Eshka skrev 2010-04-27 18:57:03 följande:
Jag förstår inte heller det där med dresscode. På mitt framtida bröllop ska mina gäster få komma som dom vill och jag tycker faktiskt det är snyggt med jeans och kavaj på karlar. Men det är min smak det. Dessutom tycker jag det känns rätt förlegat med att damer ska ha fotsida eller knälånga klänningar och herrar frack/smoking. Visst kan kvinnorna välja "finbyxor" istället, men om man verkligen känner sig obekväm i allt annat än ett par vanliga jeans och en snygg topp till så varför låta din syster/bästa väninna komma och känna sig stel och obekväm istället för glad och "fri". För det kan ju vara din syster/bästa väninna som hatar allt vad klänningar eller finbyxor heter. Det är inte gästernas fel att brudparet ska "glänsa" med 7 rätters och 5 våningar hög tårta, samt dyraste vinet på marknaden, därför tycker jag att det känns lite töntigt om man som brudpar kräver att folk kommer i den och den klädseln just för att dem har lagt ut så mycket pengar på deras speciella dag. Pengarna kommer liksom inte tillbaka bara för att gästerna är klädda på ett speciellt sätt. Jag vet att dresscode är till för gästerna, men då räcker det med "hel och ren" konceptet tycker jag.
fast klädkoden är inte en lag, det är en vägledning eller önskemål. Man kan komma å bara kallesipperna om man vill, annars så kan man ju stanna hemma......