Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2011-03-03 20:58:58 följande:
    Det var haubitsarna vi mätte, eller snarare var patronerna landade. :)
    MCT79 skrev 2011-03-03 20:51:46 följande:
    haha du är som min mellansyrra! Hon gjorde lumpen i 15 månader tror jag det var. Berga Örlogsskolor... sen sökte hon och kom in på officersutbildningen, hade skitfina vitsord... men efter bara några veckor ångrade hon sig och sökte polishögskolan och där är hon idag... på värsta tänkbara ort såklart.
    Det var en av orsakerna till varför jag ville göra lumpen... Jag ville in på polishögskolan... Men fick ulcerös kolit så klassas ju inte som "fullt frisk"... Så då blev det inget av det hela. :(
    ok.

nä tjejer jag är så vansinnigt trött så jag ska ta och logga ur och gå och sova nu. Fattar inte, tidigare var jag morgontrött och kvällspigg nu raka motsatsen.

hörs imorgon, sov gott alla natti natti
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-03-03 21:00:20 följande:
    Ja, jag blöder nu. Jag har som vanlig mens... får se vad som händer.

Jag kände mig iaf väldigt välkommen på jobbet idag.... alla blev glada och förvånade och jag fick tom några kramar. Härligt att vara tillbaka.
    ledsen för din skull marlyn.

tänker på dig och hoppas att det är en liten kämpe där inne som klamrar sig fast.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-03 21:05:29 följande:
    Indonesiskt påminner om thaimat, men det är lite mer kokos, lite mer färska grönsaker... Där jag åt fick man nästan som indonesiska tapas, alltså en massa små skålar med olika röror, grönsaker, grytor o.s.v. Alla hade lite olika kryddningar, och vissa var superstarka, så att man nästan tappade luften
    SJUKT gott!
    låter supergott, jag älskar stark mat och nu som gravid har jag ju tappat typ smaklökarna så jag kan äta superstarkt och folk sitter och undrar hallå känner du inte att det brinner i munnen...nää vaddå tycker jag och häller på lite mer tabasco

Anf du och din sambo/man. Bad bråkar ni om? Jag kunde irritera mig så vansinningt över att mitt ex var så slarvig då jag själv är så pedant, vi var varandras raka motsatser, och kunde lämna kvar en överfull soppåse i köket tex och jag med mitt känsliga luktsinne häll ju på att sy av doften från soppåsen och tyckte han kunde visa hänsyn mot mig tex.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo

nu ska jag sova så gonatt på er alla.

Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo

Nytt försök att sova, trots att jag var trött och la mig innan kl 22 så kunde jag inte somna så efter 1 timmas vändande och vridande i sängen gick jag upp och satte mig här, men nu ska jag göra ett nytt försök att sova.

Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo

Då har man börjat nojja igen, blir knäpp på mig själv som inte bara kan slappna av. Imorgon är jag i v.6+6 den dagen då mitt MA började i min förra graviditet.

Jag har känt mig så irriterad både igår och idag redan när jag vaknar utan att veta för vad, tycker allt bara känns så jobbigt och tråkigt just nu och orkar och vill ingenting trots att jag har så mycket som jag verkligen måste sätta igång med som tar emot så inåt helvete då det är så jobbigt.

Tycker tiden går så jäkla långsamt också och börjar tvivla om jag kommer fixa att vara en bra ensamstående mamma utan en pappa som inte vill veta av mig eller bebisen. Om barnet kommer sakna sin pappa osv.

Det är så jädra mycket tankar.

Sedan är jag orolig varför inte BM ringer mig, hon sa i måndags att hon skulle ringa mig på tisdag eftermiddag om VUL gick bra och hon inte ringt och så börjar knäppa jag tro saker som att då kanske inte VUL gick så bra som jag trodde eller att det är för osäkert så läkaren vill att BM väntar med att ringa, jag tänker inte att BM är upptagen med jobb, vab eller sjuk..nä då här är man inne i en negativspiral och jag tror det är just att jag går med denna fråga varför BM inte ringer gör mig irriterad för jag undrar varför. Det är väl ovanligt att man inte fått tid för inskrivning när man går in i åttonde veckan som jag gör på söndag eller?

Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-03 21:41:55 följande:
    Haha, ja här är det väl liknanade men tvärtom. Han är pedant och jag lite mer slarvig. Å andra sidan tycker jag att hans grejer ligger överallt. Visserligen i prydliga högar, men överalt! Blir galen när det inte ens finns plats i soffan för att hans tvätt ligger ihopvikt där. Eller så ligger någon av hans pyssellådor där....

Men jag är väl likadan med mina grejer. Vi bor egentligen för trångt. Själv blir jag galen på att bo i en lägenhet med världens minsta kök, jag som älskar att baka och laga mat har nästan helt slutat med sånt eftersom det inte finns plats. (Det som var min största hobby förut!) Så fort jag ska laga mat så blir jag på lite dåligt humör för jag vill göra lite kreativa saker i köket som att baka bröd och moussetårtor, men det finns ju inte plats för det!

Men sedan så vill jag ju att allt ska vara perfekt nu när vi ska ha barn. Jag vill att vi båda ska vara perfekta föredömen... Töntigt va! Minsta lilla grej blir jag irriterad av, Måste börja räkna till 30! Cool

Oj vad långt det här blev... haha...
    Det var just sånt som irriterade mig också, jag ville ha allt i tip top när bebisen skulle komma tom ogräset skulle vara rensat ha ha, helt sjukt. Det slutade med att jag bröt ihop av utmattning för jag kände mig som en asdålig blivande mamma när jag inte orkade rensa ogräs en dag när jag var tidigt gravid. Mitt ex sa bebisen bryr sig knappast om vi har det kliniskt rent hemma eller inte när den är så liten...men JAG gör hulkade jag fram mellan tårarna och JAG tycker det ser ut som en jädra soptipp här och JAG mår dåligt av det kan du bara inte fatta det, ser du inte hur det ser ut. Han skärpte sig i 2 dagar och sedan var det likadant igen och det gjorde mig mer och mer irriterad innan bonben briserade och vi storgrälade

Det bästa man kan göra i såna här lägen det är att prata prata prata och åter igen prata, kan man inte prata så skrivett brev, sätt ord på dina känslor. Om det inte blir bättre så finns tex familjerådgivning i dom allra flesta kommuner som man kan vända sig till och man kan vända sig dit för att få hjälp att kommunicera.

Jag och mitt ex separerade men det var så bakomliggande orsaker än bara städningen, det var mycket värre anledningar än så som slarv med ekonomin och gick bakom ryggen för mig med krediter och lån, hans släkt behandlade mig illa och han ställde sig på deras sida, han såg inte mig han satt hellre och kollade på film med hörlurar på eller begravde sig i jobb eller tvättstugan allt för att skippa prata och var alltid sur och irriterad på tonen när han pratade med mig och till slur orkade jag inte älska längre och bara ge ge ge och aldrig få nåt tillbaks.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-03-04 08:15:16 följande:
    Det blöder inte mer och har inte gjort på hela natten, bara det lilla igårkväll... konstigt.

Jag drömde att jag va gravid med tvillingpojkar.... den biologiska pappan var enäggstvilling med han jag var tillsammans med.... vrickade drömmar.
    Skönt att blödningen avtagit, nu håller jag tummarna att du får positiva besked på VUL idag.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-04 08:47:53 följande:
    Skönt att så många känner igen sig med att relationerna blir ansträngda såhär i graviditetstider.
    Ikväll ska sambon ut med kompisarna på after-work, det brukar alltid göra susen för hans humör. Jag får en lugn kväll hemma och han brukar komma hem och vara jättesprallig och glad.  Vi är båda väldigtsjälvständiga jag och sambon, och vi har stort behov av eget utrymme. Får vi lite egentid brukar det lösa sig.

Lycka till nu vid tiotiden Marlyn! Håller tummarna!

Sötfilur: Har ingen aning om det där, kan du ringa din BM och fråga?

Telgebo: Ja fasen vad tiden går långsamt i början. Men det är bara att stå ut! Några få veckor till nu bara, sedan är du på den säkra sidan.
    Är det i v.13+0 som man är på den säkra sidan? Jag går in i v.7+0 nu på söndag och på tisdag har jag gått förbi den veckan och dagen jag fick ma i senaste graviditeten för då är jag i v.7+2 och jag fick ma i v7+2 förra gången så denna gång verkar jag iaf gå längre än då och det känns jätteskönt.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-04 08:49:15 följande:
    Marlyn: Jag håller tummarna

Telgebo: Jag ringde nog inte min bm för inskrivning förrän i v 8. Själv inskrivningen var i v 12 ännu senare med sonen!

EGO: Jag har pratat med min bm idag om att min mage inte klarar järntabletterna. Så jag ska dit och ta ett blodvärde idag så får vi se. SEdan måste jag ringa min tarmdoktor för det är ju han som tydligen är ansvarig för mina tarmar och det lutar väl åt en järninjektion. Den får man tydligen på förlossningen ?!  Nåja ska väl ta tag i att ringa upp till sjukhuset med då så det är ur världen!
    Jo men bm sa i tisdags att hon skulle ringa mig på onsdag eftermiddag efter mitt vul och boka en tid för inskrivning och nu är det fredag så man undrar ju varför hon inte ringer.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma