Vad vill jag?
Hej
Jag är tillsammans med en man sedan 10år tillbaka. Vårt förhållande har varit lite gungigt till och från. Vi är nu gifta och har två små barn tillsammans. Mellan barnen var jag otrogen med en tjej men vi bestämde oss för att fortsätta och jobba på vårt förhållande. Vi har varit till familjerådgivningen i två omgångar men det känns som "ingenting händer" Jag ser mig själv som bisexuell men är inte öppen med det annat än till n ågra nära vänner och min man.
Jag har också mått dåligt under en längre tid, drabbades förmodligen av förlossningsdepression efter första barnet men äter nu antidepressiva och mår mycket bättre. Hur det nu är eller med tanke på allt som har varit så känner jag mig väldigt förvirrad!
Min man jobbar mycket borta och visar inga tecken på att ta ansvar för vårt förhållande. Jag vet inte vad jag ska göra!
Vi har gjort slut innan barnen men blev tillsammans igen. Jag känner mig periodvis väldigt kär i min man men orkar inte vara den som bär längre. Emellan så känns tanken på att bara vara med en man resten av mitt liv som skrämmande. Jag vet inte vad jag själv känner längre. Är jag kär? Är det min depression som gör att jag ser så negativt på allt? Vill jag hellre vara med en tjej? Stannar jag för barnen? Är jag rädd att vara ensammen? Älskar jag min man?
Hjälp jag tror jag blir tokig av alla grubblerier.