Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Marlyn skrev 2011-03-04 18:50:17 följande:
    Jag är så jä*la trött på att läsa detta nu.....

Telgebo... du är gravid!

Vissa av oss har inte den lyxen!!!!!!!
    den sista raden var nte så snäll pch du det vet su inte om jag och inte jag heller och inte ens läkaren vet så jag i fan ingenting.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo

jag tror jag försvinner känner att jag mår för dåligt går ut och räker och  vill bara dö pga all oro. trodde man inte skulle må såhär dåligt om jag ju är gravid.

Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-04 18:59:21 följande:
    Är du gravid nu? Hade du inte fått MA skrev du tidigare idag till Marlyn? :/
    snälla varför så jädra taskig? Orkar inte mmed dig om du ska vara så jävla elak mot mig hela jävla tiden, jläs igen  jag skrec om jag NU ÄR GRAVID. men då jag störtgråter hela tiden och knappt ser tangenterna så blir det lite fel på skrivit ibland  att jag glömmen bokstav eller två eller tre
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-04 19:04:59 följande:
    Telgebo, din oro är inte alls löjlig, jag vet hur den känns (tror jag). Jag har ju också haft lite mf och sånt spökar länge efteråt. Men jag tycker inte vi ska jämföra vår oro med varandra.

Med det menar jag INTE att din oro är löjlig alls, jag vet precis hur det känns och den är riktigt tuff att bära på.
    Men jag har en idé som kanske kan hjälpa dig! Ta och ring upp din BM (eller läkare, jag minns inte hur det var) som har journalen. Be att få förtydligat EXAKT vad det stod i journalen. Du har all rätt att veta svart på vitt vad de  skrivit om dig och din graviditet.

För att minska risken för missfall har jag ett annat råd, men du kan strunta i det om du tycker det är puckat, du bestämmer själv. Jag tycker du ska försöka sluta röka helt, även om det är svårt. Det finns plåster och annat man kan använda för att kunna trappa ner lättare. Missfallsrisken ökar nämligen med 60% om man röker. Men, det är bara ett tips, och du gör som du vill.
    jag har sagt till min bm att jag är extremt orolig men jag tror inte hon förstår ändå jag får inte ens komma till henne förrän jag har gått igenom ett till vul och läkaren har givit klartecken att okej och det känns som jag kommer bryta ihop innan dess, det har jag delvuis gjort redan.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    Happiness skrev 2011-03-04 19:07:37 följande:
    Sen måste jag fråga alla på tråden? Vill ni ha denna tråd avstängd  eller vad är syftet med allt detta snack?
    ja du folk tycker det är kul att vara taskiga mot mig skriva vad jag skrev för 1 år sen men ar´tt jag svara ikapp för några timmar sen det är fy fy fy, inte göra och massa annat onödigt, jag tror inte tråden blir avstängd.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-03-04 19:11:02 följande:

du skrev ju faktiskt att du hade MA på gång, så jag tror Sofy undrade lite om du var gravid nu igen!

Men, som Happi säger... vill vi stänga denna tråd? Vi kanske ska prata roliga saker som denna tråd ju faktiskt är till för!!

jag tycker du är lika ostöttande som sofy  denna tråd är väl till för alla oroliga och såna som bara ha ha ha ar hela tiden och flamsar runt.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-05 09:23:27 följande:
    Telgebo:Tack att du anmälde mig något annat du ville ? Tungan ute
    Har inte anmält dig så sluta skylla på mig hela tiden nåt går dig emot
    Gravid v.6+6 BF 24/10
  • telgebo

Odd: Kul att se dig och hoppas sönerna piggar på sig.

Gravid v.6+6 BF 24/10
  • telgebo

Jag fryyyser och undrar verkligen vad mitt TSH ligger på, för jag vet att jag frös konstant tom på sommaren när mitt tsh var för högt förut och nu fryser jag igen.

Ni som äter Levaxin vad är ert symtom när värdet är dåligt, frös ni då? Mina händer är ständigt kalla och hela kroppen fryser inifrån och ut trots att jag sitter med en massa kläder på mig och tom morgonrocken på.

Gravid v.6+6 BF 24/10
  • telgebo

ingen som har svar på min fråga?

Gravid v.6+6 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma