• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

rontgensyrran skrev 2010-07-14 06:30:31 följande:
    Jättefin Majabaja, verkligen söt som socker. Men du vet att du precis utlämnade ditt namn och personnummer??? Kanske borde klippa bort det??? Kanske bara är jag som är nojig!
    Jo jag vet att det visas upp, men brukar radera "forumbilder" efter nån dag! :) Så tänkte att det inte gjorde så mycket.

Tack tjejer! Snart borde det vara rul för några i tråden! då får man kanske se era underverk! :)
  • Mabaja
    Bjornis skrev 2010-07-14 17:22:20 följande:
    Odd: Va sött av din son. Va mysigt med storasyskon! Men jag förstår också ditt första "orosinlägg". Med ma:t i höstas kände jag hela tiden på mig att det skulle gå snett även om jag hade mer symptom då än denna gång. Denna gång är det lite som Lallan skriver att det varit förvåning varje ul att det är nåt därinne som lever. Jag har inte vågat knyta an alls och jag är i v 17! Kanske för att jag inte kan direkt SE (förutom på morgonen) nåt på magen eller känna nåt?! Jag TROR (och hoppas) att det blir annorlunda om jag bara får känna sparkar. Ska ju på ul i morgon bitti och idag när jag berättade för en kollega på jobbet idag att jag är gravid men att vi ska på ul imorn och att jag är så nervös så började jag nästan gråta. Jag är verkligen så orolig. Och lite som du säger, det känns som att det kanske gått snett men försvarsmekanismen säger att "nä, det såg ju så bra ut sist! och vad är oddsen??!". Men att vi varit ute och rest i 40 gradig värme, ätit lite bristfälligt osv. i 3 veckor gör att jag oroar mig lite extra... Men nä du! Denna gången ska det gå fint för oss alla! Kram
    Oroa dig inte pga värmen och matvanorna. Jag äter som en kratta och var magsjuk i tre veckor, varav två i EGYPTEN där jag inte fick behålla minsta mat. och min krabat hänger i! Så varför skulle din ge upp? :) Du kommer vara stolt som en tupp imorgon efter ul när du ser hur bra den har det där inne och den sparkar, sprattlar och lever rövare som aldrig förr! :)
  • Mabaja
    Odd:

Jag känner med dig och jag är så ledsen för det du fått utstå och nu kommer att utstå! Jag vet inte vad ert slutresultat blev, men jag är väldigt ledsen över att du inte är nöjd med resultatet som blev.

Jag vet inte hur det är att "förlora" sina barn som du har gjort, förutom mitt ma då men det handlar det inte om i det här fallet. MEN jag vet hur det är att "förlora" sina föräldrar. Jag var 10 år när jag blev fosterhemsplacerad och skildes från mina föräldrar och syskon. Jag och min syster blev placerad i en familj, min bror och lillasyster i en annan i en annan stad. Vi fick träffa våra föräldrar varannan helg till en början, sen besöksförbud förutom ett par timmar i månaden. Slutligen fick vi åka hem till våra föräldrar var tredje helg. Mina syskon som bodde i en annan familj fick jag träffa när någon av oss fyllde år!

Det jag menar är att jag tror att jag kan sätta mig in i din situation då jag vet hur det är att skiljas från sina föräldrar! Jag mår fortfarande dåligt över vissa delar i min barndom, men tar en sak i taget och det går åt rätt håll! Jag mår även dåligt över att jag aldrig lyckades enas med min mamma innan hon dog för ett år sen. Jag kommer aldrig kunna säga "vi skildes som vänner, alternativt vi hade ingen mamma-dotter-relation". 

Tjejer: Hur långt har alla kommit nu? Vilken veckor är vi i nu?

Jag har kommit till vecka 30 (31 enligt 3d-ul i tisdags)... Börjar snart kunna se ett slut och en början! :) Ett slut i graviditeten och en början på livet som FÖRÄLDER!

Min man blir ju bara gulligare och gulligare. Han är verkligen redo att bli pappa. Han har berättat flera gånger att han kommit på sig själv att han planerar livet som pappa. I förrgår hade han kommit hem och berättat att när han jobbade så kom det en pappa med barnvagn och då hade han kommit på sig själv att han stått med ett stort leende på sina läppar och hade tänkt "det där är jag i höst". Förut har han alltid varit negativ på att bli pappa först i sitt kompisgäng, nu är han stolt över att han blir först! Han har själv sagt att sista gången han kommer dricka är på ett bröllop nästa månad för sen måste han vara körduglig om vattnet går! Det är riktigt roligt att se den här förändringen som kommit under våra år tillsammans! :)
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-07-17 10:02:09 följande:
    ODD, jag hoppas verkligen ditt ex tar sitt förnuft nån gång till fånga. Det finns ingen möjlighet för dem att kanske ha ett sommarlov i Sverige framöver?

Mabaja, du verkar ha haft det rejält tufft när du vuxit upp. Härligt att din man går och funderar och planerar. Det gör även min, han var inte sån under min förra graviditet som slutade i MA.

Shit vecka 30 du har verkligen kommit en lång bit på väg! Jag är i v 16(15+1) idag och tycker att jag kommit långt ;P
    Ja vecka 30 är en bit! Men känns inte som att man gått sååååå länge! Eftersom jag inte gått upp massor i vikt. Magen har blivit större och brösten med, men that´s it. Har inte satt på mig extrakilon nån annanstans. haha. Jag tror att min bebis dessutom har lagt sig tillrätta nu för sparkarna kommer på samma ställen varje gång. Låg med huvudet neråt och på ul i tisdags så frågade hon mig om jag verkligen hade 11 veckor kvar för att huvudet var sååå långt nere. Sen mätte hon och fick mig nio dagar längre gången än vad rul säger.

Jo det har varit tufft att växa upp, men jag försöker att se det som så att jag fått mer livserfarenhet. Visst jag har svårt för fulla människor, är det konstigt när jag blev fosterhemsplacerad pga mammas alkoholism? och polisens alla hembesök fredag och lördagnätter. Så jag dricker inte själv och trivs med det.
  • Mabaja

Vad härligt för er tjejer att ni ligger så nära varandra! Alla graviditeter är olika, men lättare att diskutera "graviditetskrämpor" när man är ungefär lika långt gången!

Ja det känns som att det snart är dags för "slutspurt".

Värmen plågas jag inte av så mycket av faktiskt! Var lite jobbigt när det var över 30 grader, men annars är det helt okej. Idag är det dessutom molnigt, jag som planerat att åka till stranden. Typiskt! Fast får nöja mig med tre dagar denna vecka vid stranden och kvällsdopp de andra dagarna! :)

• Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-17 11:22:41 följande:
    Mabaj:
    Herregud haha om jag inte fått ma skulle jag nu ha 4 aug hehe men nu e jag i vecka 19 enligt läkaren och mensen men enligt en TIDIG ul i vecka 13 vissade sig att jag var i vecka 18
    Men jag ska på Rul nu den 23 juli så får vi se
    Hade inte jag haft mitt ma skulle jag ha haft en två månaders baby, så så kan man ju inte tänka! Men du kan tänka på mig 4 aug istället för då fyller jag år. haha.

Jag blev flyttad två dagar på rul fast tre tidigare ul/vul hade sagt mitt datum enligt äl. Och nu tror jag inte riktigt på ruls datum, är så många dagar som skiljer. Var på 3d i tisdags som sa att bf är 21 september och inte 30 september som rul säger.. Jag själv och äl säger 28 september. haha.
  • Mabaja
    fröken SJ skrev 2010-07-18 20:38:54 följande:
    v.15 (14+0) för mig. Väntar på min tid för ul. Glad
    Åh vad spännande! Ditt rul kommer gå så bra så ska du se! :)
  • Mabaja
    Bjornis skrev 2010-07-18 22:04:50 följande:
    Jag är 17+1 idag. Vet inte om jag ska gå på ul:et i torsdags, isf är jag 17+5. Ska bli kul att se vad RUL säger. Det är väl iofs det mest osäkra av ul:en...
    Rul är väl det du tyvärr måste gå efter eftersom det är då du blir datumbestämd!

Mina tre ul/vul innan rul sa bf 28/9, rul sa 30/9 för att huvudet var mindre än övriga kroppen som sa 28/9. Nu på 3d sa ul 21/9... Jag hade självklart velat gå efter 21/9 men rul är ju det som styr!
  • Mabaja
    Bjornis skrev 2010-07-18 22:18:44 följande:
    Jag vill nog gärna gå efter RUL om det fortsätter vara så att jag plussar på dar för varje ul!
    Det förstår jag. Själv blev jag ju flyttad åt FEL håll. Två dagar visserligen, men ändå. och då var det bara för att huvudet var mindre än övriga kroppen. Typiskt!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma