Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Pinklove; jag kunde vila och till och med sova lite i 2-3 timmar efter jag fått ryggbedövningen och sen är man som tur är rätt hög på adrenalin efter förlossningen. Men visst sov jag gott på natten sen, och det gjorde lyckligtvis Ted också...

• kajsalisa

Telgebo; lyckligtvis så mådde jag bra större delen av graviditeten, däremot hade jag väldigt dålig matlust upp till v 15 typ. Men... jag minns ett tillfälle när jag var i v 7-8 där någonstans och jag var med min man i Rom. Då slog illamåendet till som en blixt från klar himmel och jag höll på att kräkas där och då, mitt bland alla människor på Colosseum....

• kajsalisa

Wow va häftigt Sugar!! Så himla glad för din skull. Många, stora kramar!!

• kajsalisa

Äntligen är dom här, Charlie och Tilde. Välkommen till världen och grattis till duktiga mammorna Småland och Färnevik!!

• kajsalisa

Telgebo; du behöver ingen gel till Angelsoundet. Jag köpte också ett begagnat sånt och använde hudlotion istället och det gick hur bra som helst. Se bara till att du läser på om för- och nackdelar med ett sånt innan du använder det så att du vet vad du ger dig in på. Vissa hävdar att det är skadligt för fostret...

• kajsalisa

Jag tror att det kan vara svårt att höra nåt med ett Angelsound redan Telgebo, men jag är inte säker. Jag skaffade inte mitt förrän i v 14 eller nåt när jag var nojjig under spökveckorna. Googla på Angelsound så kan du säkert hitta massor av info.
    Angående hudlotion så duttande jag bara på en klutt så att det gled bra...

• kajsalisa

Du får inboxa mig så översätter jag åt dig Telgebo. Min man är engelsktalande plus att engelska är det officiella språket mitt jobb, så det ska vi nog kunna lösa...
    Nu ska mamman här passa på att sova medan lillen gör detsamma i spjälsängen bredvid.
    God natt alla rara tjejer!!

• kajsalisa

Min gissning på Charlie: 3850g och 52 cm.

• kajsalisa

Pinklove; jobbigt att det segar sig fram så. Förhoppningsvis betyder det att du är ordentligt öppen när du väl kommer in...

Mabaja; jag tror också på ängeln Gabriel. ;)

• kajsalisa

2barnsmamma; har varit inne och kollat på din blogg. Dina barn är verkligen superfina. Det gjorde du bra!! :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma