• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2011-01-10 11:43:47 följande:
    denna vecka är det dags för bm-besök och första gången vi antagligen får lyssna på hjärtljud? v 25 i helgen
    Magen börjar bli stor enligt mig och nu är det ingen tvekan om att det är bebismage i alla fall. Mysigt, MEN jätteskrämmande att bli stor. Har gått upp 5 kg nu...känns som jag går upp mycket nu sedan v 23 bara.... hur ska det sluta?
    Jag är ju livrädd för att kroppen ska bli konstig, eller för att få bristningar på mage och bröst men man kanske inte ska klaga

I veckan MÅSTE vi beställa vagn!! Vi har nog bestämt oss nu. Sambon vill dock ha begagnad men jag vinner nog fajten och det blir en ny haha. Hoppas den hinner komma bara... 8-12 v leveranstid så ingen för tidig bebis tack!
    jag var också orolig över bristningar och i v 30 kom dem... Det är tyvärr bara att gilla läget! ser ut som en zebra numera och jag vantrivs- men tur att det är vinter nu så man slipper gå i kort kort och tajta kläder, eller ännu värre - badkläder!

Vad blir det för vagn?
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-10 12:09:52 följande:
    Ja usch för bristningar! Såg förra veckan att dom börjar komma på magen riktigt jobbigt tycker jag men gör det att bebis föds frisk och mår bra så va faan... Får leva i baddräkt istället för bikini.

Jag har alltid haft på brösten mrn även där är det nya, mörkare, men just magen är ännu värre tycker jag...
    jag håller med dig fullständigt.. okej att ha några på brösten, de döljer man ju... men inte magen! Sen har mina traskat ner till underredet.. och så började jag amma- ja då fick jag bristningar även på lår och rygg.. Jättesnyggt- eller inte!
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-10 12:26:21 följande:
    Mabaja: nej tyvärr är det en bieffekt vissa får släpa på efter att ha satt ett underverk till världen! Men både du och kan ju intyga att det INTE är för att vi gått upp i vikt för fort, utan HORMONER! Det känns liite bättre men surt ändå. Vissa slipper ju helt
    det är så jag försöker tänka med, att det beror på hormoner! 2.5 kg brukar inte ge bristningar, hade ju vägt mer än det innan jag blev gravid! :) men men, man får bita i det sura äpplet och acceptera att man är randig numera!
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-10 12:29:56 följande:
    Har börjat planera min framtid lite igen iaf de närmaste veckorna, får ju snart upp och traska!!! 32+1 idag!! 10 veckor sedan jag låg inne och trodde att bebis skulle komma. Wihoo!

Tänkte höra om det är fler som har lust att ses över en fika om någon vecka? (sofy vet jag redan ) men fler?? Mabaja? Vilka mer är det som bor i stockholm?
    jag är jättegärna med på en fika! :) bor ju ute i Bålsta, men 40 min med pendel eller 26 min med snabbtåget så jag kan gärna åka! :)
  • Mabaja
    mallanis skrev 2011-01-10 12:40:31 följande:
    Jag skulle gärna hänga på och träffa er godingar irl!!  Bor ju i norrland men åker ner till sthm i jobbet ca 1 gång per månad =) ska ner nästa vecka och är i sthm 18-20 jan om jag har sån tur att ni ska träffas då?
    jaaa vi träffas när du kommer till sthlm! :) skulle vara jättekul ju!
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-10 13:13:08 följande:
    18-20 låter bra för mig oxå! Jag är är hemma hela dagarna så säg vilken dag/tid som passar er bäst!!
    helst inte före 12! :) Måste gå upp så tidigt då. :) Tar ju en aning längre tid med bebis och barnvagn! HAHA. Men annars kan jag när som!
  • Mabaja
    mallanis skrev 2011-01-10 14:37:13 följande:
    hmm jag kanske var för entusiastisk! Jag kommer ner på tisdag och på jobbet under dagarna ;) tänkte inte på att ni kanske ville träffas dagtid ;) Men är det kvällstid kanske jag kan hänga på kommer också ner 31-1 feb ;)
    Men det är lugnt för min del! finns ju kvällsöppna gallerior man kan träffas i! kanske käka middag eller fika eller liknande?
  • Mabaja

sthlmsträff:
    Om vi satsar på en galleria, vilken skulle föredras? Var håller alla hus? jag skulle föredra norrort/västerort för då hittar jag och kan ta bilen... kista har ju öppet till 21 på kvällarna och det går tunnelbana dit?

• Mabaja

min man kom med dagens inköpslista idag... jag höll på att dö av skratt: måste visa er!

kan ju säga att jag inte riktigt lyckades lista ut vad han ville ha förutom sista bilden. :)
  • Mabaja

du hade två rätt av tre småland. Tvättlappar och mjölk var rätt, sen var det bacon! haha.

vad är öppet kvällstid med plats för barnvagn? =) Sofy bor också söderort om jag inte minns alldeles galet! :)

• Mabaja

tänkte att kista är lätt att ta sig till :) tar man blå linjen stannar den i gallerian och de har en stooor food court. men gallerian inne i stan blir nog bra. fast då blir det tåget in! :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma