Inlägg från: Sarah84 |Visa alla inlägg
  • Sarah84

Varför i helsike väljer man dresscode smoking??

danei skrev 2010-04-26 22:25:39 följande:
    Ja men de vill kanske ha det så, hade de skrivit kavaj så hade det kanske kommit folk med jeans och det vill man kanske inte ha.men som sagt ring och fråga vissa skriver ju så för att folk ska klä upp sig och då inte nödvändigtvis ha smoking och balklänning. Är ju bara o ringa istället för o gnälla
    Skriver man kavaj som klädkod, skall man inte komma klädd i jeans. De flesta bär då en kostym, eller en kavaj & byxa i olika färg. Men jeans ingår inte i den klädkoden.
    Vi hade kavaj som klädkod på vårt bröllop & ingen kom klädd i jeans som tur va =)
    Är man osäker är de bäst att läsa på vad de olika koderna "står" för, annars kan de lätt bli pinsamt =)
  • Sarah84
    danei skrev 2010-04-26 22:38:58 följande:
    ja jag vet. Men vi var på ett bröllop där det hade stått kavaj och flera stycken kom i jeans. Skit trist
    Ne fy va trist.. Jag hade blivit lite lätt förbannad ärlig talat om någon kommit i jeans på vårt bröllop.
  • Sarah84
    jaghopparhögt skrev 2010-04-26 22:42:38 följande:
    Varför? Är du inte glad att folk ville komma för att fira ert bröllop?
    Jo, men skriver jag kavaj förutsätter jag att de klär sig efter de & kollar upp vad klädkoden betyder. Tycker faktsikt inte att kostym är att begära för mkt på ett bröllop. jeans är en vardagsklädsel & jag tycker inte man klär sig i det till ett bröllop, där de bjuds på fest, 3 rättersmiddag & tårta.
  • Sarah84
    jaghopparhögt skrev 2010-04-26 22:49:48 följande:
    Jag är bara nyfiken på hur festen blir sämre för att vissa inte är klädda på ett visst sätt.
    Följer man inte anvisningar som står? Kommer du med dina barn till ett bröllop där personerna inte vill ha barn? Struntar du i övrigt vad personer runt om dig tycker?Då jag gifter mig är det jag & min man som står i centrum & då "kräver" jag att de som kommer är klädd i det jag önskat.
  • Sarah84
    straw2008 skrev 2010-04-27 10:37:47 följande:
    Men lägg ner nu, ska han berätta om svensexan i förväg o förstöra allt ? Nej så gör man inte anser vi nog allihopa (sexan ska vara en överaskning). Har kollat upp möjligheten att bara vara borta tre dagar men det kostar ännu mer. NEJ min man är inte med och anordnar och påverkar då vi har en 3 månaders och detta planerades då jag var höggravid o skulle föda (har även en 1,5 åring) tiden och intresset att ordna en svensexa finns/fanns inte. Kan inte fatta varför jag ens ska behöva köpa en begagnad klänning enligt vissa, kläder begagnade kommer i alla fall kosta oss många tusenlappar (ingen av oss äger skor till smoking) och vi ska knappast behöva gå i begagnade skor föratt kunna gå på et bröllop.
    Hyr du en smocking, kan man hyra skor också, så gjorde mannen då han hyrde frack. Likaså vad de gäller kläder till dig. Om du inte vill köpa nytt/beg, så är de smidigt att hyra.
Svar på tråden Varför i helsike väljer man dresscode smoking??