter att slemmisen gått! ;) lycka till och försök njut även under värkarna för det är ett steg närmare bebis!
  • Mabaja
    Bjornis skrev 2010-12-26 23:25:47 följande:
    Ja precis. Haha. 

Är det nåt att fundera över med de här blodblandade slemmisarna som kommer ur mig?? Nä, eller hur? Säg att det ska va så. Hoppas det går lika fprt för mig Mabaja!  
    När jag såg att mitt slem var blodblandat sa jag till mannen "nu blir det bebis om kanske 1-2 dagar".. Han bara "vadå har vattnet gått" "nej men slemproppen är blodblandad"... Inte visste jag att sex timmar senare skulle hon redan vara här! :)
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-12-27 19:14:02 följande:
    Tack för alla gratulationer! Hon är verkligen bedårande!!! Ligger just nu och sussar på mitt bröst efter aminingomgång. Just nu är det mycket bajs, ammande, sovande och framför allt mys! För att vara ännu mer glad och positiv så kan jag berätta att jag fick inga bristningar alls på magen och har redan gått ner 6,6 kg, visserligen av sanmmanlagda 17,2 kg hahahahahaaaaa...

Har vi hört något från Bjornis sedan slemmis gått???

Jag lovar att när jag mår bättre lägga in något bild på min mörka skönhet, som nästan nu är brunögd som sin far.
    inte för att göra dig "ledsen", men du kan få bristningar under tiden du ammar! Jag har fått på ryggen och låren.... och stoooort grattis! och lycka till!
  • Mabaja

Ni ska vara glada ni som slipper bristningar! Jag mår fortfarande skit över mina! och är sååå förbannad att de kom när jag hade gått upp 2.5 kg! Sen står vikten still med så inte tappar jag nåt trots amning.. *morr* Jag vill ha fler barn, men lär få vänta på sig så jag kan svälta ner mig i vikt innan det är dags att må dåligt över fler bristningar! Ja jag är YTLIG! Jag vet!

• Mabaja
    Happiness skrev 2010-12-27 21:35:56 följande:
    Men det är ju underbart att du inte gick upp så mycket...då har du ju en väldigt kort väg att gå. Bristningar hänger inte ihop med vikt enligt de lärde....utan hormoner. Ja du vet säkert.. En kompis till mig fick också massor av bristningar men de blektes bort. Sen en annan hon fick inga bristningar men nästan ändå värre hennes magen gick inte tillbaka utan det förblev den där tomma skrynkla påsen på magen. Stackarn! Där hade magmusklerna tänjt ut sig så mycket så de kunde inte dra ihop sig igen. Sicken mardröm....hon fick göra en bukoperation. Hon var som en speta men "påsen" hängde där skrynklig och tom.
    nej jag vet att det beror på hormoner och det lär det ju ha varit eftersom 2.5 kg är liiiite för v 30! och nu skrynklig överallt... Men man vänjer sig väl med tiden. Bara jag kommer igång med träningen så! Än lär det ju dröja några veckor iom att mannen har benet i paket och inte kan trösta W (gå runt och vagga) när hon är ledsen... och kinkigt är det tyvärr hela kvällarna här hemma!
    Stackars din kompis som fick opereras, det måste ju också vara en mardröm! Visserligen så ser jag jättegravid ut fortfarande, men det hoppas jag på att det ändras när jag kan träna några ggr per vecka! Nu blir det ju bara promenader..
  • Mabaja
    Happiness skrev 2010-12-27 21:54:01 följande:
    Slutligen visst gör det så förjävla ont? Visst är det så för jävla häftigt att bli mamma?
    HAHAHA, jag måste vara dum men jag tyckte inte att det gjorde så för jävla ont! HAHA. Var först vid 10 cm som jag tyckte att det gjorde ont men då fick jag lustgas så då var det ju lugnt och under krystvärkarna var jag mest rädd för att jag skulle bajsa på mig! HAHA. De fick till och med ställa sig emellan med mina ben på varsin sida för jag skulle minsann inte föda barn utan gå på toa och bajsa! HAHA
  • Mabaja
    Happiness skrev 2010-12-27 22:22:32 följande:
    Du ska inte vara orolig. Magen drar sakta ihop sig. Du kommer se alldeles ny ut sen. magen kommer bli platt som innan...faktiskt utan någon som helst träning. Men du är ju så duktig och promenerar som en galning så då kommer det gå mycket snabbare. Ränderna bleknar sakta bort men magen kommer snart vara fin och platt igen. musklerna vill ju gå tillbaka till sitt ursprung så att säga Funderar...tror det tog ett år för mig så såg magen ut som vanligt. Du är så ung, fin och elastisk Mabaja ....värre kommer det bli för mig denna gång. med åldern förlorar ju huden elasticiteten (stavning?) och ja...vem vet det kanske blir..... hejhej påse för min del. Haha! Men men, då har jag Sofia...valet är lätt

Enligt många, bla den ökända och kända Anna Wahlgren så går det väldigt bra att trösta barn med att lägga dem i vagnen och köra över en tröskel typ. Då somnar barnet bums..eller kommer till ro. Det kan din man göra. Han kan sitta och rulla en vagn fram och tillbaka så får du din händer fria . Det funkade väldigt bra med sonen när vi var ute ocg gick. Så vi var ute jämt. Haha! Men det gick tyvärr inte på honom inomhus. Värt ett försök kanske...så du blir lite avlastad.
    Tack gulliga du! Förra veckan hade jag 2.5 kg kvar så jättemycket är det ju faktiskt inte, det är bara "påsen" som är kvar. Midjan har jag 1 cm kvar och magen där man är som tjockast är det nästan 10 tror jag. så man vet ju var det inte dragit ihop sig. haha. Ränderna är faktiskt redan ljusa, har någon enstaka blåvit rand, resten är vita!

Kanske ska sätta Daniel på en stol i hallen så får han dra vagnen över tröskeln in till köket (enda tröskel vi har).. Så kanske jag kan träna redan imorgon! HAHa. Tack för tipset, det har vi faktiskt inte provat.. Hittills har vi använt oss av barnvisor på youtube och knata runt här hemma! :) Så TACK för ett bra tips. :)
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-12-28 08:27:05 följande:
    Bra val att stanna hemma Miraclee, klart du inte ska jobba utan tänka på bebis i första hand ju! Inget är väl viktigare än att han får stanna i magen så länge som möjligt?
    Tänk att han kanm överleva utanför dig om han kommer nu, otroligt.

En fråga om när man ska sluta jobba om allt går som det ska...
    Ska man sluta ett par veckor innan eller vad är normalt och skönast för en själv?
    Jag jobbade min sista dag på bf.. Jobbar som personlig assistent så är inte ett "lätt" jobb direkt.. Men allt beror ju på hur man mår och vad man känner själv.. Bm brukar säga två veckor innan så kroppen kan lugna ner sig och hämta krafter inför förlossningen!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma