Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-02-20 10:23:38 följande:
    Jag blir helt knäpp. I förrgår när jag testade 3+ på CB digital och hade väntat mig gravid 2-3 så sa alla att jag höga HCG nivåer så därför gravid 3+ och nu att symtomen pendlar innan man kommer upp i högre graviditetshormoner.

Jag har känt mig så gravid och så plötsligt har illamåendet, kissnödigheten och dom ömma brösten försvinnut och jag känner mig inte gravid alls längre. Usch nu måste jag bara få ett VUL helst denna vecka som kommer, men det är för tidigt va? Jag är v.5+0 idag.
    Var någonstans i Sthlm ska du göra Vul ?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-20 10:43:31 följande:
    Det blir väl här där jag bor hos min gamla gynekolog har jag tänkt. För mig har det ingen betydelse var det sker bara det blir gjort.
    Okej
    telgebo skrev 2011-02-20 10:40:24 följande:
    Gör du? Du får jättegärna berätta och ge mig gärna tips om hur jag ska göra om du har tips att komma med. Jag är verkligen rädd dels att det ska bli vårdnadstvist och skit när barnet är fött och han ska bete sig som en idiot och skrämma mig och dels att han ska skrämma mig under graviditeten och försöka pressa mig till abort och kanske bli våldsam, komma hit och misshandla mig och liknande. Jag vet att jag är överdriver kanske rätt rejält nu, men jag är rädd.

Om du inte vill skriva här så kan du skriva i min inbox.
    Tar inte upp något.
    Men jag säger bara att allt gick bra.
    Jag van vårdnaden haha
  • 3 barns mamma84

Telge:
    Du kommer få underhåll om han inte vill vara med på bild.
    Om han vägrar göra fadeskapstest/blodbrov hämtar polisen honom om han vägrar det så blir det till rättegång !

• 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-20 11:20:20 följande:
    Det är just det jag vill slippa att vänta på en rättegång och vem som ska ha vårdnaden och om han är pappan och om han erkänner och slippa blanda in så många personer och dra igång världens process om detta. Jag vill bara att han ska skriva på ett papper nån bild på han kommer jag inte kräva eller vaíll familjerätten ha det?
    Jag gick genom ett helvette men jag lever det gör du också jag lovar
  • 3 barns mamma84
    färnik skrev 2011-02-20 11:25:14 följande:
    Jag har haft MF i v 8 (2003), 7(2009) och 11 (jan 2010). Kroppen klarade att stöta ut allt själv samtliga ggr. Sedan ett MA med tvillingar i v 8 (april 2010), då blev det skrapning med efterföljande livmoderinflammation... Obestämd (Sedan finns det väl ytterligare ett par tillfällen till då jag misstänker väldigt tidiga missfall, när den annars så extremt regelbundna mensen gått över 7-10 dagar men jag inte hunnit testa, och sedan har jag fått en extra kraftig och smärtsam "mens"...)
    GråterFinner inga ord vad du gått igenomHjärta
  • 3 barns mamma84
    färnik skrev 2011-02-20 11:35:33 följande:
    Vilken aktivitet i tråden trots att det är helg!!! Kul att se! Skrattande

Idag har jag jätteont i magen, känns som en konstant sammandragning. Hoppas det snart går över, så jag kan göra annat än att sitta och glo. Obestämd
    Det pratades fotoalbum/bebisböcker mm häromdagen.Jag hade svårt att hitta några färdiga som föll mig i smaken, så jag köpte album helt utan förskriven text/bilder, och fixade lite efter eget huvud.

Från graviditeten finns några magbilder och ultraljudsbilderna, journalen med sf-kurva och sådär... Lite småfakta om hur mkt jag gick upp i vikt, crawings, hur bebisen var i magen och en liten sammanfattning av graviditeten.

Sedan kommer några förlossningsbilder, journalen därifrån, det lilla armbandet dottern hade om armen... Och en förlossningsberättelse.

Därefter  div foton från hennes första ca 3 år, både kalas, jular och liknande, samt försa stegen, och andra bilder som bara kändes extra mysiga/roliga/personliga etc. Samt lite småfakta om när hon gjorde vilka utvecklingssteg. Tycker det blev rätt bra!

Så här blev framsidan:

GRYMT SNYGGT!
    varför har jag aldrig gjort sånt
  • 3 barns mamma84
    brunatofflor skrev 2011-02-20 17:08:08 följande:
    Ja, jätte vacker! 31 cm lång, 500 gram var han. 
    Tack sötis! Hjärta
    Tänk du har en ängel pojk som kommer att hålla öga på syskonet mycket ska du seHjärtaHjärta
  • 3 barns mamma84
    färnik skrev 2011-02-20 12:10:15 följande:
    Tack! Visst blir det likadant till nya bebisen, jag köpte faktiskt ytterligare ett likadant album just för den sakens skull. I övrigt har jag i princip inte vågat förbereda ngt, trots att jag ändå är i v 36 nu... Men album köpte jag, ville inte riskera att inte få tag i det jag ville ha. (men det ligger fortfarande i en påse med kvitto, så att det går att lämna tillbaka om det går åt h-vete!)

Har även fortsatt med album med foton nu när hon är äldre också. Album 1 är från 2006-2009, album 2 börjar 2010. När det slutar återstår väl att se Flört

3 barns mamma84 skrev 2011-02-20 11:41:22 följande:
    GRYMT SNYGGT!
    varför har jag aldrig gjort sånt
    Det är inte försent ännu? Jag tog tag i det här under graviditeten, framkallade en massa bilder från 5 år tillbaka från dator mm och försökte datera dem, sen var det bara att sätta igång! Flört Det har varit väldigt roligt faktiskt!
    __________________________________________________ _________________________

Visar lite mer hur jag gjort i albumen, om ngn är nyfiken!

Gud så vakert du har gjort gumman fan vad snyggt.
    Ja du väker verkligen sugen av mig med MÅSTE bara göra detta !!
    Just nu framkallar jag massa kort haha fan sen ska jag med göra detta ! tack att du gav mig också inperationHjärta
  • 3 barns mamma84
    Evve81 skrev 2011-02-20 21:02:17 följande:
    Småland: Hoppas han kommer snart nu då! Jag tror bowling gjorde susen!

Nu ska jag lägga mig jobbar långdag imorgon. 06.30 till 15. Egentligen inte så länge men ändå tillräckligt långt! Jag har scrappat idag och det var så KUL. Har även lagt in bilder i datorn och måste nog snart framkalla lite bilder!........ Vi har nog ordnat barnvakt till UL med. Barnen får inte följa med och jag tycker inte de ska göra det heller men jag är ju ledig den dagen och förhoppningsvis kan de vara hos farmor eftersom hon jobbar på sjukhuset. Annars får de väl vara på dagis men jag hoppas inte det. Nu är det 2 veckor kvar och man lär väl bli mer och mer nervös.

Sedan undrar jag en annan sak som jag har funderat på ikväll. Brukar varje barn bli större och större??? Dottern var 52 cm och vägde 3795, sonen var 54 lång och vägde 4315g. NI förstår var jag vill komma va? Om de blir större för varje så vill jag nog inte gå tiden ut...... För sonen vägde ju 500g mer än dottern och jag vill nog inte lägga på ett halvt kilo till sonens vikt....
    Du ska väl inte oroa dig så mycket men jag ser att du fått stora barn så hmm kanske det blir en som är mindre eller än som inte är 4000g utan 5000g haha näh ska inte skrämma upp sig.
    Nu hade jag inte samma pappa till mina barn och jag är själv en liten flicka på 164cm och vikten 65kg och ingen diabetes alls.
    Vikten innan ebba var 55kg dit ska jag haha men ja det får vi se ..
    Nu måste jag bara NER 5 kg men det är väl hmm jobbigt men jag hoppas jag klarar av det.
    Men iaf ebba var av en annan och hon blev til 4140g 52cm hon kom 9 dagar över tiden (sprak och blev klippt)
    Amadeus var av sambon jag lever tillsammans med och han blev 5810g och 62cm ingen som trodde på detta men det var möjligt.
    Elias ja honom tog man redan bort 2 veckor innan och han var 4150g och 51cm
    Så för mig blev dom större .. elias skulle bli klassad till 4,500g men enligt läkaren över 5000g men under 6000g
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma