Lady Namárië skrev 2010-04-27 10:30:45 följande:
Men det är väl inte brudparet som anordnar svensexan? (I så fall känns det rätt tacky att "tvinga" folk att betala 6000:- för att vara med.) Om brudgummen är en av din mans allra bästa vänner, har han inte varit med och sagt sitt om svensexan? Möjligheten att avstå från en svensexa som kostar så otroligt mycket tid och pengar borde vara självklar hur nära vänner man än är. Kan inte din man helt enkelt prata med brudgummen om saken?
Men lägg ner nu, ska han berätta om svensexan i förväg o förstöra allt ? Nej så gör man inte anser vi nog allihopa (sexan ska vara en överaskning). Har kollat upp möjligheten att bara vara borta tre dagar men det kostar ännu mer.
NEJ min man är inte med och anordnar och påverkar då vi har en 3 månaders och detta planerades då jag var höggravid o skulle föda (har även en 1,5 åring) tiden och intresset att ordna en svensexa finns/fanns inte.
Kan inte fatta varför jag ens ska behöva köpa en begagnad klänning enligt vissa, kläder begagnade kommer i alla fall kosta oss många tusenlappar (ingen av oss äger skor till smoking) och vi ska knappast behöva gå i begagnade skor föratt kunna gå på et bröllop.