• Odetta

Plus igen efter mf/ma

rontgensyrran skrev 2010-12-30 13:24:06 följande:
    Happiness. Jag tog ju eda också, men tyvärr har jag inget positivt att säga om den, kände inget av den förutom att jag fick även ont i ryggen. Jag fick ändå dubbeldos. Men på mig hade den ingen effekt, fast visserligen har jag inget att jämföra med. Kan tänka mig att man kan bli lite märkt av tidigare förlossningar. Ibland bättre att inte veta hur det känns. Bild på Ines har jag ju lagt in, kanske du missat, nån sida bak i tråden? Och bilder på mig finns under magbildstråden, med och utan bebis :)

Odd är det flera par som de filmar eller är det bara ni? Och ska det bli flera avsnitt och så, och är det bara förlossningen och innan dess de filmar?
    Det är flera par som filmas. Inte alla kommer dock med med inslag från innan, men det verkar som om vi gör det....dem var här i 4 timmar för någon vecka sedan så flera par och flera avsnitt, japp (vi är altså inte de enda som är lite tokiga)
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-12-30 13:39:45 följande:
    Det är ju så himla typiskt...nu har jag fått svamp IGEN. Blir ju så himla trött. Har skickat iväg mannen till apoteket....men funderar ändå på om detta inte har med cellernas energi försörjning att göra (alltså hypotyreosen). Men det svider som bara tusan. Tandköttet är också så extremt känsligt. Går omkring med tandtråd och borstar för att försöka hålla det i trim.

Skulle ju till sjukgymnast idag men vi har mått så illa här allihop så jag fick skjuta på det. Jaja vad är en bal på slottet .
    apoteksgrejjerna (receptfria läkemedlen) hjälper aldrig mig vid svamp utan jag tvättar med kallt vatten flera gånger om dagen och smörjer med naturell joghurt sedan finns det en kylsalva från ACO som lindrar fint också, men ja...joghurten funkar för mig bäst (brukade alltid få svamp i samband med ÄL och mens förut)

*kram*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-12-30 14:01:58 följande:
    Ja det kan jag tänka mig att det funkar. Tog ju Xylocain en gång och det funkade hur bra som helt. Bara så slemhinnorna fick vila lite. Vatten vågar jag inte ta för att det torkar ut ännu mer. Men mandel olja funkar.  Hur duttade du upp den naturella yougurten i snippan?
    Med fingret och papper

Den där kylsalvan finns bland intimprodukterna, den är tänkt att ha "där". Samma med deras intimolja, den funkar också fint. Men just joghurten är suverän.

Tänkte på en sak. Använder du trosskydd? Då får man ju lättare svamp Jag köper aldrig billiga trosskydd för det är som att be om svampen, men apoteket säljer några som är lite dyrare som är som bomull och andas...dessa kan jag också rekomendera (de har en pärm man kan få titta i där de har alla sina trosskydd så man kan titta och känna på dem )

Svamp är såååå jobbigt *kramar om*
  • Odetta

Nu kom jag ihåg varför jag hatar att behöva planera sommaren med töserna. Var SÅ glad alldeles nyss att jag har hittat ett till synes vettigt och billigt boende (ska kontakta dem för bokning) och så ville jag bara se vad flygbiljetter går för jusst nu och SHIT säger jag bara!!! Nu är jag inte så glad längre.

Flygbiljetter för 2 vuxna, 1 två-åring och en bebis går i dagsläget på 19.089 kronor!!!! Och boendet som jag som sagt är så glad för att jag hittat billigt går på ca 13.000. Det som saknas i uträkningen nu är hyrbilen och den brukar ligga på ca13.000 också....så allt som allt ca 45.000 kr bara att resa dit och bo...sedan tillkommer bensin och levandskostnader så hela kalaser lär ju sluta på 50-55.000 kronor för EN månad i USA! 

Galet...det är så galet Skulle töserna få komma hit på sina sommarlov skulle deras sommar här (2 månader) kosta ca1/3 del av vad det kostar för oss att åka dit 1 månad...fan ta skitstöveln att han sätter sig på tvären för det *suck*

Jaja...var bara tvungen att spy lite galla. BLÄ!

• Odetta

En rolig grej också:

Min lillebror ska bli pappa i slutet på maj och dem var på RUL idag

Han har 2 döttrar som han hade med sig in i relationen och hon har 1 dotter som hon hade med sig...så tillsammans har de 3 små tjejjer som är 3år, 3½ år och 4 år gamla...

...och nu ska de få en flicka till!!!

HAHAHA!!!!!

(och jag har sett Ul bilden...vilken sööööööt lite sak! hihi...men stackars min lillebror, totalt ensam bland alla fruntimmer *synd om honom*)

• Odetta

Mabaja:

SÖÖÖÖÖTASTE lilla Wilda!!!!! Åhhhhh....vad hon växer! Och det där leendet....det minns jag allt!

*bamsekram*

• Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-02 14:19:41 följande:
    Drömde så himla kul inatt, ni alla vat med! Istället för att vara med i en tråd på FL arbetade vi alla på samma kontor, ALLA som redan fått barn var chefer, ALLA som ligger före mig i sin graviditet hade egna rum och var högre uppsatta än mig och alla som är lika långt gångna som mig eller kortare jobbade på golvet eller hur man säger, satt i ett stort rum med massor med skrivbord. Det bästa av allt var att precis innan jag vaknade hade jag smygit mig in på Odds rum och letade godis! (kan ha ovh göra med att jag är extremt godissugen just nu och Odd är bra på att hitta på gott!) Haha tänk vilka spår ni sätter i min hjärtna, kan inte släppa er ens när jag sover!

Nu hoppas jag på att det kommer fler bebisar så jag får några fler chefer!
    Gulle dig!

Ja, gott är jag bra på. Idag fyller älsklingen min år och jag har bakat en rulltårta med chokladsmörkräm, clementinskivor ovanpå och så smällt choklad ringlat över. Sedan hade jag över en massa smält choklad så det hällde jag cocos i och gjorde cocos-choklad-bitar

Nu ska jag laga mat till min man...haha, han önskade sig det i födelsedagspresent, att han skulle slippa en dag! Undra om han kom ihåg hur dålig jag är på det där med matlagning när han uttalade den önskan

*kram på er alla och grattis och välkommen hit Jania*
  • Odetta

Goddagens kära medsystrar

Var till BM idag och dagens siffror är:

v35 (v34+5)
    vikt: 94 kilo
    sf: 36cm
    bt: 130/80
    hb: 113
    glukos: 5.5

bebisen ruckbar och hjärtat 145

BM kollade även tappen för jag har haft lite sd och så...tappen är ca 3cm, mjuuuuuk och öppen för fingret. Hon sa att jag kommer svara finfint på igångsättningen sedan, så det känns bra

sedan det där med hb:t.....altså, jag har aldrig i mitt liv haft så lågt! Så jag ska boka en telefontid med läkaren på specMVC för nu kanske jag kan sluta med Trombylen i tid i alla fall. Skulle vara skänt för jag tycker det är lite läskigt med den ökade blödningsrisken vid en förlossning (och jag vet ju att jag är väldigt lättblödande just nu) -

Hur har ni andra det? Visst var det någon som skulle på rul idag eller minns jag fel?

*kram*

• Odetta
    färnik skrev 2011-01-03 12:21:59 följande:
    Åh, snart blir det beis för dig Odd! Var det 28 januari det var igångsättning, eller minns jag fel? Längtar tills det ska bli min egen tur, väntan är jobbig as hell.

I natt har jag inte sovit någonting alls, känner mig helt jäkla groggy. Det är oron och ryggsmärtan som håller mig vaken, jag bara ligger där i mörkret och ser framför mig allt hemskt som kan hända vår bebis... Obestämd
    Japp, den 28/1 blir det förhoppningsvis bebis. Bara 25 långa dagar kvar

Vet du vännen, att ligga vaken och grubbla hjälper inte. Det gör bara att du blir tröttare och när man är trött så känns allt i kroppen 3 ggr så mycket och då oroar man sig bara mer. Det kommer att gå bra med er lilla busbebis, så är det bara!

*bamsekram*
  • Odetta
    färnik skrev 2011-01-03 12:33:08 följande:
    Jag vet ju det, men lyckas inte skärpa mig. Mina tankar och känslor lever sitt eget liv för tillfället, oron blir bara värre för var dag. Känner mig halvt hysterisk och vet knappt vart jag ska ta vägen liksom...
    *kramar om* Jag känner igen den känslan, vet att den är jobbigt. Men vila lite och ät något, det brukar faktiskt hjälpa att kunna börja tänka lite logiskt igen i det ologiska kaoset som oron skapar. Och en logisk tanke föder oftast en till.

*mer kramar*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma