Pancakes skrev 2011-03-02 13:12:06 följande:
Nu är jag tillbaka från lunchträning. Vilka vårkänslor man får ute :)
Angående förlossningsrädsla så känner jag nog lite som Sofy, har inte fattat än och vet inte vad man ska vänta sig eftersom man aldrig gjort det förut. Det löser sig liksom. Förlossningsfilmer vill jag i alla fall inte se för jag är inte så intresserad och är lite känslig för blod och sånt. Vill se sånt lika lite som jag vill höra om andras skräckhistorier. Alla är olika och ingen annan kan tala om hur det blir för någon annan.
Ja suck, viktuppgång är lite jobbigt.. Det ska man väl inte heller jämföra egentligen. Vissa går upp jättemycket men går ner det snabbt igen och vissa går upp lite men det stannar kvar. Verkar inte finnas nån logik egentligen, det blir som det blir.
Jag gick inte upp jättemycket. 12 kg slutade det när Wilda skulle ut, på bf hade jag gått upp 8 vilket jag tyckte var lagom... Men när hon hade kommit ut hade jag gått ner... 4 kg!!! Att de plockade ut typ 7 är en annan sak. Och sen dess har jag kämpat och kämpat och kämpat för att få bort mina kg, nu har jag 1,5 kg kvar. *suck*
Muffe skrev 2011-03-02 13:18:07 följande:
På Rul flyttade de mig 5 dagar framåt i tiden, vilket betyder att om jag får gå över den tid som är normal så tror jag att det är + 5 dagar. Är rätt säker på när jag hade ägglossning och litar mer på det faktiskt. Men det kanske man inte ska göra.
Är alltså rädd att jag får vänta för länge och då är mina 5 extradagar också där, det kanske inte bebis alls mår bra av!
Gå efter rul... Jag blev flyttad åt "fel" håll och jag höll på att bli tokig.. på 3d-ul fick W 21/9 som bf... Och på rul 30/9... enligt äl 28/9. Ska du gå enligt äl kommer du bli ännu mera nojjig än du redan är om du sitter på övertid... Wilda kom 101010, så ja jag gick över ganska länge men hon mår bra och har gjort hela tiden, vissa barn behöver lite längre tid inne i magen för att bli redo... Och Wilda var en av dem. Nästa graviditet kommer jag räkna med två veckors övertid och inte en som jag ställde in mig på!