-
Hello darligrontgensyrran skrev 2010-08-26 07:15:23 följande:Skit att man ska jobba när det är viktiga program på tv. Hann typ bara se sista kvarten :P Och så finns dem väl inte heller att se på kanal 5 play ???
. De finns att ladda ner från piratebay. Gick in på den engelska kanalens play sida men jag fick den inte att funka. Så ladda ner från pirate...vet dock inte om de är med svensktext. Men vem behöver det, vi tittar ju mest intresserade av bilderna
-
sugarrush och rontgensyrran: TACK för allt positivt! Betyder så mycket! Massor av
till er! På måndag är det min gamla gyn läkare på sjukhuset som ska göra VUL:t. Haha, hon är väl stentrtt på mig vid det här laget och egentligt borde jag väl tycka det är lite pinsamt att komma och störa dom i sitt viktiga gynarbete. Med största sannolikhet kommer hon att muntra något i stil med..."detta är ingen biograf typ, här botar vi sjukdomar" men just nu skiter jag i det.
lallan: Suck ja det var jobbigt att se den ena tvillingen. Men det verkade ju som det gick riktigt bra för honom. Det var ju ett lesbiskt par om jag fattade det hela rätt så det var nog en IVF (kom in lite sent i programmet). Antar att dom hade satt in 3 befruktade ägg. Vet du? Eller var det spontant (typ inseminering). Vansinne att stoppa in 3 ägg och mamman var ju inte så ung heller. Nä gårdagens program kändes inte kul att se. Fick inte med om de pratade om barnen fick några bestående handikapp. Din lilla flickan såg ju väldigt dålig ut...*ryser* -
Vad skönt att oron blivit mindre....ser framemot detLallan skrev 2010-08-26 22:06:54 följande:Jag kände lättnad först efter att jag sett att både levde efter den veckan. Oron har blivit mycket mindre men den är inte borta helt. Oroade mig senast idag över att jag bara kännt rörelser på ena sidan flera dar men så kom det nu kväll så då blir jag lite lugnare igen. Det mesta släppte dock efter rul som såg bra ut.
Fick föda fram det då det var för stort för skrapning. Hela den graviditeten var en berg och dalbana då jag felaktigt fick konstáterat mf tidigt och fick cytotek men allt såg bra ut efter det och enligt läkarna så borde det inte ha påvekat så långt efter.
. Ja det är klart att man blir orolig när rörelserna stoppar. Kommer nog bli helt nojig av det. Har ju läst om de som dricker kallt vatten och sätter mobiltelefonen på ringning precis vid magen
. Men nu kan du slappna av lite när rörelsen kom ikväll. Ok men då ska jag invänta RUL:t
Ok då har vi en gemensam upplevelse..att föda fram ett dött foster. Om inte det tar på psyket då vet jag inte vad som gör. Något mer onaturligt finns ju inte. Bedrövligt att sjukvården strulade till det för dig. Sjukvården ska ju finnas där för att man ska känna sig trygg men de kan också få en att känna sig helt utelämnad och väldigt otrygg. Hade en jobbig förlossning med 03:an och vågar därmed inte rikigt lita på sjukvården igen. Kommer därför ha med en doula på denna förlossningen. KRAM! -
Jag håller ALLT jag har, men det ska MYCKET till för att det ska hända den välinpackade bebisen något. Läste någonstans att det ska till en våldsam bil krasch för att det ska hända bebisen något. Men vad skönt att du ändå ska få stilla din oro. *tycker synd om dig-vilken otur*kajsalisa skrev 2010-08-27 12:03:20 följande:På väg till bm. Har panik. Ramlade igår och tycker inte jag kan känna bebisen. Har ingen bra känsla alls. Snälla, håll tummarna för mig och liten därinne... -
kajsa...skriv så fort du får besked.
-
Lallan: jag drömmar de mesta sjuka drömmar...men inte just att fostret dött (ta i trä). Problemet är att jag inte känner igen mig själv från tidigare graviditeter. Då har jag alltid varit så glad , gått och små drömt om bebisen,pratat, planerat osv. Ja gått på rosa moln. Den känslan vill inte infinna sig nu. Jag hoppas hoppas den kommer nu snart efter KUB och RUL. -
färnevik:
Har suttit och funderat på lösningar.
Förslag 1: Byta region. Du skriver helt enkelt in dig på ny MVC. De kan inte se dina tidigare MVC journaler och du får en ny överläkare.
Förslag 2: Du har rätt till en second opinion. Så är det i våran region (Västra götaland) och jag misstänker att det är så även i er. Konfrontera BM och ÖL med det.
Förslag 3. Du kontaktar patientnämden och berättar ditt problem. De stöttar dig i kontakten med sjukvården och ställer sig på patientens sida.
Förslag 4: Det som andra sagt. Sök privat.
Förslag 5: Åk in akut!
Mitt förslag är nog ändå att du ska kontakta din BM. Tala om för henne vilka psykologiska följer detta kan få för dig. Sen säger du att i så fall måste du ha en psykolog kontakt) för detta kommer du inte klara. BM måste prata med ÖL i detta läge och de kan se det orimliga i beslutet. Det finns ingen psykolog som inte stödjer att mamman ska få göra ett extra VUL för att bli lugn. Att kroppen producerar stresshormoner är ju inte särskilt bra för fostret heller och det vet både BM, ÖL och psykolog. Så du ska bara stå på dig. Som sagt du har rätt till en second opinion av en annan ÖL. LYCKA tILL!
-
Tralalalalalalalalaaaaaaaaaaaa !!!!!!
kajsa vad skönt! Heja BM-gruppen. Service-minded, men det bästa är att allt är bra med dig och din klump. KRAM och nu kan det bli en lugn fredag. -
färnevik: vill förtydliga....du har alltså rätt till en second opinion av en annan ÖL. Människor är olika så det är ju en möjlighet. -
VA!?! Har du plussat? Grattis! Har du några kisspinnar som man kan få titta. Gud vad härligt! Äntligen!MCT79 skrev 2010-08-29 16:33:10 följande:Hej.. jag smyger in lite här.. jag HAR ju plussat... bara inte tagit in det än... jag "vet" ju att det kommer gå åt pipan... ja ni vet. ;)
Hugger i hö sida emellanåt... å det var där mitt X satt...