Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2011-03-05 17:16:51 följande:
    Sötfilur: vilken superfin mage på bilden! Alldeles perfekt, rund och härlig!

Är det verkligen ingen som varit med om det jag frågade om på förra sidan....? Förvånad
    Nää men det rinner till då och då när jag går, kliver på bussen, lagar mat, kliver upp ur soffan vad som. Jag tror inte det är urin utan flytningar ohch et varade jag också.

och jag undrar fortfarande över vad symtom på för låg dos av Levaxin kan ge för symtom?
    Gravid v.6+6 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-05 17:24:25 följande:
    Sugarrush: Det har precis börjat... Musklerna blir ju lite förslappade så på slutet kan det rinna till. Jag har fortfarande svårt att hålla "tätt" när jag är kissnödig och nyser... Ingen trevlig känsla, men då har jag ändå fått klart för mig att mina knipmuskler är bra. Eller ja, så bra de kunde vara efter förlossningen (det här var i december)...

Telge: Nån pilatesboll hanns inte med. Var bara att trycka på när vi väl fick ett rum... :) Blev inte ens inskriven förrän Wilda var hos oss!
    Oj då det gick undan. Blev totalbeskiven att jag inte fick nåt partogram du vet hur man öppnar sig, det hanns inte med. Öppen 3 vm när jag kom in 11.15 öppen 5 cm runt 12.16 och sedan öppen 10 kl ...ja du vet inte men hon är född 13.59 och jag krystade i 21 minuter och det gjorde jag bara med miitt ex närvarande i rummet BM kom in 5 i 2 och sa att nu får jag önska er lycka till för nu ska jag hem men en BM kommer snart. Mitt ex sa att jag tror min tjej föder nu så ni får raska på med den där BM nu. Neeej då det är lååångt kvar, kust då så hade jag världens krystvärk åså BM kollade på mig och sa Krystar du XX  inget svar . ja jag ska nog ta ocj undersöka dig ändå för säekerhetsskull innan jag går av. Oj herre då det är dags ficlk slänga sig yr genom dörren och kalla på förstärkning palla upp mii sängen och hålla emot bebisen som ville ut och jag vrålade sta handen för helvete och så tog jag i sista gången och dottern flög ut och ett hav av fotervatten kom rakt i bm famn ha ha.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-05 18:07:30 följande:
    Sugar: Jag läcker som ett såll emellanåt. Har trott jag är ensam om det så här tidigt. Jag skulle aldrig vara utan trosskydd nu

Är ju väldigt olika hur länge man krystar mina barn har varit ute på kanske 2-5 krystvärkar. Medan endel får hålla på flera timmar.
    första barnet hade jag krystvärkar i 4 timmar, de tog längst tid, öppnade mig från noll-10 cm på 1 tim och 50 min.
    Längtan efter liten skrev 2011-03-05 19:32:10 följande:
    telgebo: hur gick det för dig på ditt vul? har inte varit inne sen des...
    ja du för liten så ska på återbesök om 1,5 vecka.
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-05 20:58:25 följande:
    haha jag sa redan på bb "det här ska vi göra igen".. min man såg ut att tycka att jag var dum i huvudet. haha. samtidigt som jag så gärna vill ha en nu nu nu, så får jag panik för det kan i såna fall vara mitt sista barn. Vi har sagt att max tre för då får man plats i en femsitsig bil... och såhär med närmare eftertanke så gillade jag att vara gravid.. Men vi får se när det tar sig!

Tror även att mina förlossningsupplevelser gjorde att jag kan tänka mig en snabbt för allt gick ju så fort och var inte så farligt. sen att jag förlorade massor av blod är något jag blev ledsen över eftersom jag "missade" det där mysiga när bebisen kommer upp på magen och letar sig upp till bröstet... kanske är lite därför jag också vill ha en snabbt, för att jag känner mig snuvad på upplevelsen... det jag däremot inte ser fram emot är svedan när man kissar efteråt. haha.
    Känner igen det där. När jag väntade första sa jag till mitt ex att du om jag börjar tjata om nr 2 bara några veckor efter förlossningen så kan väl di påminna mig om hur jobbigt det är att vara höggravid och dessutom vill jag aldrig mer vara höggravid under sommaren och under förlossningen skrej hag aldrig mer jag föder barn, om det blir fler barn ska jag ha snitt.

Uppe på BB när det var ca 3-4 timmar efter jag hade fött så sa jag att jag ville ha en till för det var ju inte alls så farligt och ont att föda gjorde det ju inte,,,hade total förtrångt smärtan
  • telgebo

Ingen som vet svaret på min fråga som jag ställde imorse?

• telgebo

Jag minns innan jag fick reda på att jag hade hypothyreos hade strulig mens, frusen, trött , torr hy och hår och mådde skit och nu undrar jag om denna frusenhet och trötthet har med fel dos Levaxin jag har eller om det är bra. Jag undrar vad symtomen kan vara om man har fel dos av Levaxin och vad som kan hända då?

• telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-05 22:58:28 följande:
    Sök på google eftersom ingen verkar veta! :)
    vet inte riktigt vad jag ska söka på för att få upp det jag vill veta för det står typ bara symtom på hyoothyreos hos icke gravida liksom. Ska jag söka låg dos levaxin+graviditet+symtom då eller?
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-06 06:13:19 följande:

Telge: Nu har jag inga problem alls med några värden men jag har varit sjukt frusen i början av min graviditet så det kan ju också vara helt normalt. Nu är jag inte lika frusen längre snarare tvärtom

Söndag idag! Igår hade vi storm här och då vill man inte gärna gå ut så mycket men idag hoppas jag det blåser mer. Jag skulle vilja åka madrass ute men jag lär väl bara palla med 1 åk eller nåt sedan lär det väl kännas i magen antar jag. Nu längtar jag till UL som är på tisdag.

Kom fram till att ibland är det ju inte så kul me FL läste igår i en tråd här på familjeliv och då var det 2 st som skrivit att hjärtat på deras bebis slutat slå dagen för RUL. Kändes ju verkligen smart att läsa det.......

Jo precis det är ju det som är så svårt att veta om det har med graviditet att göra eller hypothyreos. Minns iaf innan jag fick diganosen att jag ofta frös så mycket trots att det var varmt ute och så.
    jag frös när ibörjan när jag väntade dom andra också så jag försöker väl tänka att det ´har med graviditeten att göra, men jag ska ringa och höra om provsvaren på onsdag, då är det 1 vecka sedan dom togs.

Blev dock förvånad över vad BM sa till mig, hon sa att är värdena bra nu så behövbs inga mer mer hypothyreosprover tas under graviditeten. Låter ju riktigt konstigt för jag tog en massa blodprover för det under alla mina tidigare graviditeter.

Låter inget vidare med storm Prommis, men inte vill du väl ha mer storm idag som du skrev?

Här har vi isgata inget vidare, är livrädd att halka så jag håller mig helst inne.
    Gravid v.7+0 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-06 07:25:45 följande:
    Det finns en tråd för gravida med hypothyreos har jag sett, frågat där?
    Åhhh finns det? Har du en länk dit?
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-06 07:33:50 följande:
    Godmorgon!
    En eloge till dig Sofy som låg stilla igår! Jag är imponerad.

Själv väcktes jag av pojkvännen som pussade mig och sade "12 veckor idag! 12 veckor idag! 12 veckor idag!"
    11+0 idag alltså! Tiden går fort!
    Gud vilket underbart sätt att vakna på och grattis till vecka 11+0 och tolfte veckan.

Själv  är jag nu i v.7+0, åttonde veckan 
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma