Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Happi;

Usch! :( De va ju inge kul alls! Men skitbra att du får kontakt me specen nu, dom är fantastiska!! :) Och förhoppningsvis är de bara gravrelaterat, så försvinner de sin kos när Sofia tittar ut! *håller tummen* Nu kommer du ju få TUL o sånt också för o ha koll på henne! Inget ont som inte för något gott me sig! KRAAAAM!!! Hjärta

Ego;

Jahapp.. BM besök idag då kl 11.. puh! Får se vad SF måttet ligger på idag, :)

Är de förresten någon som vet om man kan hitta spjälsängsskydd med döskallar eller stjärnor på nånstans?!? Nätbutik eller vanlig, alla tips är välkomna! Även påslakanset med sånt?
  • needtobreathe

Haha sådär då :) De gick kanon hos BM som vanligt..

Vecka 26 (25+)

Blodtryck; 105/65
    Vikt; Oförändrad
    P-glucos; 5,2
    Hjärtslag; 150
    SF mått; 25,5 (fortfarande mot övre kurvan)

Då har vi konstaterat det då, stoor livmoder - liten mage! ;) Så grabben växer på finfint!

• needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-11 14:10:53 följande:
    En pojke på 4130g hihi
    Jag hade oxå STOR livmoder och liten mage men en STOOOOR bebis
    HAHAHA va! Äre din nya gissning nu? ;) Ne som sagt, 3400 nånting ;D Men ja, magen o han växer ju som de ska tydligen..
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-01-11 15:05:03 följande:
    Samma mått som jag hade i samma vecka! Tungan ute

Vet inte om jag fått svar redan och missat det, men jag frågade igår vad som gjordes på förlossningen igår?
    Haha ere så? Ah över medelkurvan ;)

Frågade du de igår? Missade de.. sorry! Skummade bara igenom som snabbast.. Skäms

Ne de vanliga, oooont i magen, SD, minskade rörelser.. UL visade på mycke fostervatten, eller ja.. inte FÖR mycket, men MYCKET.. så hans sparkar "når inte upp" till magen just nu haha.. några enstaka bara.. ;) Ingen koll av tappen dock.... men ska ju träffa läkare på tis igen så dom kollar väl då, fortsatt vila ordinerad..
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-01-11 18:19:21 följande:
    =)

Okej, skönt att allt såg bra ut iaf! Du som har lite fostervatten i överskott, kan väl donera lite till mig då, som har lite underskott. Tungan uteSkrattande
    Hahaha jaa.. absolut! Hur mycke vill du ha? :p Kan bli kul på TUL sen.. dom säger att han e stor.. men vi får la se ;)
  • needtobreathe
    Muffe80 skrev 2011-01-11 18:41:59 följande:
    Nu är jag också tillbaka från BM, så här såg det ut:

V 24

Blodvärde: 128
    Socker: 4.3
    Blodtryck: 128/67
    Bebis hjärtslag: 146 slag
    SF-mått: ca 22-23

OK tror jag... dock är jag visst rg negativ och oroar mig lite för det... men men...

Härligt! :) Jag är också negativ, A rhD neg. Men bebis är också de så behöver inga sprutor. Har du fått reda på va din är?
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-01-11 18:50:43 följande:
    Måste jag precisera det? "en skvätt" känns lagom. Flört

Mitt TUL i v 26+4 visade +10%. Nytt TUL om en vecka (30+6), får se vad det visar... När ska du göra TUL?
    Haha, en skvätt.. jag fixar ;)

17 februari blir de TUL.. så får vi se va de visar! Spännande! :D
  • needtobreathe
    Odd;

Kram till dig!! Det är inte lång tid kvar nu, även om de känns som en evighet med ont överallt. Men kanske du inte ens behöver gå sålänge? Och om så klarar du det också!

Skickar över massa styrkekramar! {#emotions_dlg.flower}
  • needtobreathe
    Muffe80 skrev 2011-01-11 18:56:56 följande:
    Jag var nog också A Rhd neg...
    men vet inte vad bebis har och det verkade inte om de skulle kolla det?
    Hur kollar man det?
    Dom kollade de genom mitt blod som dom tog på inskrivningen, fick veta de i v 15 :) Annars kollar dom när h*n föds, om inte innan då. Och de "värsta" som kan hända är att du får en spruta efter förlossningen!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma