Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Muffe skrev 2011-04-01 08:59:17 följande:
    Jag fick pojke på kinesiska uträkningen, om jag ska gå efter ägglossningsdatumet jag fick här på FL

Det enda jobbiga med en kille är att jag inte vet hur jag ska få utlopp för min älskade färg ROSA!!! Haha!

I dag ska vi hämta vagnen, om den kommit, vi beställde den i mitten på januari och den hade inte kommit  i går... suck. Måste åka 10 mil för att hämta den så man vill ju ha det klart!
    Vad kul med vagnen! Jag har ju sett din "live" och den är jättefin!

Jag är också en väldigt rosa tjej men vi får väl få utlopp på andra sätt. Jag ska dekorera en ny klädkammare i rosa och göra den väldigt tjejig så det får väl duga. Till bebisen är jag inne på limegrönt nu. Tycker det är ganska neutralt och funkar med många färger sen när man vet vad det blir för kön.

Vad roligt att du fick kille på uträkningen och jag tjej och vi har båda lika puls och magkänslan kille. Ska bli lika kul att se vad du får som att veta vad jag själv får nästan :)
  • Pancakes

Åh, sötnosen då! Vilket finurligt litet leende!

Och barbapappascarfen var underbar, var har du köpt den?

• Pancakes

Godmorgon! Ingen aktivitet idag än så länge?

Hoppas ni haft en bra helg! Oj, vad varmt det verkar vara i Danmark! Jag vill också!!! Vilken regnig och grå helg det varit i Stockholm, usch och fy! Jag har ägnat mig åt lite bebisinköp i alla fall och är nästan klar med allt nu. Skönt! Vecka 33 nu för mig!

Safiree, grattis till vecka 12! Det är en underbar känsla!
    Och Sugarrush, jäklar vad tiden går! Kul att du gått så långt nu och magen börjar synas :)

• Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-04-04 09:56:29 följande:
    de sa precis på nyhetsmorgon att det hade varit 16+ i lund så ganska varmt här i Sverige med!
    Hoppas att det sprider sig till Stockholm snart också! Vore skönt!
    Jag stod ute och röjde igår på tomten i spöregnet, det ska väl ingen kvinna i 8:e månaden behöva göra??? :)

Hoppas allt är bra med dig och Wilda!
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-04-04 10:03:43 följande:
    det skulle jag aldrig gå med på! =)

Det är bra med oss.. Wilda blir 6 mån på söndag! 

har ni flyttat ännu?
    Jag får väl skylla mig själv lite..det var ingen som tvingade mig. Har lite svårt att sitta still och glömmer liksom bort magen ibland.

Oj, vad tiden går. Tycker det var nyss du kom hem från BB. Är tillvaron bra nu när hon är lite större? Får du sova eller är det full rulle jämt?

Japp, vi har flyttat och lever i fullkomlig kaos för inget är klart. Hoppas verkligen inte bebisen kommer för tidigt för det GÅR bara inte, haha.
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-04-04 11:20:57 följande:
    Nu händer det saker, redan v 33 för dig Pancakes och v 16 för Sugar, nu kommer tiden bara rusa fram tror jag garanterat att du kommer tycka

Vecka 36 för mig nu, nu börjar det verkligen närma sig.... men jag fattar fortfarande inget haha!!

Sofy, jag har funderat lite på din parvel. Han har ju itne vänt sig än, kommer de sätta igång dig fast han ligger fel eller blir det KS om han inte vänt sig nästa vecka?

Vår ligger fortfarande helt galet och jag ställer mer och mer in mig på KS, känns snopet eftersom jag verkligen sett fram emot en vanlig förlossning i typ 10 år

Skulle ni ha nåt vändningsförsök den här veckan, var det inte så?

• Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-04-04 12:56:49 följande:
    Sista BM besöket avklarat då..

Vecka 38;

Blodtryck; 105/80
    P-glukos; 5,2
    Urin; Ua
    SF mått; 34
    Hjärtslag; 152

Förlossningsplan skriven, blev typ ingenting. Charlie är sprut + sjukhusrädd så de skrevs iallafall in, så han får lite mer info o stöd om de är ngt som händer. För min del va de ingenting som skrevs in, de blir som de blir helt enkelt. 

Gött! Om 7 dgr ligger vi på förlossningen.. galet!
    Shit, vad spännande!! Snart får ni träffa honom! Jag har nog inte riktigt hängt med, men är det planerat snitt eller är det bara igångsättning som gäller?
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-04-04 13:14:52 följande:
    Haha ja vi fattar ingenting! Men de kommer nog som en käftsmäll på månda morron ;) Nope, inte planerat snitt.. igångsättning! :) Dom försöker få honom rätt (igen) om han skulle ligga fel då (han låg me huvudet ner idag men de kan ju ändras igen....) o så tar dom hål på hinnorna, om de absolut inte skulle gå blir det snitt.. :)
    Hoppas det funkar! Vilken envis unge :) Kommer tänka på dig på måndag! Så kul när det kommer bebisar och man har följts åt sen starten liksom!

Jag har jättelångt kvar i jämförelse. Jag hoppas att resten av tiden blir lika smidig som den varit hittills, men man vet ju aldrig.
  • Pancakes
    kajsalisa skrev 2011-04-04 16:37:55 följande:
    Hej tjejer. Tänkte bara titta in och säga hallå. Spännande grejer på g ju.
    Jag är inne varje dag och läser men är dålig på att kommentera.
    Här hemma är allt lugnt. Ted ligger i vagnen och sover och jag står lutad mot en husvägg och njuter av vårsolen.
    Ted är stora killen nu, blir tre månader på lördag. Nog för att nyfödda är söta, men det är så himla mysigt nu när han är mer "en person" och ler och sprattlar och "pratar".
    Snart är ni också där.
    Kram på er alla!!
    Vad harligt det later! Bade med solen och med Ted Glad Ska bli mysigt nar man sjalv ar dar!
  • Pancakes

Godmorgon! Ja, visst var det Odd i trailern för nästa veckas program? Åh, vad roligt det ska bli att se!

Såg ni andra också programmet igår? Det var mer "läskigt" förra veckan än den här veckan tycker jag.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma