MCT79 skrev 2011-02-20 10:42:02 följande:
Röntgensyrran skrev:
"Det gör det absolut säkert! Mitt illamående kom och gick. Brösten var lite ömma i början sen försvann det och har inte ömmat mer förrens mjölken rann till, fast då var de inte ömma utan mer svinont...hahahaha..men mina bröst har ju inte vuxit vare sig under graviditeten eller amningen, så kanske därför de inte var ömma :(
Jag hade mest molvärk som jag hela tiden trodde var ett begynnande missfall, ska det verkligen göra så här ont om det är normalt? och så tänkte jag, sen när jag fick en stor flytning för första gången så tänkte jag direkt, det var detta jag visste nu är det säkert massa blod i trosan. Men icke :) Sen när molvärken försvann och alla andra symptom så tänkte man istället att nu är det ett nytt MA. Men det var bara spökveckor och alla symtom kom tillbaka med fullkraft igen. Och jämte mig ligger Ines
Snart vågar du förhoppningsvis tro på denna graviditeten och njuta av att du faktiskt är gravid! Ska du göra KUB test?"
Flyttar det hit röntgensyrran! Det andra kanske är lite fel forum, tyckte själv det var lite jobbigt när jag själv väntade på plusset...
Ja vi hade hälsosamtal i grupp i fredags och vi kommer göra KUB.. Jag är 32 och vi har haft flera mf så det är väl mest därför....
Jag tyckte faktiskt KUB testet var det bästa ultraljudet av dem alla! Bebisen var lagom storlek så man såg allt så himla bra och överskådligt. Sen är det ju första gången man tittar på alla bebisens organ ingående. Så spännande sen att man äntligen får se sitt lilla "hjärta" igen och om det är bra så kopplar man av ännu mer och glädjer sig åt graviditeten. Och gör allt illamående och annat som i gravidteten man mår dåligt av, värt det!