Inlägg från: sahara |Visa alla inlägg
  • sahara

Varför i helsike väljer man dresscode smoking??

Jag undrar som ts.Varför tvinga gästerna att lägga ut en massa pengar på kläder ?
    Detta brudpar tänker inte längre än näsan räcker.Nästan lika konstigt som att bjuda på ett bröllop långt från alla gäster kanske till och med ett annat land.Och sedan kanske brudparet blir upprörda för att många tackar nej.Men varför utsätta gästerna för en massa kostnader ? Fattar inte

• sahara

Idag är det tyvärr inte helt ovanligt att man har helt orimliga krav på gästerna.Min mamma som gifte sig på 60-talet är helt förundrad över detta "bröllopsfenomen".På hennes tid hade det varit riktigt oförskämt att begära att gästerna ska lägga ner hutlösa summor på kläder och resa till bröllopet.

Kan ta ett exempel.En arbetskamrat till mig har numera ingen kontakt med sin bästa väninna.För två år sedan blev hon och hennes man bjuden på väninnans bröllop.Men pga att maken var arbetslös och hon gick hemma med föräldrapeng så var dom tvungna att tacka nej.Väninnan skulle inte gifta sig på orten utan i ett grannland.För min arbetskamrat och hennes man skulle kläder, resa och boende bli för dyrt.Dom prioriterade att ha mat på bordet.
    Väninnan blev väldigt upprörd över att dom inte kunde komma.Ändå fick hon en förklaring varför.Så hon sa upp den långa vänskapen med min arbetskamrat.
    Jag har hört många sådana här historier och jag är väl inte helt förvånad.Egoismen i samhället växer så varför skulle man tolerera eller förstå varför någon tackar nej till ens svindyra bröllop ?

Svar på tråden Varför i helsike väljer man dresscode smoking??