Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-04 12:38:32 följande:
    Jag tror han kommer envisas med att rulla runt tills de e dax bara för att jävlas :) men när de väl e dax kommer de gå bra.
    Haha ja de trorja också! ;) Men de gör inge, ut ska han ju. Hur de blir de löööser sig alltid!
  • needtobreathe

Sista BM besöket avklarat då..

Vecka 38;

Blodtryck; 105/80
    P-glukos; 5,2
    Urin; Ua
    SF mått; 34
    Hjärtslag; 152

Förlossningsplan skriven, blev typ ingenting. Charlie är sprut + sjukhusrädd så de skrevs iallafall in, så han får lite mer info o stöd om de är ngt som händer. För min del va de ingenting som skrevs in, de blir som de blir helt enkelt. 

Gött! Om 7 dgr ligger vi på förlossningen.. galet!

• needtobreathe
    Pancakes skrev 2011-04-04 12:59:24 följande:
    Shit, vad spännande!! Snart får ni träffa honom! Jag har nog inte riktigt hängt med, men är det planerat snitt eller är det bara igångsättning som gäller?
    Haha ja vi fattar ingenting! Men de kommer nog som en käftsmäll på månda morron ;) Nope, inte planerat snitt.. igångsättning! :) Dom försöker få honom rätt (igen) om han skulle ligga fel då (han låg me huvudet ner idag men de kan ju ändras igen....) o så tar dom hål på hinnorna, om de absolut inte skulle gå blir det snitt.. :)
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-04-04 17:13:57 följande:

Är ledsen och orolig idag. Ledsen för att det hänt tråkiga saker i mitt liv och orolig för MA. Jag tycker alla oktobermamma har fått så mycket gravidmage och jag är skiträdd nu att min bebis är död och att det är därför magen är ännu plattare nu i v.11 än var den före jag blev gravid. En hel vecka kvar innan jag vet om allt är bra eller inte.

Jag drömmer en massa otäckt på nätterna och vaknar av det och kan inte somna om. Imorse vaknade jag vid 03.40, åt frukost vid 04 och somnade om vid 06 kanske.Drömde då nästa mardröm och vaknade med ett ryck och storgrät. Klockan var 08.40 ca.

Drömmer ni också mycket mardrömmar?

Jag va TOKPLATT i vecka 17.. min mage kom inte förrän SENT.. o ändå har jag en "stor" bebis i magen o mitt SF mått har alltid legat på mittenkurvan, strax över ngn gång.
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-04-04 17:26:16 följande:
    Jag är gravid för sjätte gången så man undrar varför man är fortfarande är platt och tom ÄNNU plattare nu i v.12 än vad jag var före graviditeten. Sägs ju att man får mage tidigare ju fler graviditeter man har bakom sig.
    Jo de sägs så mycke men allt kan variera ändå serru. Du mår ju illa, sover hela tiden o äter inte som du ska - inte konstigt o gå ner lite då o inte ha ngn mage?
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-04-04 17:42:19 följande:
    Illamåendet är bättre, mår inte illa hela tiden som jag gjorde förra veckan, då kunde jag inte ens gå in i en mataffär för jag mådde tokilla av att se all mat. I helgen släppte illamåendet och sedan i fredags kväll har jag inte alls mått lika illa och det är så skönt att det kanske är över nu.

Tröttheten är fortfarande förlamande men likt förbannat så vaknar jag pigg kl 03 på natten.

Och så är man så rädd då vissa har känt jättemycket symtom på graviditet och ändå fått MA och jag tycker ändå att det borde synas lite på magen att det är en bebis på G.
    Gött.

Ja är i v 38 o de syns absolut inte på mig att ja e så långt gången, har ja kläder syns ingenting alls. Tycker också de borde synas men nä.
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-04-04 18:18:45 följande:
    Har du bakåtlutande livmoder så att Devin ligger mer mot din rygg? Jag tycker det syns på din mage att du gravid, men jag har inte sett nån bild på dig med magen med kläder på. Kan du inte lägga in en så jag får se?

Jag tycker det är så skumt bara för när jag var i denna vecka dom andra gångerna så har det iaf syns lite när jag varit naken, men nu ingenting. Och samtidigt så avtar symtomen, alltså illamåendet. Samtidigt som jag tycker det är så skönt att slippa det så blir man ju orolig också, man är knäpp alltså

Dessa mardrömmar jag har är så jobbiga och jag fattar inte vad allt kommer ifrån. Idag drömde jag att min son fastande i tunnelbanedrömmarna och slungades in i väggen vid tunneln och dog. Fy fan vad jag grät och mådde skit när jag vaknade och hade svårt att släppa den drömmen. Varför drömmer jag sånt sjukt för? Jag åker ju knappt aldrig tunnelbana och med min son aldrig, var flera år sedan.

Vill bara att den ska bli den 12 april då jag ska på KUB, jag kommer vara ett nervvrak. Jag ska gå själv, min syrra kunde tyvärr inte följa med. Är så nervös att jag nästan gråter av rädsla att den ska vara död. Flera ggr har jag varit nära på att ringa oxbacken för att boka ett UL, men jag har en känsla att dom inte gillar mig då jag bytte MVC och inte ville gå hos dom på mödravård. Fan jag hatar att nojja och aldrig kunna slappna av och njuta av graviditeten.

På det så har jag det jobbigt just nu med mina äldre barn, jag älskar dom så mycket och vill dom bara väl. Min son mår dåligt och är väldigt utåtagerande och nu har dom åter igen ställt in umgänget pga det så nu får jag inte träffa dom på obestämd tid alls och hur bra är det för mina barn, speciellt för min son? Mitt hjärta gråter.
    Haha, ja. De är klart det syns att jag är gravid! Men det syns inte att jag är såpass långt gången, och med kläder syns som sagt ingenting. Har inte lagt in ngn bild me kläder men kan fixa de i veckan.

Ja, jag har bakåtvänd livmoder, men den är precis lika framåt som hos en "normal" person nu o har varit sen tidigt, han ligger heller inte mot ryggen utan långt fram.

KUB kommer nog gå finfint, och mardrömmar tillhör. Jag drömde allt möjligt sjukt i början, speciellt innan UL osv.

Och ang oxbacken så gjorde jag ett VUL där men avstod från deras MVC då de är en bit o åka ändå, inga problem o få tid där pga det. :)
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-04-05 10:46:05 följande:
    Sugar, jag tror också det är bebis du känner!!! :)

Åh, nu har jag sån "mensvärk"... hm!

en fråga ang. filtar till bebis, hur många tror ni det går åt att ha hemma i början? :)  
    Haha, mensvärken har ja haft nu i typ 2 månader.. ba vänja sig ;)
  • needtobreathe

Sugar;

När ja började känna Devin (va inte säker på de just DÅ, men i efterhand förstod jag..) så kändes de typ som om nån petade liiite lätt me ett finger inifrån på samma punkt, de va mestadels vänstersidan men ibland även höger. Några veckor senare kändes de mer som "sockerdricka" liksom lite bubblande sprattel o sen kom dom små kickarna i v 20.. o de började i v 15-16 för mig! Alltså 15+..

Kram!

• needtobreathe

Är på spec mvc för lite koller inför månda, legat me ctg i 30 min o devin är heeelt tokig haha. Bm kom in o sa att han fick lugna sig.. Jo tjena! Läkarbesök kl 1.. Sen när ja e hemma ska ja lägga in en bild på hans kurva haha den e galen.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma