• Holmen

Ni som är lite "mullig"....när började era magar synas...??!

Hej!

Undrar...

Jag som är mullig...antar att det kanske inte syns lika fort som för de som är "slanka"....

När började det synas för er?

Jag är i vecka 11...å magen känns ju som hårdare, men självklart syns det ju inget ännu...Har ju som lite magge...men inte en gravid mage...ännu...Men så gärna vill man ju att det ska synas...

Undrar bara...behöver ju inte svara om ni inte vill...men jag längtar så ti dess att det syns att man är med bäba...
    Kram/E

• Svar på tråden Ni som är lite "mullig"....när började era magar synas...??!
  • Kotten2004

Jag vet inte om man kan kalla mig mullig, men min mage började verkligen att synas i v. 16. Då började allt på jobbet att fråga om det var som de trodde.

• Erik

I v. 18 cirka tror jag att jag kunde se en bebismage och inte bara fläskmagen. Men i v. 25 cirka exploderade magen!! Då var det ingen tvekan längre. Jag växte 6 cm i SF-mått på 4 veckor!! Du hinner nog gå omkring med bebismagen till nöd och lust! Själv är jag snart i v. 37 och väntar bara på att få slippa den och att bebis skall komma ut! =)

• Jossan

runt v 25 enl bilderna under min graviditet men jag kan fortfarande gömma magen i mina vanliga byxor om jag vill och jag är ändå i v 31

kram J

• krümmel

Jag vet inte vad du menar med mullig, men jag var inte jättesmal innan utan kallar det kvinnlig eller former. 178 cm lång och 73 kilo. Jag längtade så efter mage men den dök inte upp förrens v27 ungefär. Innan dess kunde man inte kalla det bebismage. Tyckte däremot jag hade bebismage runt v.14-16 men det var mest gaser

Ha det så bra // J

• Gretchen

Jag är väl lite mullig sådär, ca 10 kgs övervikt... Min mage blev dock rund fort, redan i v 13 hade jag kula. Nu är den mer som en basketboll. Rund som en boll verkligen även sedd framifrån. Bilringarna liksom försvann, precis som om fläsket fördelade om sig. Gick iofs ner några kg i början o har nu i vecka 18 gått up 1,5-2 kg bara så jag antar att lite av bilringarna kanske försvunnit o blivit näring åt bebisarna...

Bilder finns att beskåda i mitt krypin.

• Jossan

erik
    jag växte oxå 6 cm på 4 v ¨så konstigt sfmåttet alltså

kram J

• Mia o Simon

Jag är oxå lite mullig vanligtvis. Denna gången jag blev gravid så hade jag ökat 7 kg innan dess. Trevlig sommar förra året med grillning, snacks och något gott att dricka i princip hela tiden....Hade hoppats på att var någorlunda lagom när jag blev gravid men icke. Så jag vägde in mig hos bm på 75 kg. Förra gången jag blev gravid så vägde jag in mig på 62 kg....Nu i v 24 har jag ökat ca 4 kg och det är ju inte såfarligt.

Magen började synas runt v 15-16. Oxå olika, förra gången kom den inte förrän i v21-22. Man kände sig bara "pluffsig" innan...Men nu syns den ordentligt! Känner mig stor fastän jag kanske inte är det....mvh Mia

• Tessilago

Ja hihi! Man tycker det är roligt i början med magen, sen vill man helst slippa den. Jag saknar att kunna böja mig, ligga på mage osv. (Är i vecka 37) Men man känner sig fin när det syns sådär lagom, då känner man sig jättesöt och det kommer nog hända för dig snart, om sisådär 3veckor skulle jag tro... Medans jag går runt och ser ut som en flodhäst.

• Holmen

Jag är mullig...kan man säga...
    är endast 164 väger typ 80...ca. 15 kg övervikt...med andra ord.
    Men jag har ju dock gått ner 28 kg...sen förra året...

Längtar ti dess att det syns att jag är med barn...

Kram/E

• Ledsen

Runt v 15-16 började det synas på mig, är nu i v 25 och känner mig sådär lagom gravid, alla ser det, men jag känner mig ändå smidig i kroppen fortfarande ;)

• Gretchen

Stor eloge till dig Holmen!!! Förbaskat bra gjort att gå ner så mycket!!!!
    I'm impressed!!!!!

• Holmen

Tack Gretchen...

Det har då varit värt alla tårar...ångest å allt annat...är ganska nöjd med den kropp jag har nu...visst den hade kunna väga ytterligare 10 kg mindre än vad den gör nu...men tackvare för att jag gått ner i vikt, så lyckades man bli med barn...Å man når bättre med sig själv, å jag kan handla kläder, utan att måsta gå bland B&B-avd.

Vill att min mage ska synas nu....Längtar...
    men det, är väl som tessilago skrev...man vill ha den nu, men sen mär man får svårt att röra på sig osv...längtar man tibaks ti den magge man hade innan...
    men allt är ju för ngt gott...

Snart v. 12....längtar...
    Kramis/E

• Ejnie

Maken och jag kan se magen (v17) men ingen annan vilket jag är jättenöjd med eftersom vi tänker vara hemliga tills vi passerat UL i v20...

• Fia113

Jag hade ungefär 10 kg övervikt o vissa tyckte att det syntes i v18 men eftersom man e van att vara kraftig så först vecka 19 kunde jag riktigt stå för att det var min goding som putade ut. Oftas känner man ju själv men förstår om vissa kan tro att man har gått upp i vikt så man vill ju verkligen ha en "bulle" till mage :)

• Dina81

Med första barnet var jag mullig och då syndes magen inte förren vecka 16-17.
    Men nu med andra barnen och 15kg mindre så syndes magen redan i vecka 11-12 !

• Brodsmulan

Jag har gått 12½v och nog syns allt en mage här... visserligen inne på min 4 grav så kanske kan påverkas på så vis att man lättare blåser ut vad vet jag och jag har tyvärr en hel del last som jag bär för mycket. 170 och väger straxt över 100 men även om man räknar bort överflödet så har nog säkert bulan funnits i 2-3v. Så från 10 fulla kan jag nog säga.
    Men tror det kan vara skillnad också iom att jag haft 3 tidigare.

• Jenna82

Jag e rätt tunn i vanliga fall (nu me..) o fick mage väldigt tidigt. Har kort på min mage i v14-15 o d e en gravidmage. =) O nu i v20 syns d verkligen!

• aket

Hej, jag var lite mullig innan jag blev gravid (170 cm lång och 72 kg), min mage började synas lite redan i vecka 12. De som inte visste kunde se i vecka 17 att jag definitivt var gravid och inte bara hade ätit extra. Nu är jag i vecka 22 och magen börjar växa ordentligt, kul!! Men man hinner ju ha mage ett bra tag...

Trevlig kväll!

• Lolinondoda

Jag är i v 22 och min mage är lätt att dölja och syns bara lite grann utan kläder.

Magen känns hård och svullen, men det är inte någon som ´SETT att jag är gravid än. Bara de som vet tycker sig ana liiiiite liiite

• marisen

Är 160 cm lång och vägde in mig på 75 kg. Väger nu 82 kg och är i vecka 16. Jag är ett bra exempel på att man inte behöver vara smal för att det skall synas tidigt. På mig började det synas redan i vecka 9-10. Har haft mammakläder sedan vecka 8.

Svar på tråden Ni som är lite "mullig"....när började era magar synas...??!