Inlägg från: danei |Visa alla inlägg
  • danei

Varför i helsike väljer man dresscode smoking??

Eisa skrev 2010-04-26 22:10:42 följande:
    Det är sjukt att kräva att ens gäster ska ha vissa kläder. Då struntar man ju egentligen i gästerna och i gemenskapen, man vill bara ha ett arrangemang som ser bra ut.Jag skulle aldrig tvinga mina vänner att välja mellan aftonklänning eller stanna hemma.Jag tror att man har en störning om man väljer dresscode smoking, på riktigt. En empatistörning.
    Varför måste man ha en störning? Man betalar ganska mycket för ett bröllop och har man då valt den dresscoden så är det väl för att man vill ha lite "finare" fest. Vissa kommer ju till bröllop iklädda jeans...

ring och fråga om du kan ha en finare klänning istället.
  • danei
    straw2008 skrev 2010-04-26 22:20:30 följande:
    Men vaddå "finare" alla som jag känner som ska gå komemr låna av någon kompis "a la studentbal 1994" kommer ju bara bli fånigt?? Framför allt så hatar jag att klä mig så jag känner mig ful och obekväm.
    Ja men de vill kanske ha det så, hade de skrivit kavaj så hade det kanske kommit folk med jeans och det vill man kanske inte ha.

men som sagt ring och fråga vissa skriver ju så för att folk ska klä upp sig och då inte nödvändigtvis ha smoking och balklänning. Är ju bara o ringa istället för o gnälla
  • danei
    Sarah84 skrev 2010-04-26 22:36:02 följande:
    Skriver man kavaj som klädkod, skall man inte komma klädd i jeans. De flesta bär då en kostym, eller en kavaj & byxa i olika färg. Men jeans ingår inte i den klädkoden.Vi hade kavaj som klädkod på vårt bröllop & ingen kom klädd i jeans som tur va =)Är man osäker är de bäst att läsa på vad de olika koderna "står" för, annars kan de lätt bli pinsamt =)
    ja jag vet. Men vi var på ett bröllop där det hade stått kavaj och flera stycken kom i jeans. Skit trist
  • danei
    jaghopparhögt skrev 2010-04-26 22:42:38 följande:
    Varför? Är du inte glad att folk ville komma för att fira ert bröllop?
    Vill man att folk ska komm ai jeans så kan man ju skriva val fri klädsel..annars så tycker jag nog att man kollar upp vad det betyder ifall man inte vet eller ringer och hör efter ifall det är ok att man har nåt fint men enklare på sig...lite fest klätt
Svar på tråden Varför i helsike väljer man dresscode smoking??