-
Mjo, de har gått ok nu sen igår.. men ingen förbättring alls än, mår verkligen som ett ruttet äpple!Längtan efter liten skrev 2010-11-16 16:25:42 följande:men du får inte i dig medicinerna alls eller? eller klarade du av det igår utan att behöva spy? -
Äsch, ingen idé o tycka synd om mig! ;) Alla har ju olika graviditeter o ja lyckades få en som inte är så lätt.. haha! Är dock inte förvånad ;D Men de som e bra är ju att jag inte haft ork o vara orolig sen illamåendet drog igång i början.. haha! Har nog me o försöka överleva dagarna :DLängtan efter liten skrev 2010-11-16 16:34:40 följande:usch, jag lider verkligen med dig. jag kan säga att jag INTE är avundsjuk. får nästan dligt samvete när man haft en drömgraviditet med båda barnen. det enda ndenna är att jag varit lite orolig... men aldrig mått dåligt.
jag önskar för din skull att det snart kommer vända för dig så du kan få njuta lite...
Tack för omtanken vännen.. får se om ja ringer läkarn imorn om de inte är bättre då!
(Vilden i magen buffar för fullt nu iallafall.. mys!!!) -
Mallanis;
Söta du!! :) Men äsch, sålänge jag står på benen så äre ingen fara me mig! ;) Envis som en oxe är jag så inget får mig o bli nere, dock kan ja som ja sagt innan ba känna att "Snääälla låt mig bara må bra en dag" men nä, den lille rackarn tycker inte som mig därinne så jag står ut! ;D Dock vore lite mer energi gött, men ska till dietisten på möte på torsdag så får se hur vi löser det då! :D Nu tar de mig ungefär.. mellan 4-6 timmar o få i mig lite mat, igår började jag äta 20.30 o va "klar" 02.30.. så snabbt går de inte för då kommer de upp! Och mycke är de inte heller, men jaja ;)
Vilken vecka är du i nu? Jag har inte riktigt tagit de till mig än heller, nog pga att ja mår som en kratta hela tiden, men nu buffar han ju inifrån så då kommer jag på det ;) -
Jag har provat ALLT! Lergigan, lergigan comp, primperan, torecan.. jag hade tyvärr ingen effekt med någon av dom, men de brukar fungera för dom flesta och ja, isåfall är dom bättre än postafen! :)annaj84 skrev 2010-11-17 09:52:32 följande:Hej tjejer! läser varje dag men är dålig på att skriva.
Jag tänker på er som går igenom tuffa perioder nu och hoppas att det snart vänder för er.
Har en fråga till er som mått illa. Har nu mått fruktansvärt illa i 3 dagar och haft fruktansvärt ont i hela ryggen (vet det är en piss i nilen för er som mått dåligt nu bra länge :) ) men jag undrar om ni tycker att lergigan funkar bättre än postafen? POstafen verkar inte alls fungera för mig.
Jobbade igår vilket inte alls gick bra (jobbar som sjuksköterska på en ganska tung avdelning). Det kanske är en vanesak också och man lär sig att leva med det, men som det känns nu blir det svårt att jobba om jag mår sådär. Funderar på att sjukskriva mig i resten av veckan för att se hur kroppen reagerar. -
Mallanis;
Min första dipp när symptomen "avtog" var i v 9+2 eller någe sånt, eller ja då slutade brösten ömma, men de kom tillbaks nån dag senare o sen har de varierat massor. Ibland har ja fortfarande sjukt ömma bröst, o ibland ingenting alls. Förstår öron men de är heeelt normalt! :) Kram!!
Smålands;
WELCOME BACK!!! :D Åh vad härligt att de känns lite bättre nu! Och finfina värden hade du! Förstår att det varit tungt men sen kanske du sitter där precis som Hakuna (i er tråd) och väntar nu när hon är fullgången, haha.. vilket öde egentligen! :D Kul o se dig!
-
Haha jaaavet! Vill byta tillbaka men måste vänta 3 månader, blä! :( Jaa jag såg tråden o läste, o så såg ja dig där också! ;) Jo de måste va pest, först sängliggandes o sen får man gå över, haha nej usch! :DSmålands jänta i storstaden skrev 2010-11-17 13:49:06 följande:Miraclee/sofy känns sååå konstigt att inte skriva sofy!! Så du är inne och läser blinkaas tråd oxå? Ja hakuna verkar inte ha det lätt nu när man varit så rädd för att något ska hända sååå länge! Men fyy för att gå såhär och sen bli igångsatt vid 42!
Hur mår du idag?
Jag mår inge bra alls. Lunginflammation, ingen aptit, kroppen är heelt slut. Men lillen buffar omkring så de är gött! :) Ska till dietisten i Älvsjö imorn på Reagera kliniken, så ska få mer näringsdrycker o snacka lite då, hoppas vi kommer på nån lösning.. v 18 nu iallafall :) -
Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-17 14:06:37 följande:Åhhh va jobbigt! Tänker inte säga stackars dig för du är inte sån som tycker man ska tycka synd om dig! Men du kommer nog bli en stark och underbar mamma! Allt du går igenom och din inställning är beundransvärd!
Hoppas ni finner någon lösning så att du får i dig näring så att bebis växer sig stor och stark! Kan ju hoppas att det mildras ju längre du kommer i graviditeten även om det inte kommer försvinna helt.
Snart dax för RUL för dig?Haha precis! ;) Va go du e som uppmärksammat det! Jag tycker bara att de inte spelar nån roll om nån tycker synd om mig, eller inte.. för ja blir varken bättre eller sämre av det ;) Förståelse räcker gott o väl :)
Åh, tack
Va gullig du är! Jag hoppas det!
Jaa, lite näring o extra energi vore faktist inte fel alls! ;) Skulle inte direkt klaga.. så jag hoppas att vi hittar nån bra lösning!
RUL den 26e, nästa fredag kl 14!
Sen är de en person som är intresserad av vår lägenhet o vill byta, till en i Älvsjö.. Långbrodalsvägen! JAG HOPPAS men jag hoppar inte högt förrän de går igenom, om det gör de.. -
Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-17 14:17:14 följande:Men åhh då kommer du flytta nära mig!! Bor i långbroparken så det kommer bli massor med mamma/bebis träffar!
långbrodalsvägen är ju bara 5 min här ifrån, den är iof lång men inte för lång än att man kan gå! håller tummarna för dig där!Jaaa, de är precis där vid den lilla Vi-butiken trorjag, om du vet? Ligger en sushi restaurang där precis över gatan, nånstans där äre :) Hoppas verkligen! Jag vill så gärna! Hon ska komma o kolla en gång till i slutet av veckan eller nästa, så får vi se. Hoppas!!
Haha jaa precis, min man tror fortfarande (och hoppas..) på att de är en tjej! Men han har FEEEEL säger jag, men de e inget som går in i hans skalle! ;) Det blir i Liljeholmen.. kändes bättre där! Inte lika mycke stress..
-
Jaa, som jag förstår det av kartan så är det så, vi har inte varit där än o kollat men ska dit när hon varit här igen! :) Äsch, promenader är ju bra så då kan vi ses ändå ;DSmålands jänta i storstaden skrev 2010-11-17 14:32:34 följande:Okej, är det precis i början utav den? Då är det liite längre kanske 20 min från mig, är det ut mot älsjövägen lägenheten ligger då?
Har svårt att tro att det är en tös på bilden du visade för oss här i tråden, kanske han tror på det efter RUL?
Haha ja jag också, visade en bild på en tjej me tre streck, då försöker han få de till att de va de på vår också, men njee.. han säger väl bara så för o jävlas me mig för jag blir så irriterad o tycker han e dum i huvvet haha! -
Hahaha, jaa bra fråga ;) Speciellt min.. lite av vår grej är att jävlas me varann, dygnet runt ;D Men de är kul, mycke skratt hemma hos oss!Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-17 14:56:27 följande:Haha vad har man annars sambon till än att jävlas med en!
Keep me updated med hur det går med lägenheten! Spännande ju!
Absolut, det ska jag göra! Tycker också det, haha! Det är en 2a också, lika stor som den vi har nu, me balkong o badkar o allt, 300 kr dyrare men de är ju ingenting, o så har den två klädkammare (vi har en) och då kan man ju göra om ena till bebisen senare, så de vore perfa! Då behöver ja ingen 3a ;D
Förresten, svärmor va här nyss och hon vill köpa barnvagn till oss, vi ska åka o kolla imorn! ÅH! :D Och så vill hon köpa spjälsäng OCKSÅ.. gulle!