Inlägg från: Eisa |Visa alla inlägg
  • Eisa

Varför i helsike väljer man dresscode smoking??

Vad är dresscode smoking? Att man måste klä sig i aftonklänning?

• Eisa

Det är sjukt att kräva att ens gäster ska ha vissa kläder. Då struntar man ju egentligen i gästerna och i gemenskapen, man vill bara ha ett arrangemang som ser bra ut.

Jag skulle aldrig tvinga mina vänner att välja mellan aftonklänning eller stanna hemma.

Jag tror att man har en störning om man väljer dresscode smoking, på riktigt. En empatistörning.

• Eisa

Folk är så sjukt bortskämda. Nä det räcker inte att folk kommer på deras bröllop, de måste se ut på ett visst sätt också, annars duger det inte. Så elakt så jag kräks.

• Eisa
    Bedan skrev 2010-04-26 22:49:08 följande:
    Jag tycker att det är ohyfsat att INTE skriva ut klädkod. Då vet man ju inte vilken nivå man ska lägga sig på. Var på en sån fest i lördags och gästerna kom i allt från kostym till slappa vardagskläder. Det är inte roligt varken för de som känner att de klätt upp sig för mycket eller för de som känner sig nedklädda.Däremot kan man ju sätta klädkoden till kavaj (vilket betyder enfärgad kostym, mörk förutom möjligtvis på högsommaren då den kan vara ljus, inte kavaj till jeans eller andra avvikande brallor). De flesta människor har ju en kostym de kan ha eller en knälång klänning/fin knälång kjol och top och behöver således inte hyra detta för stora summor.
    Man kan väl bara skriva "ha ej jeans för det kan bli pinsamt för de som inte har det" eller liknande. Man måste inte vara så formell.
  • Eisa
    Bedan skrev 2010-04-26 22:57:14 följande:
    Det håller jag verkligen inte med om, men det beror kanske på att jag jobbat som festfixare och har anordnat baler o.s.v. där jag stoppat folk i dörren och de vackert fått gå hem och byta om ifall de inte har rätt kläder på sig.Det är väl jättesmidigt för gästerna att få veta exakt vad som förväntas av dem i klädväg. Varför skriva en hel uppsats när det finns klädkoder som förklarar alldeles utmärkt?
    Äsch, det är sjukt att kräva klädkoder. Det enda kärleksfulla är att skriva "kom som du är för vi gillar dig bäst så". Allt annat är mycket elakt.
Svar på tråden Varför i helsike väljer man dresscode smoking??