• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2011-07-14 13:12:49 följande:
    Nu är vi på väg. Har precis spytt magsaft så nu är jag lite lugnare. Täppt i näsan är jag med så jag håller på att få panik!
    *pirr pirr* Tänker på dig! Hjärta
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-07-14 14:13:51 följande:
    Det gick bra! 13 mm stor och ny tid om tre veckor. Då ska de även kolla att min cysta gått ner. Var på 34 mm i diameter så det var inte konstigt att jag har lite ont på vänster sida.
    YÄHJ!!!!!!
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-07-14 18:49:05 följande:
    Tack :) men den är STOR redan
    Den andra trilling mamman är i 25 och hennes mage är mycket större redan än en fullgången hmm
    FIIIIN!   =))
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-07-14 18:57:10 följande:

Hej tjejer!

Jag är en tjej på 21 år, ung tjej tänker ni ? :) Japp det stämmer men har redan hunnit med ett barn tsm med min sambo som snart blir 2 år. Helt underbart..

I mars i år så plussade jag helt oplanerat på stickan och efter många om och men så beslutade vi oss för att forfölja graviditeten och jag blev lyckligare för varje timme som gick med tanken på att vi skulle bli 4a.
    Men från början så hade jag som alla kvinnor den där ständiga oron att något var fel och denna gång hade jag tyvärr inte det.

I vecka 9 fick jag konstaterat tillslut att hjärtat slutat slå och bebisen slutade utvecklas runt vecka 5-6 redan och efter många tidiga ultrljud så blev det ingen större chock att det slutade såhär då den aldrig utvecklades som den skulle men hade en gång ett hjärtljud :( Jag blev förkrossad och fattade inte varför och det gjort ont, ordentligt.

Sen började min längtan efter ett syskon växa och vi körde med ägglossningstest efter den första mensen efter missfallet och i juni så plussade jag igen, överlycklig men strecket blev aldrig starkare utan stannade runt samma styrka hela tiden och nu kom oron igen och ..ja inte hade jag fel.
    Det slutade med ett missfall till i vecka 5 ....

Så nu är vi här i juli och jag hade precis fått min första mens efter mitt andra missfall och vill så gärna bli gravid igen. Vi vill ha ett syskon men just nu känns det som att det är något fel på mig..att jag aldrig mer kommer få uppleva den underbara känslan att bära på mitt barn..

Jag önskar er grattis ni som lyckas :) Hoppas jag också får göra det igen. .:)

Får jag hänga här hos er?

Hej!
    Tråkigt att höra om ditt MA och mf.. alla här inne vet hur det känns.. MÅnga av oss har varit med om det flera gånger.
    Såg att du skrivit i systertråden också "Vi som väntar på plus", så trådarna hör ihop kan man säga... Vi har alla börjat i Vi som väntar på tråden och sedan hamnat här och många har också gått vidare till "äntligen barn!"

Själv står jag lite med en fot i vi som väntar på plus och plus igen..... scary! =)
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-07-14 19:14:16 följande:
    Hur kanJaha ..hur kan det komma sig att det står med ena foten inne ? :D
    Ja jag såg det efter jag skrev här inne så jag skrev samma i det andra "rätta" forumet :)
    Kram
    Jag har plussat men vågar inte riktigt lämna den andra tråden än... :)
  • MCT79

Blä.. Så ledsen.
    I morgon ska sambon träffa en gammal kompis som är i Sthlm över helgen.. Med sig har polaren sin tjej... Å jag blir inte ens tillfrågad.... :((((

• MCT79
    Mamma till W skrev 2011-07-15 08:06:55 följande:
    Och sen när jag sa att jag hade sett ett hjärta slå säger hon "jag såg ett hjärta slå sen fick jag ma". Vill hon att det ska gå dåligt gör oss eller vad?
    men åh! käftsmäll!!  jag fick inboxmeddelande från en kompis som själv haft _jättesvårt_ att få barn... hon frågade så jag sa som det var och att det verkar vara två. "jo jag hade också två från början men det är inte så vanligt att båda stannar"  Oh nej men tack för stödet.

Jag är nog lite hormonell... fortf. sur på sambon och jag frågade honom i mrose varför han inte ens frågar mig om jajg vill följa med,,,"du är ju trött"... ja jo.. men man kan väl FRÅGA?!
    Usch vad omogen jag känner mig nu.. det är nog bäst jag är ensam.. trött grinig.. Vaknade 6 i morse och har fram till för en stund sen haft en skitmärklig upplevelse... lite yr men det känns som om jag går utanför mig själv liksom?? Skitskumt! Känns bättre nu dock!
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-07-15 08:20:58 följande:
    Såna där duster har jag haft med Daniel med. Första två åren fick jag endast följa med om det stod tydligt att båda var bjudna. Och nej jag är inte intresserad av att gå på fyllefester men ville få en förfrågan iaf.

Nej usch för bittra och egocentriska svar.
    Mmm... idag är han billig.. men jag vet att det går över...
  • MCT79

OKej... NOJJ NOJJ NOJJ:...

Måsste kasst.. gick och la mig och när jag vaknar är alla symtom borta...alla.

Jag vill ha ett portabelt ultraljud att ha med mig. Alltid. GAH!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma