Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

Nuttans Mamma skrev 2011-03-23 10:01:01 följande:
    Tack så jättemycket för svaret.. Menar jag "kan inte" leva i celibat i nio månader.. Eller jo V I S S T E jag att jag fic mf pga sex, pga något så skulle jag avstå.. men..
    hur långt är du gången?
    tycker inte du ska låta bli sex för den sakens skull..
    jag gjorde dock det då jag haft 3 missfall på raken och hade färgade flytningar även denna gravidiitet.
    Men är du "normal" så kör på tycker jag
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-23 10:10:58 följande:
    Längtan efter liten skrev 2011-03-23 10:02:49 följande:
    hur långt är du gången? tycker inte du ska låta bli sex för den sakens skull.. jag gjorde dock det då jag haft 3 missfall på raken och hade färgade flytningar även denna gravidiitet. Men är du "normal" så kör på tycker jag
    Jag är i vecka 6+2 idag :O) Jag har ju haft några mf och nu sist hade jag ju ma.. fast inga flytningar eller så.. men dom andra mf har nog varit innan jag/vi ens hade sex.. :O/
    testa er fram.. ni behöver ju inte köra för hårt så att säga :)
  • Längtan efter liten
    MelikaH skrev 2011-03-23 12:06:32 följande:
    Hej alla!

Nu är jag i vecka 9 8+6 och mår bra, har bara ont i huvudet och väldigt trött.
    Jag känner ingen växtvärk alla den senaste tiden, är det normalt?

Sen undrar jag för er som får MA, började ni alla blöda lite o misstänkte något eller var det att ni upptäckte det på VUL? Jag börjar nojja mig för det nu, blöder alla direkt när embryot inte lever längre eller tar det tid innan man får blödning?

När jag fick MA så blödde jag i vecka sju, var på VUL i vecka 9 och då sa gyn. att embryot hade stannat redan i v 7.

Känner mig så orolig helt plötsligt! 
    hej och grattis till vecka 9., underbart eller hur?
    Nej alla blöder inte vid ma. jag gjorde det inte, utan de såg mest att det inte utvecklades som det skulle.
    Du ska absolut inte gå runt och vara rädd för ma, det är inte vanligt.
    har du några kontroller inbokade?
    det kommer gå jätte bra ska du se :) stor kram
  • Längtan efter liten

färnevik: sicken skrutt.. tänk att de är så små =)

• Längtan efter liten
    MelikaH skrev 2011-03-23 12:36:27 följande:
    Tack, ja det känns skönt att jag är en bra bit på vägen till V. 12 :)

Tänkte mer varför jag inte känner växtvärk så mycket? Vet inte varför jag fick en sådan nojja helt plötsligt, har inget att oroa mig över vad jag vet i alla fall.

Den 5/4 ska jag på inskrivning hos BM, sedan ska jag göra UL i vecka 12, de erbjuder det här i Kalmar. 
    Jag har inte varit på VUL eftersom jag inte kännt behov av det, nu börjar jag oroa mig helt plötsligt.
    Nu får jag vänta till vecka 12 och hoppas att allt är som det ska. Vill bara njuta.

Tack för ditt svar :) Kram! 
    jag är en väldigt ogravid kvinna kan jag säga dig =) även om jag sitter här i vecka 39 och kan föda vilken dag som helst.

Jag hade ingen växtvärk alls i början. kanske någon enstaka gång, och då blev jag typ orolig för det =) haha..
    jag har inte mått illa, inte fått större bröst, inte fått några cravings, inga förvärkar och knappt några sammansdragningar =)
    och jag ska snart föda.. så nej du behöver inte oroa dig :)

kan säga att precis så had ejag det med dottern också, och hon mår kanon :)
  • Längtan efter liten
    Muffe skrev 2011-03-23 12:53:00 följande:
    Uh, idag är det segt. Har sammandragningar ca var 20-30 minut, hela magen helt stenhård. Dock inte helt klotrund utan ovanför naveln blir det liksom mjukt, varför?

Har inte jätteont, men det är en liten annorlunda känsla i sammandragningarna och efteråt. Är liksom öm i magen och det har jag varit sen i natt.

Detta är väl helt normalt antar jag, eller??
    attd en är mjuk där uppe är nog mest troligt för att bebisen har sjunkit nu :)
  • Längtan efter liten
    MelikaH skrev 2011-03-23 13:01:35 följande:
    Gud så kul V 39, önskar dig en lätt förlossning och att ni båda mår super bra diekt efter :)

Nu lugnade du mig faktiskt, hoppas att du har rätt. Jag kanske inte borde vara orolig eftersom min mamma inte kände något på sina tre graviditeter, likaså min syster på sina fyra. Så jag antar att jag är lik dem?! :) 

Vet du könet på din lill*?  
    Tack så mycket =)
    Det sägs ju att man går i sin mammas fortspår, så du är nog en sån du med ska du se.
    Din kropp är säkert skapt för detta ;)
    Ja det sägs att det ska titta ut en liten pojke. =)
  • Längtan efter liten
    MelikaH skrev 2011-03-23 13:11:45 följande:
    Du har en liten flicka sedan innan och nu blir det en liten pojke, så perfekt :)
    Spelar inte så stor roll men det kan ändå vara rätt kul att få det andra könet efter.
    Min syster har fyra pojkar så hon har ¨liv¨där hemma :)
    ja det kan inte bli mer perfekt. sen är det ju så att bara bebisen mår bra och är frisk spelar det ingen roll om det är en flicka eller pojke, men visst "önskade" jag mig en pojke denna gången.

Jag vill verkligen att du ska känna dig lugn i denna gravidietet och verkligen at vara påd en tiden, för det går verkligen super fort.
  • Längtan efter liten

fina bilder påvägmotsyskon :)

• Längtan efter liten
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-23 17:04:47 följande:
    Fy vilken dålig fru jag e.. jag orkar inget å maken får sköta nästan allt här hemma. å nu kom han hem å skulle pussa mig hej å vad gör ja? jo jag spyr på han.....Gråter känner mig hur hemsk som helst
    ha ha ha, ursäkta att jag skrattar. men ser verkligen det där framför mig...
    jag tror inte att han tycker du är hemsk.. Det är ås där att vara gravid.
    jag är inte så jävla rolig just nu jag heller...
    sambon frågade om jag ville hjälpa honom med att städa lite och jag tokvägrade jag sitter här och sover...
    men kanske får gå ner och hjälpa till lite..

kanske kan du ge honom en liten kram :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma