Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

mallanis skrev 2011-02-18 12:02:58 följande:
    libero de är miljömärka med svanen ;) (har ingen som helst aning om de är bra har aldrig köpt ett paket blöjor i  hela mitt liv) men miljömärkning  kan jag ;)

Tror du får ett startpaket från libero eller var det pampers? Om du går in på deras sida!
    På vissa sjukhus får man en startbox från libero.

http://www.babybox.se/ men i detta startpaket som man kan hämta på babyland eller liknande är det pampers med. Hämta ut det och testa dig fram. :)

Kan även rekommendera denna sida. Anmäl dig här och få ett bra gratispaket. http://www.alltforforaldrar.se/gravidpaketet

Sen finns det även på fb, om du söker upp mam där och lägger till dem så kan man få en gratis mam-napp. Ines gillar dem jättemycket.
  • rontgensyrran
    mallanis skrev 2011-02-18 12:07:53 följande:
    ah är det så generellt  sett eller har du bara haft otur Röntgen?  Hur går det med Ines mage/kolik ?
    Vet fakttiskt inte. Men har hört om många som blivit sjuka efter.
  • rontgensyrran
    rontgensyrran skrev 2011-02-18 12:11:56 följande:
    Vet fakttiskt inte. Men har hört om många som blivit sjuka efter.
    Inatt har det blivit bättre....peppar peppar och nu sitter hon hos mig och fiser en hel massa hela tiden utan att skrika. Så jag hoppas det är på bättringsvägen nu. Men det har helt klart vart en jobbig tid.
  • rontgensyrran
    Längtan efter liten skrev 2011-02-20 09:47:35 följande:
    blir man sydd UTAN bedövning? ooooh shit! Då hoppas jag att jag slipper bli sydd denna gången också..
    Jag fick bedövning men läkaren höll på så länge att att den slutade funka. Men jag tyckte inte det var så farligt ändå och han hade inte mycket kvar, så jag sket i att ta ny bedövning. Men det är inget val barnmorksan ska ta utan en själv! Min förlossning var ju tyvärr sååå mycket värre, hade kunnat bli sydd i timmar utan bedövning hellre än gå igenom samma förlossning igen. Hoppas det är som de flesta säger att det blir bättre andra gången man föder. Är så avundsjuk på de som klämmer ut de små på bara några timmar. Det är tur att man glömmer så snabbt hur det var.
  • rontgensyrran
    MCT79 skrev 2011-02-20 10:42:02 följande:
    Röntgensyrran skrev:
    "Det gör det absolut säkert! Mitt illamående kom och gick. Brösten var lite ömma i början sen försvann det och har inte ömmat mer förrens mjölken rann till, fast då var de inte ömma utan mer svinont...hahahaha..men mina bröst har ju inte vuxit vare sig under graviditeten eller amningen, så kanske därför de inte var ömma :(

Jag hade mest molvärk som jag hela tiden trodde var ett begynnande missfall, ska det verkligen göra så här ont om det är normalt? och så tänkte jag, sen när jag fick en stor flytning för första gången så tänkte jag direkt, det var detta jag visste nu är det säkert massa blod i trosan. Men icke :) Sen när molvärken försvann och alla andra symptom så tänkte man istället att nu är det ett nytt MA. Men det var bara spökveckor och alla symtom kom tillbaka med fullkraft igen. Och jämte mig ligger Ines Hjärta

Snart vågar du förhoppningsvis tro på denna graviditeten och njuta av att du faktiskt är gravid! Ska du göra KUB test?"

Flyttar det hit röntgensyrran! Det andra kanske är lite fel forum, tyckte själv det var lite jobbigt när jag själv väntade på plusset...

Ja vi hade hälsosamtal i grupp i fredags och vi kommer göra KUB.. Jag är 32 och vi har haft flera mf så det är väl mest därför....
    Jag tyckte faktiskt KUB testet var det bästa ultraljudet av dem alla! Bebisen var lagom storlek så man såg allt så himla bra och överskådligt. Sen är det ju första gången man tittar på alla bebisens organ ingående. Så spännande sen att man äntligen får se sitt lilla "hjärta" igen och om det är bra så kopplar man av ännu mer och glädjer sig åt graviditeten. Och gör allt illamående och annat som i gravidteten man mår dåligt av, värt det!
  • rontgensyrran
    Marlyn skrev 2011-02-20 10:42:28 följande:

Prommis: Jag blev sydd med bedövning men jag fick ändå ha lustgas och trots det så gjorde det mer ont än förlossningen.

Även om min förlossning "bara" varade i 8 timmar från första känningen i ryggslutet till bebis på magen så var det de värsta jag varit med om. Så bara för att förlossningen är kortare betyder det inte att smärtan är mindre.
    BM fick öppna mig den sista cm, det gjorde ju ganska ont så hon fick en fot i sidan och flög genom rummet in i väggen.... jag sa ju faktiskt till henne att sluta =)

Telgebo: Som dom andra redan sagt... skit i ditt barns dna, det är oviktigt. Barnet mår bäst av att du mår bra. Ibland blir man testad på olika sätt mentalt... detta är ett av dina stora test. Andas djupt och njut.
    Tarmarna är inte som dom brukar vara så dom kan bete sig hur som helst, inget att bry sig om.

Jag tog förresten ett nytt billighetstest i morse... jag tycker det är lika starkt/svagt som i torsdags:

Nu är det bara 2 dygn kvar tills jag får se vad som pågår i kroppen... förväntansfullt nervös.

Jag menade absolut inte att smärtan gör mindre ont för att förlossningen är kortare. Men jag har ju hellre ont i 4 h än 15 timmar som i mitt fall. Det är ju ganska självklart. Man vill ju ha en så kort förlossning som möjligt utan att spricka för mycket. Tyvärr blev min både lång och sprack rejält, troligtvis pga av sugklockan. Barnmorskan kunde ju inte sy mig utan det fick läkaren göra. Men det är bra att vi alla är olika, det är ju just det som får mig att hoppas att min nästa förlossning ska vara enklare. Att en del inte tyckte att deras förlossning var så farlig.
  • rontgensyrran

WOW, Färnevik!!! Så fint! Jag hade vart överlycklig om jag hade fått ett sånt fint album, med så mycket ifyllt! Önskar att jag hade haft orken, samt pyssligheten att sitta med det och få det så bra som du!

• rontgensyrran
    Marlyn skrev 2011-02-21 09:50:52 följande:
    Där jag bor är det BM som gör det, iaf förra gången jag var gravid. Så det är nog olika. Vi har ju inget VUL eller läkare här heller.
    Jag måste åka iväg för att få mitt VUL.
    Jag hoppas att jag har roliga saker att berätta om imorgon...
    håller tummarna för dig att det ska gå bra.
  • rontgensyrran
    telgebo skrev 2011-02-22 12:21:58 följande:
    Jag skrev före kl 09 att jag bokat tid det svarar ni inte på, men däremot detta att jag känner mig besviken på utebliven respoins det har ni tid att svara på, konstigt.

Okej ni behööver bara garatta andra som bokat tid och hålla tummar för dom, skit i mig jag har så mycket stlöd runtomking mig, pappan vill att jag gör abort alltså noll stöd och andra vet inget så jag harju ingen man som många andra har här . Ursäkat mig dp att jag kanske vill tala om när jag är glad för något. Dka inte göra om misstaget.
    Det är ju så i perioder i trådarna. Jag skrev ex i våran andra tråd ( barn-tråden). Att jag var jätteglad för att Ines sovit en hel natt och var överlycklig över det! Men jag fick ingen kommentar på det. Men däremot så fick jag andra kommentarer om en bild på Ines som jag har lagt in innan. Så ibland läser man mycket och svarar bara på vissa delar och ibland så svarar man inte alls på det man läser. Jag tar inte illa vid mig om folk inte svarar på allt jag skriver. Och det borde inte du heller göra. Såklart kommer vi också hålla tummarna för dig den dagen du ska på VUL.
  • rontgensyrran
    needtobreathe skrev 2011-02-22 12:36:24 följande:
    BM besök v 32;

Blodtryck; 105/60
    Hjärtljud; 135
    SF mått; 30 (följer medelkurvan fortfarande)

Hm ja de va nog de trorja..

Så stressad i skallen så kommer inte ihåg mer just nu hah! ;) Återkommer senare!
    Soffan: du vet att du inte kommer att gå tiden ut va?! Jag tror din pojk kommer definitivt att komma ut tidigare! Hade du inte mensvärk nu med?  Det hade jag mycket i slutet innan min lilla prinsessa tittade ut i 37+6 :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma