Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Sofy, åh är han redan två veckor!!?!?! Och du är redan platt som en pannkaka! Well done bruden!

Prommis, stackare! Ta det lugnt med promenaderna, försök vila! Det får ju inte bli värre...

2barnsmamma: hoppas avslaget slutar, irriterande med sånt! Ska ni till Sverige nu till helgen eller hur blir det?

Undrar hur det går för sötfilur....!

• sugarrush

Safireee, jag gjorde som du, berättade för de närmsta kollegorna och sedan, i vecka 16, så dök jag upp med en tight tröja. Första dagen vågade bara en enda person fråga, jag blev nästan lite besviken men å andra sidan så gömde jag mig lite, jag med...
    Men efter en vecka hade många frågat och gratulerat!

Jag fick veta i efterhand att de flesta på
    avdelningen hade frågat mina närmsta kollegor ifall jag var gravid (av ren hänsyn) innan de vågade gratulera mig personligen, så kanske viskas det lite just nu utan att du vet om det... Man vill ju inte fråga någon om denne är gravid för att få ett nej, då kan det ju bli så fel... Så vänta några dagar, snart kommer gratulationerna på löpande band!

• sugarrush

Tack!
    Vart har du flyttat? Till större?

• sugarrush

Leaeva, jag såg mitt i 6+1 denna graviditet så visst finns det chans!

• sugarrush
    PåvägMotSyskon skrev 2011-04-26 21:45:51 följande:
    behöver man ha flytn (dvs älsekret) för att veta att äl är i rullning? eller kan man vara "torr" i trosa ändå å de e på g?

Hur säkert är amning generellt? ja har inte lbivit gravid me nån av mina 2 äldsta barn då ja ammat.. men de kanske är en slump?
    Det kanske är individuellt... jag vet många som verkar använda amning som skydd.. men det är inte ett säkert skydd för alla iallafall.

Det här är helt sant: Min mamma föddes i januari ett år. Till sommaren undrade hennes ammande mamma (min mormor) varför bebiskilona aldrig försvann. I december samma år kom lillasystern 11 månader emellan!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    PåvägMotSyskon skrev 2011-04-26 22:18:25 följande:
    ja det är väldigt olika, men egentligen undrar man varför de ska vara indivuellt när det kommer till en sådan sak då alla människor är skapta lika o blir gravid på samma sätt... skumt de där..

Känns lite risky o ha oskyddat om man inte tänkt bli gravid, men borde inte den andre oxå tycka att det isf e en dum idé *s*

Det du skriver förekommer faktiskt, så jag tror på de du skriver =)  häftigt o få bebis så snart igen, om så jobbigt för en period =)
    Ja, endel blir ju lättare gravida än andra helt enkelt, eller så är det för att pappan och mamman passar bättre ihop, fertilitetesmässigt... ingen aning hur det funkar..

För mig har det funkat olika bra med de två partners jag försökt få barn ihop med. Med mitt ex blev jag aldrig gravid, vi försökte länge och väl, och skulle söka fertilitetshjälp när vi istället gjorde slut (av andra orsaker).
    Med min nuvarande blir vi ju gravida lätt, men har drabbats av tre missfall.. Kanske var de olika fertila de där två killarna, eller så funkade jag bättre ihop med min nuvarande.

Ja, haha, det är nog häftigt att få barn så tätt. (Men min mamma hatade att ha ett retsamt småsykon i sin egen klass hela skoltiden )

Kör hårt om du kan tänka dig att ha barn tätt! Det är säkert superskoj, men jobbigt en period. Men tänk vad roligt barnen kommer kunna ha av varandra, redan tidigt i åldrarna!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Maria: jag fick också en slemmig klump förra veckan. Dagen efter kom en liten, liten blödning. Antingen så var det en jättekonstig flytning eller så var det en liten bit av slemproppen. Men jag vilade en dag och då tror jag den återbildades (om det nu var slemproppen) för efter det har jag inte haft några problem alls. Och bebisen verkar må bra, har kollat med doppler.

Så jag hoppas att det är något liknande för dig, och att bebisen vill stanna kvar lite längre! Hur tidigt födde du förra gången?

Kram!

• sugarrush

Melika, jag har läst olika, allt från vecka 16 till vecka 20.
    Härligt att du mår bättre nu!

• sugarrush

Melika, använd halsbandet redan nu om du vill. Vem vet, kanske hör den.. i vilket fall så är det ju ett jättesnyggt halsband! Jag fick ett bola-halsband av sambon som jag började använda lite förra veckan men jag tror min kedja är lite för kort, kulan når inte ner ända på bebismagen, och då borde väl inte bebisen höra något av den, även om den nu skulle kunna höra ljud?
    Jaja, jag behåller den kedjan jag har, den är så fin, om nu bebisen stannar kvar så borde den väl vara i samma höjd som bolan om sisådär 8-10 veckor, och då är det ju minst 10-11 veckor kvar av graviditeten. 

Tips på bra böcker: Jag tycker boken "från A till Bebis" är jättebra! Den är skriven på ett väldigt roligt sätt, och man kan läsa den från pärm till pärm för att den är så underhållande! Finns i billig pocketversion också, ett plus!
    Annars har jag mammapraktikan, den är faktaspäckad och rba på så sätt, men lite småtråkig att läsa. Jag använder den mest osm uppslagsbok, där står det mesta.

Leaeva, härligt att du börjar känna dig gravid! För det ÄR du ju! Hoppas nu att det funkar och att bebisen stannar kvar lääänge!

Jag börjar bli nervös för RUL på måndag. ...Tänk om något är fel på bebisen! Isåfall dör jag....
    Men om man känner mer och mer sparkar/rörelser inifrån magen för varje vecka, borde inte det visa på att bebisen faktiskt växer och blir större och starkare? Jag hoppas det.

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Vad spännande Prommis!

Inatt väckte bebisen mig flera gånger med sina rörelser där inifrån. Mysigt!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma